2025-02-14, 02:36
Medlem
Jag har nu sett alla 3 avsnitt gällande Jockes dokumentär , jag har ett bagage som delvis har likheter , det är inte så enkelt allting och det är tragiskt att behöva gå igenom en svår uppväxt men en sak som har hjälpt mig sedan jag fick egen familj var att se och uppleva tacksamhet och kunna göra motsatsen , specifikt när mitt barn kom, det läkte hela mig och chansen att kunna forma och bygga upp det som man gått miste om.
Det tror jag J behöver fokusera på, tyvärr kan man inte förändra det som varit , eller få det ogjort men det går att ändra på inställning, nutid och framtid , det är det som räknas.

Jag håller med Jonna och psykologen att det är toxic att fastna på alla papper i evighet för då blir man helt frånvarande och det påverkar ju barnen också i längden. Det kommer bara växa ännu mer toxic - spiral.
Så vill man vara en bättre version än det man fick gällande föräldraskap så det bästa är att stänga detta kapitel för gott och faktiskt analyserar det som finns runt honom idag, det är heller ingen självklarhet att få denna chans, ha en partner , 2 barn snart 3 , ett hem. Familjen som finns där just nu är viktigast , att han blir mentalt närvarande , för det är också skadligt för barn när förälder inte mår bra under längre period.
Citera
2025-02-14, 03:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
De alla 3 hänger ju ut varann
Den enda som hängt någon av de tre är Jocke.
Chrippa har svarat, Jacke har nog inte ens gjort det.
Citera
2025-02-14, 03:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satine-Sala
Det märks ju att ingen av de som skrivit de senaste inläggen vet vad man går igenom om man har haft en sådan uppväxt som Jocke har. Det finns otaliga andra som råkat illa ut precis som Jocke och gör exakt samma grej. De lägger upp på sina sociala medier och försöker förmedla det dom varit med om, skillnaden är att de kanske inte är lika kända. Det är ju ångesten som äter upp dessa personer inifrån och de vill bara ha ett svar, varför blev jag övergiven?

Klart som korvspad att han fastnar i det som står om honom i papprena, han försöker förstå varför båda hans föräldrar och styvförälder gör det dem gör mot honom. Sen är det som psykologen säger, det är inte lämpligt för honom att läsa det om och om igen så han lär sig det utantill. Det kommer inte göra honom något gott någon stans.

Jocke behöver lätt göra en ordentlig trauma behandling men det går ju inte när det stormar runt honom. Jonna behöver behöver med stöd, kanske hon redan har det idag. Han behöver bränna varenda jävla papper så de försvinner från hans liv.

Gällande hans bröder så ja, de tycker de har fått en normal uppväxt med 2 missbrukande föräldrar. Det säger en hel del.

Jag vet folk som haft det långt värre än bölgrodan.
Vuxna människor inser att det är något som hände och går vidare. Men normalt kan man ju inte tjäna massa pengar på att låsa sig fast .. så Jockes offerkofta är klart unik och kan inte jämföras med andra som haft det långt värre. Självklart.

Det inte okej att vara så fixerad och hatisk som Jocke är.

Det är inte okej med en generation som fastnar i offerkoftorna och skyller sitt liv på sina föräldrar - oavsett vad de gått igenom.
Det är dags för dessa medelålders barn att växa upp och ta ansvar för sina liv.
Citera
2025-02-14, 06:57
Medlem
Jocke nöjer sig inte med sin nya självbiografi om sin hemska barndom. Nu går han loss på på Instagram igen.
Han förklarar att han visat sekretess belagda bevis i en pågående utredning för folk men ändå tror inte folk på han.

Han är bevisligen helt körd som många misstänkte så kommer 2025 bli hans tuffaste år på länge, verkligheten och hans egna historia med allt hemskt han gjort verkar äta upp han fullständigt.
Citera
2025-02-14, 07:44
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Men både mamma och pappa berg har missbruk, har du sådana föräldrar har du en svaghet för att bli en "beroende".
Och kan du inget om beroendesjukdomen så läs på och återkom om du vill tala om just specifikt missbruk. INGEN fastnar i missbruk så många år om allt varit bra i uppväxten. Man kan hamna i riskbruk olika perioder men inte i 20 år som båda bröder gjort tyvärr. Pma om du vill.

