2025-02-14, 13:14
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Då borde du ju veta om sambandet mellan diagnoser och ökad risk för missbruk.
Ja självklart. Sen är väldigt många diagnoser du får som äldre pga drogerna.
Citera
2025-02-14, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Jag förstår inte heller hur dom kan få det till att det var en bra uppväxt… men har man växt upp i en dysfunktionell familj så vet man kanske inte bättre..jag tror alla barnen har samma anknytningsproblem med speciellt mamman.

Håller med dig fullt ut, jag tycker man tydligt kan se att det varit en dysfunktionell familj med olika problematik.
Nu hoppas jag Jocke kan gå vidare, hans familj är Jonna & barnen samt Jonnas familj som tagit emot honom med öppna armar.
Citera
2025-02-14, 18:20
Medlem
RumpTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkille
Såg hans dokumentär igår och det blir tydligt att han står vid ett vägskäl nu. Släpper han inte den här barndoms-skiten och går vidare så kommer han gå under med den. Hur mycket han än önskar vara en del av familjen Berg så är det ju tydligt att han inte är välkommen. Vad tänker han att han ska göra åt detta? Han kan inte göra ett skit.

Till Jocke: Medans du vältrar dig och återupplever din taskiga barndom så står din nuvarande familj och tittar på med en frånvarande pappa. Ta hand om ditt liv och din familj här och nu, Jocke. Du kan inte tvinga dig in i en familj som putt bort dig. Hur mycket bevis, dokument och argument du än slänger fram så kommer det inte förändra något. Det enda det gör är att det äter upp dig inifrån.

Ja, du har haft en taskig barndom. Du har haft en mamma som inte klarade av att vara mamma åt dig. Du behövde specialbehandling och någon som var mycket starkare än vad din mamma var. Men du är inte unik, och du måste svälja och gå vidare som alla andra. Det ser ut som du har allt idag; pengar, fin familj och kändisskap men ändå är du olyckligare än någonsin.

Dags att bli vuxen nu och blicka framåt.

Jag håller nästan med i allt du skriver.

Det är väldigt tydligt att han inte är mottaglig eller har insikten att detta vältrande i hans journaler bara gör honom och hans familj obenägna att gå vidare.

Något som blev tydligt är hur lite han förstår vad psykologen menar i att ta hanf om sin ”inre” mamma.

Om han inte börjar inse att han MÅSTE gå vidare utan sin biologiska familj - är han fast.

Jag trodde dokumentären skulle vara ett ”avslut” för honom men hans fortsatta postande om exempelvis Jacke visar på EXKT det motsatta. Tyvärr.

Han är så långt ifrån klar att gå vidare. Tragiskt att se.

Han har definitivt träffat ”fel” psykologer som inte fått honom att inse detta. Eller så är han bara väldigt lite mottaglig/ alt inte har förmågan till självinsikt.

Att Jonna står ut och är så tålmodig i detta - är beundransvärt.
Senast redigerad av RumpTrollet 2025-02-14 kl. 18:22.
Citera
2025-02-14, 20:06
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Sveriges största lipsill genom tiderna.
Sen det där skådespelet där han ser ut som en ynklig femåring och pratar med den där fjantiga rösten när han ska spela ledsen är bara för mycket.
Citera
2025-02-14, 20:51
Medlem
Slussenyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Sveriges största lipsill genom tiderna.
Sen det där skådespelet där han ser ut som en ynklig femåring och pratar med den där fjantiga rösten när han ska spela ledsen är bara för mycket.
Jag håller med, han har verkligen tagit på sej den tunga offerkoftan nu. Han har fått tillräckligt med support från alla det är dags att släppa och gå vidare.
Citera
2025-02-14, 21:29
Medlem
Det gör galet ont att läsa många av kommentarerna här där man inte gör skillnad på person och det personen blivit utsatt för under sin uppväxt.
Tycka vad man vill om Jockiboi och oavsett hur han har varit eller är så växte han upp med omsorgsbrist.
Och även om han nu skulle vinkla saker så framkommer det just omsorgsbrist på flera håll i dokumentären.
Då han dessutom har npf diagnoser i grunden och antagligen desorganiserad anknytning pga ambivalent relation till båda sina föräldrar är det inte konstigt att han söker svar eller upprättelse.
Hela sitt liv har han ju sökt bekräftelse men blivit avvisad eller fått skit, det är ju inte orimligt att till slut åtminstone vilja ha upprättelse för att kunna gå vidare.
Det är ju oxå svårt att kunna gå vidare när man inte haft svar.
8 år och använder napp säger ju en hel del om mammans föräldraförmåga.
Jag är inte insatt i hela historien, men man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå vilka spår det sätter i ett barn bara av att en förälder är frånvarande, här var båda föräldrarna frånvarande.
Hade vi fått läsa de här dokumenten i en artikel om vilket barn som helst hade nog dom flesta spytt galla över mamman och tyckt synd om barnet.
Och om han nu skulle ha fejkat de här dokumenten har ju mamman möjlighet att kriga för sin egen upprättelse och motbevisa det.
Stackars barn! Jag hoppas att Jocke kan släppa taget om det här och omfamnar sitt lilla jag och finner läkningen inom sig själv. <3
Citera
2025-02-14, 21:39
Medlem
Saltkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond
Det gör galet ont att läsa många av kommentarerna här där man inte gör skillnad på person och det personen blivit utsatt för under sin uppväxt.
Tycka vad man vill om Jockiboi och oavsett hur han har varit eller är så växte han upp med omsorgsbrist.
Och även om han nu skulle vinkla saker så framkommer det just omsorgsbrist på flera håll i dokumentären.
Då han dessutom har npf diagnoser i grunden och antagligen desorganiserad anknytning pga ambivalent relation till båda sina föräldrar är det inte konstigt att han söker svar eller upprättelse.
Hela sitt liv har han ju sökt bekräftelse men blivit avvisad eller fått skit, det är ju inte orimligt att till slut åtminstone vilja ha upprättelse för att kunna gå vidare.
Jag är inte insatt i hela historien, men man behöver inte vara kärnfysiker för att förstå vilka spår det sätter i ett barn bara av att en förälder är frånvarande, här var båda föräldrarna frånvarande.
Hade vi fått läsa de här dokumenten i en artikel om vilket barn som helst hade nog dom flesta spytt galla över mamman och tyckt synd om barnet.
Och om han nu skulle ha fejkat de här dokumenten har ju mamman möjlighet att kriga för sin egen upprättelse och motbevisa det.
Stackars barn! Jag hoppas att Jocke kan släppa taget om det här och omfamnar sitt lilla jag och finner läkningen inom sig själv. <3

