2025-01-16, 15:40
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Knappast troligt.
Jocke skulle älska ett sådant rykte istället för att berätta vad poliskontakten egentligen gick ut på

Japp, Jocke skulle vältra sig i självömkan.

Skulle han kunna motstå frestelsen att skriva något om Linnea hotat honom - nej absolut inte.

Om inte annat så hade han skvallrat till dessa skvallerkanaler som livnär sig på skit.
Citera
2025-01-16, 15:41
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taebban
Så, du sitter på facit över hur människor ska reagera och agera i olika situationer?
Härligt att vara så perfekt.

Det var bara så roligt när Jockiboi sa oj helt utan känslor av panik eller rädslor, vilket är normala känslor som föräldrar brukar känna om dom tappar sin unge så att ungen studsar i en trappa och börjar gråta.
Jocke kände ingenting som vanligt, men ett oj var händelsen förtjänt av.
Citera
2025-01-16, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Blir verkligen ett moment22, men han kommer aldrig kunna göra alla nöjda.
Men många verkar ju känna ett stöd genom Jocke att man får må skit och att det är viktigt att prata om.

Ja det är en väldigt bra sak han gör. Det får säkert många att våga öppna upp sina egna problem. Det är ett känt faktum att bara känslan att inte vara ensam i en problematik kan göra jättemycket och till och med våga söka hjälp.
Citera
2025-01-16, 18:30
Avstängd
Citat:
Knappast troligt.
Jocke skulle älska ett sådant rykte istället för att berätta vad poliskontakten egentligen gick ut på

Det kan vara så att poliskontakten är nåt skydd eller liknande. Detta får inte nämnas då det är en dold enhet hos polisen. Men att du inte skulle förstå detta var en lågoddsare. Det är väldigt logiskt nåt skydd satts in med tanken på mitt inlägg ovan informationen där.
Citera
2025-01-16, 18:36
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ebbe040
Det kan vara så att poliskontakten är nåt skydd eller liknande. Detta får inte nämnas då det är en dold enhet hos polisen. Men att du inte skulle förstå detta var en lågoddsare. Det är väldigt logiskt nåt skydd satts in med tanken på mitt inlägg ovan informationen där.

Om han fått något skydd så är det väl i form av ett larm vilket är standard för de som lever under hot.

Inte polis utanför huset som en del så bestämt hävdade.
Citera
2025-01-16, 18:44
Avslutad
Citat:
Jocke lade upp i tisdags på Story att nåt hemskt skett så ingen video idag. Det handlar om att Jocke varit på polisförhör, fått ett målsägarbiträde i den kända EMF och att hans bror Christopher är misstänkt för stämpling till grov misshandel på Jocke. Detta är så klart väldigt chockade och tar allt till en ännu högre nivå än det redan är med alla hot, förtal osv. Det ska finnas en till målsägande till stämpling. Vet inte exakt vem men säkert nån man kan gissa sig fram på i detta drama. Åklagaren kollar på att ändra från stämpling av grov misshandel till stämpling av mordförsök. Denna brottsrublicering kommer nog bli offentligt senare då EMF ska försöka få Åklagaren att yrka på det på nästa häktning.

Kolla länk: https://ibb.co/nCTZjmg

Jocke är sekretess A. Detta uppdagades när Christophers mobil tömdes. Hans mobil han hade sista 3 månaderna eller vad det var ska också tömmas.

Nån kan gärna länka detta inlägg i hans brors tråd.

Jisses vad information. Polisförhör, tilldelats målsägarbiträde, C misstänkt för stämpling till grov misshandel/mordförsök... Och allt det fick du ut av vad Jockiboi informerade i sina storys? Det skulle kunna vara så att Jocke blev inkallad alt. fick besök av Polisen för att dom skulle informera honom om något helt annat, en information som gjorde hon "lite upprörd". Jocke är en dramaqueen och skulle plättlätt kunna vända det så att allt återigen handlar om honom och blir suuuperallvarligt
Citera
2025-01-16, 18:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Om han fått något skydd så är det väl i form av ett larm vilket är standard för de som lever under hot.

Inte polis utanför huset som en del så bestämt hävdade.

Larm var väl nyss påhitt och otänkbart? Hur ska ni ha det?

Inte polis? Vad var det då? Menar du inte polis i yttre tjänst kanske?
Citera
2025-01-16, 18:56
Avstängd
Citat:
Och allt det fick du ut av vad Jockiboi informerade i sina storys?

Va? Klickade du på länken ens?

Testa ringa TR.
Senast redigerad av Ebbe040 2025-01-16 kl. 19:00.
Citera
2025-01-16, 19:00
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Larm var väl nyss påhitt och otänkbart? Hur ska ni ha det?

Inte polis? Vad var det då? Menar du inte polis i yttre tjänst kanske?

Ni kan kalla mig Du.

Du har inte hängt med och skyfflar ihop olika användare till en grupp.
Var och en står för vad den personen skrivit.

Så var har jag påstått det Du påstår?
Citera
2025-01-16, 19:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ni kan kalla mig Du.

Du har inte hängt med och skyfflar ihop olika användare till en grupp.
Var och en står för vad den personen skrivit.

Så var har jag påstått det Du påstår?

Så du håller med då att larm inte är påhitt och otänkbart? Bra 🙂
Citera
2025-01-16, 19:10
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Så du håller med då att larm inte är påhitt och otänkbart? Bra 🙂

Om det nu är bedömt av polismyndigheten att det föreligger en reell hotbild så är larm tänkbart - ja.

Det var påståenden om att polisen var där för att sitta utanför för att skydda Jocke jag invände mig mot.

De var väl där för att instruera och informera isf.
Citera
2025-01-16, 20:42
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Åh helevete! Nu börjar väl Jockiboi att använda rätten att vittna anonymt, efter många år av användade av rätten till anonymitet för skribenter som vill hitta på förtalslögner eller avslöja korruption.

Jocke kan säkert hitta falska vittnen som är villiga att anonymt vittna om brott som aldrig har hänt.

Tyvär så existerar inte rättssäkerhet i Sverige.
Grovt förtal är legaliserat om influencern har tillräckligt med influensmakt för att hitta falska vittnen, till det ena och det andra.

Rätten att vittna anonymt är starkt begränsad och tänkt att användas i fall med gängkriminalitet pga tystnadskulturen som råder.

Jag tror att Jocke istället njuter av att som målsägande få prata i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in