Annars håller jag helt med ni som skriver över om att han ältar och vill att mamma ska rings och va stolt men endå hata henne? Han är inte universums mittpunkt vilket han tror.
Tragiskt att gammel media tar upp detta. Han borde gå vuxetbarn och lära sej ta hand om sej själv och leva med sina diagnoser. Och hans Padda till fru bara gaslightar och är så äckligt medberoende man blir mörkrädd.
Jag är väl insatt och har erfarenhet av diagnoser och ökade risken för missbruk. Så känns snarare som att du borde läsa på och återkomma när du vet vad du pratar om.
Och eftersom Jocke började med droger trots att han inte bodde hemma så kan man inte skylla det på hemmamiljö.
Och Jacke och Chrippa började både med droger efter att de började umgås i såna kretsar, så att skylla det på hemmamiljö känns också felaktigt.
Citera
2025-02-14, 08:46
Medlem
Saltkilles avatar
Såg hans dokumentär igår och det blir tydligt att han står vid ett vägskäl nu. Släpper han inte den här barndoms-skiten och går vidare så kommer han gå under med den. Hur mycket han än önskar vara en del av familjen Berg så är det ju tydligt att han inte är välkommen. Vad tänker han att han ska göra åt detta? Han kan inte göra ett skit.

Till Jocke: Medans du vältrar dig och återupplever din taskiga barndom så står din nuvarande familj och tittar på med en frånvarande pappa. Ta hand om ditt liv och din familj här och nu, Jocke. Du kan inte tvinga dig in i en familj som putt bort dig. Hur mycket bevis, dokument och argument du än slänger fram så kommer det inte förändra något. Det enda det gör är att det äter upp dig inifrån.

Ja, du har haft en taskig barndom. Du har haft en mamma som inte klarade av att vara mamma åt dig. Du behövde specialbehandling och någon som var mycket starkare än vad din mamma var. Men du är inte unik, och du måste svälja och gå vidare som alla andra. Det ser ut som du har allt idag; pengar, fin familj och kändisskap men ändå är du olyckligare än någonsin.

Dags att bli vuxen nu och blicka framåt.
Citera
2025-02-14, 09:34
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Såg hans dokumentär igår och det blir tydligt att han står vid ett vägskäl nu. Släpper han inte den här barndoms-skiten och går vidare så kommer han gå under med den. Hur mycket han än önskar vara en del av familjen Berg så är det ju tydligt att han inte är välkommen. Vad tänker han att han ska göra åt detta? Han kan inte göra ett skit.

Till Jocke: Medans du vältrar dig och återupplever din taskiga barndom så står din nuvarande familj och tittar på med en frånvarande pappa. Ta hand om ditt liv och din familj här och nu, Jocke. Du kan inte tvinga dig in i en familj som putt bort dig. Hur mycket bevis, dokument och argument du än slänger fram så kommer det inte förändra något. Det enda det gör är att det äter upp dig inifrån.

Ja, du har haft en taskig barndom. Du har haft en mamma som inte klarade av att vara mamma åt dig. Du behövde specialbehandling och någon som var mycket starkare än vad din mamma var. Men du är inte unik, och du måste svälja och gå vidare som alla andra. Det ser ut som du har allt idag; pengar, fin familj och kändisskap men ändå är du olyckligare än någonsin.