Fast nu är gubbjäveln Joakim 40 år gammal. Han måste inse nån gång att han har ett större ansvar mot de små han ynglat fram än han har mot sina halvbröder och alla andra bakåt. Det räcker nu. Han är som sagt 40 år!

När ska det ta slut annars tänker han? När han är 60 år och bortglömd som influencer?

Hans mamma har inget incitament till att "kriga" och ge sig in i nån jävla internet-fight. Jag kan nog förstå henne lite ändå. Hon lämnade bort Joakim för hon inte klarade av honom. Det är ett misslyckande som förälder men hon insåg hon var tvungen att skicka iväg honom för att rädda resten av familjen. Och idag har hon en familj med söner och döttrar där ingen ställer upp på Joakims bild av hur allt varit.

Jocke vill in i den familjen och härja, men han är inte välkommen.
Citera
2025-02-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thenewsecond

Vilket fint inlägg, jag håller med dig.
Jag kan se den lilla pojke som söker svar och inte alls mår bra, tack & lov kom han till ett bra fosterhem men det hjälper ju inte hur hans känslor var där och då.
Jag förstår att han känner sig bortvald.

Jag har läst kommentarerna på tv4s Facebook och Instagram, ser bara positiva kommentarer och förståelse.
Lika så kommentarerna på Expressen & Aftonbladet.
Det mest sedda programmet just nu, tycker allt detta säger ganska mycket.
Citera
2025-02-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag kan se den lilla pojke som söker svar och inte alls mår bra, tack & lov kom han till ett bra fosterhem men det hjälper ju inte hur hans känslor var där och då.

Jag har läst kommentarerna på tv4s Facebook och Instagram, ser bara positiva kommentarer och förståelse.

Menar du att desto fler som ser programmet desto mer rätt har jockiboi? Handlar allt enbart om visningar för club jockiboi?
Citera
2025-02-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14

Vadå säger mycket? Vad säger det? Att han inte är en 40årig bebis som inte kan gå vidare?
Att han inte ständigt manipulerar sina följare?
Att han ständigt inte fakear allting i sin karriär?
Att han inte ständigt tycker synd om sig själv?
Att han inte ständigt hänger ut människor?
Att han inte ständigt använder sin platform och sina följare som vapen? Förklara
Citera
2025-02-14, 23:53
Medlem
Kickassfarsans avatar
Har Jockeboy någonsin bett om ursäkt för hur han behandlat sin mamma och sina syskon?

Nej exakt, blame shifting, typiskt för psykopater men sånt där fulspel ser jag igenom direkt.

Han gav sin familj inget annat val, han tvingade Dom att bryta kontakten med honom, för att själva kunna överleva..

Vad jag hört har dom nu riktigt härliga släktmiddagar, det gick inte när Jockeboy sprang runt, skrek, hotade och slogs.
Citera
2025-02-15, 00:00
Medlem
abvs avatar
Någon som vet om Joakim Lundell har slutat med napp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in