2025-02-14, 22:41
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orbetor.Trebor
Jag frågade om du läst FUP, du svarar det här??
Du spammar tråden för att fakta inte ska komma fram.
Då tycker jag att du lägger ut den fakta du har i stället för att komma med något så dumt.
Jag har lagt ut den info som finns från fup.

Det finns andra som sysslar med att spamma tråden.
Citera
2025-02-15, 01:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har lagt ut den info som finns från fup.

Nej du förvränger medvetet info från fup, ta t.ex. mordplats-skissen från 27 sept 1987 som du fantiserar hej vilt om.

Citat:
Det finns andra som sysslar med att spamma tråden.

Nej, att komma med ny info och nya infallsvinklar är inte att spamma tråden - det är raka motsatsen till att spamma.

Men att som du, maniskt mass-posta gamla inlägg, DET är att spamma tråden.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 01:35.
Citera
2025-02-15, 07:27
Medlem
Det här med ex.Polisfruns alibi för mordnatten verkar vara en känslig punkt. Någon säger att hon var i Bollstabruk på mordnatten, sedan på Sundsvalls sjukhus morgonen efter mordet p.g.a någon skada hon ådragit sig. Någon annan påstår att hon åkte upp till Umeå efter hon vart i Bollsta.

Hade hon pojkvännen i Bollstabruk men bodde i Umeå sedan ett år tillbaka och samtidigt åker hon ner till Sundsvalls sjukhus på morgonen. Från Bollstabruk till Sollefteå sjukhus hade varit mer logiskt, mindre än en halvtimmes bilresa medan Sundsvall blir mer än en timma räknat från Bollstabruk alltså. Eller om skadan inte var akut och hon ändå var bosatt i Umeå, varför då inte besöka sjukhuset där?

Är det förbjudet att diskutera hennes alibi? Är inte själva grundtanken med flashback att värna om åsiktsfrihet?
Citera
2025-02-15, 12:49
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej du förvränger medvetet info från fup, ta t.ex. mordplats-skissen från 27 sept 1987 som du fantiserar hej vilt om.

Nej, att komma med ny info och nya infallsvinklar är inte att spamma tråden - det är raka motsatsen till att spamma.

Men att som du, maniskt mass-posta gamla inlägg, DET är att spamma tråden.
Nu får du lägga av. Skissen från mordplatsen är den dom visade på TV.
Du har själv tidigare dragit samma slutsatser om den skissen.
Jag kan leta reda på dom inläggen också för att visa hur du diskuterade tidigare, men då lär du skriva att jag spammar igen.

Hur kan man få det till att någon spammar som har 341 inlägg i tråden
Du är ju snarare en spammer som skriver maniskt och har 2.420 inlägg.
Nästan 2.000 inlägg fler än jag har

Ny info du menar fria fantasier som det inte finns ett uns av bevis för
Spamma är inte att kommentera gamla inlägg med vettiga kommentarer från någon som känner PAJ.
Du har ju en massa såna, tusentals, vettiga inlägg också innan du helt vände efter nästan 9 år.

Spamma är det Badkarsrunkaren, Handfatstrallaren och Tramsout höll på med. Allt för att dränka tråden.
Varför opponerade du dig aldrig mot dom romanerna?

Det finns inga indicier som pekar på någon annan än PAJ som mördaren.
Citera
2025-02-15, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Det här med ex.Polisfruns alibi för mordnatten verkar vara en känslig punkt. Någon säger att hon var i Bollstabruk på mordnatten, sedan på Sundsvalls sjukhus morgonen efter mordet p.g.a någon skada hon ådragit sig. Någon annan påstår att hon åkte upp till Umeå efter hon vart i Bollsta.

Hade hon pojkvännen i Bollstabruk men bodde i Umeå sedan ett år tillbaka och samtidigt åker hon ner till Sundsvalls sjukhus på morgonen. Från Bollstabruk till Sollefteå sjukhus hade varit mer logiskt, mindre än en halvtimmes bilresa medan Sundsvall blir mer än en timma räknat från Bollstabruk alltså. Eller om skadan inte var akut och hon ändå var bosatt i Umeå, varför då inte besöka sjukhuset där?

Är det förbjudet att diskutera hennes alibi? Är inte själva grundtanken med flashback att värna om åsiktsfrihet?

boanchga var med Anneli i Bollstabruk på mordnatten.

Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Ja, jag var med Anneli då!

echoesofglory hävdar i ett PM från 2016 att Pia ska ha varit i Umeå.

Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det stämmer, ingen av tjejerna har gett PAJ alibi. BÖ berättade i någon artikel som jag läste igår att P var ensam kvar i lägenheten när alla andra hade gått hem.

Det ska ha varit Berit som skjutsade Eva, Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...det börjar klarna ordentligt, P är otroligt slug som vi misstänkt, och polisen + Qwast värdelösa.

Pia bodde i Umeå sedan två veckor tillbaka, inte ett år.

Citat:
1987-09-10 flyttade Pia till Ålidhems församling och fastigheten STG 2069 med adressen Språkgränd 30 i Umeå.

echoesofglory skriver att Pia inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.

Citat:
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.

boanchga åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.

Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.

echoesofglory skriver att Pia var i Sundsvall måndagen efter mordet.

Citat:
Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.

Timeout undrar varför det är skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.

Citat:
Varför är det skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.
Det invigdes hösten 1975 och jag vet att under 80 talet så skickades många patienter dit då Härnösand höll på att avveckla. Det är väl mer en vårdcentral i dag. Kramfors har inget sjukhus.

Då får vi hoppas på att tekniken förfinas och redan nu kan dom undersöka väldigt små mänger DNA.
Det är på tiden att PAJ får sona sitt brott nu innan han dör av sin fetma och ålderdom.
Ful som stryk är han nu

Hoppas Peter Sjölund tar kontakt med kalla fall gruppen och att dom har något som han kan börja forska på. Ett DNA behöver ju inte vara fullständigt.
Men har dom DNA så behöver dom bara topsa en person i Kramfors

Timeout, boanchga och echoesofglory sitter på svaren till Polisfruns alibi för mordnatten.
Senast redigerad av Slaskheter 2025-02-15 kl. 13:42.
Citera
2025-02-15, 13:01
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris

Det är väl Anneli som är i Bollstabruk hos pojkvännen på mordnatten. Har inte sett att polisfrun skulle ha varit kvar i Bollstabruk.

Varför åka till Sollefteås sjukhus om man bor i Kramfors? Härnösands hade ju varit bättre men ingen av dom sjukhusen tog hand om svårare skador eller vissa skador.
Bodde du i Kramfors trakten skickades du alltid till Sundsvalls sjukhus.

Nej det är inte förbjudet att diskutera någons alibi men PAJs hat till polisfrun verkar ligga bakom.

I andra trådar har det flippat ut lika mycket som här och en tråd stängdes till slut.
Där kom någon med vilda fantasier att hen kunde få fram DNA med hjälp av en elvisp och en massa annan skit

Den här tråden har blivit en tråd för personangrepp och inte diskussion som det ska vara.
Senast redigerad av Timeout 2025-02-15 kl. 13:04.
Citera
2025-02-15, 13:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Nu får du lägga av. Skissen från mordplatsen är den dom visade på TV.

Skissen från mordplatsen 27 sept 1987 ingår i fup, den visar INTE "var PAJ stannade bilen och sprang in till kroppen".
Markeringen i Långbacken visar platsen där Eva blev överfallen och den dragna linjen in till kroppen (fyndplats) var hon blev indragen i skogspartiet, INGET ANNAT!

Skissen är gjord utifrån den brottsplatsundersökning som gjordes, inte "vittnesuppgifter" som du påstår.

Jag anser det vara säkerställt att det här är försök till vilseledning från din sida.
Beviset = Du kan omöjligen vara så här korkad.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 13:31.
Citera
2025-02-15, 13:29
Avstängd
Timeouts avatar
Vissa inlägg är inte ens värt att besvaras.
Blocket hittades på parkeringen. Märken efter strid finns från parkeringen nedanför skogen och upp i skogen.

För dom som inte vill förvillas, vilket inte är många i tråden just nu, är det bara att söka på klackar, klackspår.

Det är fortfarande grannen som hittade Evas kropp när dom började titta sig runt FRÅN parkeringen pga blockets fyndplats och ser något därifrån uppe i skogen och gick upp i skogen FRÅN PARKERINGEN.

Det finns inga spår efter någon strid från vägen!
Citera
2025-02-15, 13:38
Avstängd
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskheter
boanchga var med Anneli i Bollstabruk på mordnatten.

echoesofglory hävdar i ett PM från 2016 att Pia ska ha varit i Umeå.

Pia bodde i Umeå sedan två veckor tillbaka, inte ett år.

echoesofglory skriver att Pia var i Sundsvall måndagen efter mordet.

Timeout undrar varför det är skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.

Timeout, boanchga och echoesofglory sitter på svaren till Polisfruns alibi för mordnatten.
OJ vad du har mycket info i ditt andra inlägg i tråden

Jag har inte en aning om vad Pia har för alibi eftersom jag inte var med och det var inte echoesofglory heller.