Dags att bli vuxen nu och blicka framåt.
Fast Jocke vill ju inte vara endel av berg familjen.
Jocke anklagar mamman och pappan för missbruk.
Han anklagar mamman för att vara ett monster och hemsk mamma.
Han anklagar chrippa för att begå grova brott, hot, stämpling till grov misshandel, han försöker få Chrippas dotter omhändertagen av soc.
Så fort Jacke har en annan åsikt är jocke blir Jocke galen.
Det är ju inte direkt så att Jocke jobbar för att komma närmare och ha en bra relation med familjen berg.
Om jocke på riktigt vill ha en relation med föräldrarna och syskonen och samtidigt gör som han gör, då är jocke sjukare än jag trodde.
Citera
2025-02-14, 10:01
Medlem
Är det någon som reagerat på hur nedbruten Jonna ser ut? Hon är 30 plus och talar med sin make som om han vore 5 år gammal.
Vad känner du nu?
Vad funderar du på?
Jaa stackars dig! Gå in på rummet och skriv skit om din familj så tar jag hand om barnen!

Jämför bilder på henne från 20-årsåldern. Pigg, charmig, gillar smink (hittade en gammal video där hon skulle prova något nytt kvinnosmink och hon var så sprallig och glad!) och framförallt hennes ögon.

Idag är ögonen helt tomma, hela hon utstrålar desperation och tomhet. Kontrasten är så sorglig. Vill bara prata med henne och fråga hur HON mår.
Citera
2025-02-14, 10:06
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Han anklagar chrippa för att begå grova brott, hot, stämpling till grov misshandel, han försöker få Chrippas dotter omhändertagen av soc.
Det är ju inte direkt så att Jocke jobbar för att komma närmare och ha en bra relation med familjen berg.
Om jocke på riktigt vill ha en relation med föräldrarna och syskonen och samtidigt gör som han gör, då är jocke sjukare än jag trodde.

Jo, han vill vara en del av familjen. Han söker och längtar efter sin mammas bekräftelse så han håller på att explodera. Men han har ett märkligt sätt att förhålla sig till alltihop och han vet inte hur han ska göra för att få till det. Han är som en vilsen hund som inte vet hur han ska bete sig för han vägrar godta att inte alla i familjen Berg ställer upp på hans bild och villkor. Annars hade han inte brytt sig om att ringa sin mamma för att diskutera det. Om han nu vet hur allt varit, han sitter med i sin värld obestridliga bevis men han inte vill vara en del av Berg, då skulle han bara gått vidare och inte ältat det med allihop. Han kan nöja sig med att visa upp sin bild och sanning bara.

Jockes mamma verkar vara störd som fan, men hon behöver lämnas ifred. Hon vill inte ha Jocke, vilket är hemskt i sig, men det är hennes val och Jocke måste acceptera detta.
Citera
2025-02-14, 10:13
Medlem
Citat:

Han har haft många olika människor han velat förstöra livet på.

2010 okända kvinnor han legat med. Recenserade dessa på bloggen.

2012 hängde han ut hanna widerstedt för hon var dum? Familjen med.
Skulle knäcka en 20-åring så hon skulle ta självmord. Finns på Youtube.

Sedan gamla kompisar, vad hände med Martin?

2017 familj, lite mer hanna widerstedt.

Det tragiska är, han har bara sin familj att hänga ut nu.
Gubben tror att han får smutskasta sin egna mamma och förstöra hennes liv, och då ska hon ändå ringa och fråga hur han mår.

Hör du hur detta låter? Klart som fan ingen vill ha med denna människa att göra, spelar in privata samtal, hänger ut folk som är "elaka", överdriver och ljuger.
Inte ens familjen ska respekteras...Men de ska respektera bäbisen.
Citera
2025-02-14, 10:44
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Jag är väl insatt och har erfarenhet av diagnoser och ökade risken för missbruk. Så känns snarare som att du borde läsa på och återkomma när du vet vad du pratar om.
Och eftersom Jocke började med droger trots att han inte bodde hemma så kan man inte skylla det på hemmamiljö.
Och Jacke och Chrippa började både med droger efter att de började umgås i såna kretsar, så att skylla det på hemmamiljö känns också felaktigt.
Jag är utbildad alkohol och drog terapeut och jobbat som det i flera år. Men ja du har kanske liknande.
Citera
2025-02-14, 12:15
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slussenyao
Jag är utbildad alkohol och drog terapeut och jobbat som det i flera år. Men ja du har kanske liknande.
Då borde du ju veta om sambandet mellan diagnoser och ökad risk för missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in