Citat:
Ursprungligen postat av
MamaGris
Det här med ex.Polisfruns alibi för mordnatten verkar vara en känslig punkt. Någon säger att hon var i Bollstabruk på mordnatten, sedan på Sundsvalls sjukhus morgonen efter mordet p.g.a någon skada hon ådragit sig. Någon annan påstår att hon åkte upp till Umeå efter hon vart i Bollsta.
Hade hon pojkvännen i Bollstabruk men bodde i Umeå sedan ett år tillbaka och samtidigt åker hon ner till Sundsvalls sjukhus på morgonen. Från Bollstabruk till Sollefteå sjukhus hade varit mer logiskt, mindre än en halvtimmes bilresa medan Sundsvall blir mer än en timma räknat från Bollstabruk alltså. Eller om skadan inte var akut och hon ändå var bosatt i Umeå, varför då inte besöka sjukhuset där?
Är det förbjudet att diskutera hennes alibi? Är inte själva grundtanken med flashback att värna om åsiktsfrihet?
boanchga var med Anneli i Bollstabruk på mordnatten.
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Ja, jag var med Anneli då!
echoesofglory hävdar i ett PM från 2016 att Pia ska ha varit i Umeå.
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Det stämmer, ingen av tjejerna har gett PAJ alibi. BÖ berättade i någon artikel som jag läste igår att P var ensam kvar i lägenheten när alla andra hade gått hem.
Det ska ha varit Berit som skjutsade Eva, Pia ska ha varit i Umeå, polisen brydde sig inte om hennes utsagor...det börjar klarna ordentligt, P är otroligt slug som vi misstänkt, och polisen + Qwast värdelösa.
Pia bodde i Umeå sedan två veckor tillbaka, inte ett år.
Citat:
1987-09-10 flyttade Pia till Ålidhems församling och fastigheten STG 2069 med adressen Språkgränd 30 i Umeå.
echoesofglory skriver att Pia inte befann sig i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Hon befann sig inte i Kramfors vid tiden för mordet pga en olycka, tror du familjen Söderströms prioriteringar dagarna efter mordet var att ringa runt till Evas kompisar? Hon hörde av sig till polisen om sina misstankar, men de var inte intresserade, de hade fått upp spåret på Sture.
boanchga åkte från Kramfors tidig lördagmorgon.
Citat:
Ursprungligen postat av
boanchga
Jag åkte från Kramfors tidig lördagmorgon och tyvärr fanns inte mobiltelefonerna då som nu. Vi hade inga och de fasta linjerna skulle vara fria så mycket som möjligt om polis ringde hem till Fam söderström.
echoesofglory skriver att Pia var i Sundsvall måndagen efter mordet.
Citat:
Ursprungligen postat av
echoesofglory
Ja jag vet inte hur Pia tänkte så jag kan inte svara. Familjens telefon fick inte vara upptagen, under den här tiden kunde de bara prata med varandra några minuter i taget, därför fick inte Pia reda på mordet förrän på måndagen i Sundsvall.
Timeout undrar varför det är skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.
Citat:
Ursprungligen postat av
Timeout
Varför är det skumt att PG låg på Sundsvalls sjukhus? Det har inte framkommit någonting om varför hon låg inne.
Det invigdes hösten 1975 och jag vet att under 80 talet så skickades många patienter dit då Härnösand höll på att avveckla. Det är väl mer en vårdcentral i dag. Kramfors har inget sjukhus.
Då får vi hoppas på att tekniken förfinas och redan nu kan dom undersöka väldigt små mänger DNA.
Det är på tiden att PAJ får sona sitt brott nu innan han dör av sin fetma och ålderdom.
Ful som stryk är han nu
Hoppas Peter Sjölund tar kontakt med kalla fall gruppen och att dom har något som han kan börja forska på. Ett DNA behöver ju inte vara fullständigt.
Men har dom DNA så behöver dom bara topsa en person i Kramfors

Timeout, boanchga och echoesofglory sitter på svaren till Polisfruns alibi för mordnatten.