Hade jag däremot varit med och hade haft någon info hade troligen PAJ ha suttit inne för många år sedan.

Pudelfrillan borde kalla ditt inlägg för spammande också, då du lägger upp gammal info från tidigare i tråden.
Det är att spamma enligt hen.
Citera
2025-02-15, 13:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Vissa inlägg är inte ens värt att besvaras.
Märken efter strid finns från parkeringen nedanför skogen och upp i skogen.

NEJ, det finns inga uppgifter om "märken efter strid från parkeringen och upp i skogen".

Citat:
För dom som inte vill förvillas, vilket inte är många i tråden just nu, är det bara att söka på klackar, klackspår.

Jag har just gjort det, har du?
Det finns ingenting om "klackspår nere vid parkeringen och upp i skogen"

Citat:
Det finns inga spår efter någon strid från vägen!

Som jag har uppfattat saken överfölls Eva en bit upp i Långbacken och släpades sen in i skogspartiet, skissen från fup 27/9 -87 styrker det scenariot.
Citera
2025-02-15, 14:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag har inte en aning om vad Pia har för alibi eftersom jag inte var med och det var inte echoesofglory heller.

Ok bra, då vet vi... eller förresten, vänta lite nu!
Vi backar bandet: Vad är det du säger här egentligen?

DU för ju echoesofglory's talan här!
Hur fan VET DU att echoesofglory INTE var med?

Vi tar det igen, du skriver alltså: "Jag var inte med och det var inte echoesofglory heller"
Det här är ett mycket märkligt uttalande.

Citat:
Hade jag däremot varit med och hade haft någon info hade troligen PAJ ha suttit inne för många år sedan.

Ok, jag noterar ditt utpekande och jag ser det i vanlig ordning som försök till vilseledning.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-15 kl. 14:21.
Citera
2025-02-15, 14:22
Avstängd
Timeouts avatar
Då tar vi det igen... Det är ju väldigt underligt att grannarna inget såg från vägen trots att dom passerade där flera gånger när dom sökte efter Eva.
Dom såg inget nedtryckt gräs eller spår efter strid från vägen.

Men PAJ sprang raka spåret in till kroppen från vägen underligt nog trots att inget gick att se från vägen.

Inlägget postat 2017-02-06
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Artikel i Aftonbladet 28/9

Citat:
Det finns också djupa spår efter klackar i marken och andra märken i naturen som tyder på strid, berättar kriminaltekniker Rolf Wiklund.

Inlägget postat 2019-12-09
Citat:
Ja Eva kämpade in i det sista, klöste och rev GM, hudavskrapen kanske leder till en fällande dom en dag.

"Allt tyder att han med våld dragit in Eva i det täta buskaget. Gräset är ordentligt nedtryckt fram till gärningsplatsen. Det finns också djupa spår efter klackar i marken och andra märken i terrängen som tyder på strid"

https://s1033.photobucket.com/user/d...l?sort=3&o=136

Inlägget postat 2025-02-04
Citat:
Att observera att länken till den uppgiften inte fungerar så därför passar det bra att lämna det lilla citatet för att så tvivel.
Hade man kunnat läsa hela inlägget på länken hade det framgått var spåren fanns.

Här finns bild på parkeringen och var mordplatsen var. Se hur tät skogen är på platsen.
https://imgur.com/a/3YjCxDb

GM följde efter och anföll Eva på parkeringen NEDANFÖR skogsdungen. Där tappade hon blocket som grannarna hittade och pga det såg dom något underligt uppe i skogen senare och hittade Evas kropp.

"Allt tyder att han med våld dragit in Eva i det täta buskaget. Gräset är ordentligt nedtryckt fram till gärningsplatsen. Det finns också djupa spår efter klackar i marken och andra märken i terrängen som tyder på strid"

Det citatet hänvisar till märken från parkeringen och upp i skogen och inget annat.
Från vägen syntes absolut ingenting.

Grannarna hade även gått vägen flera gånger upp till Evas föräldrahem och inte sett någonting från vägen. Men PAJ visste var kroppen låg.
Blocket på parkeringen var det som ledde till kroppen.
Dom här uppgifterna har legat i tråden flera gånger.

Förstår inte varför folk gång på gång sitter här och lämnar felaktiga uppgifter
Men det är ett led i att förvirra att påstå felaktigheter. Vem ska skyddas och varför???

Senast redigerad av Timeout 2025-02-15 kl. 14:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in