Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag funderar på rökgranaterna.
Hur kom han på detta, att köpa och använda dom. Det hela verkar ändå ganska genomtänkt och planerat.
Vilken typ av rökgranater kan man köpa på nätet? Med tanke på att flera poliser och minst en av eleverna behövde söka vård för påverkan efter röken. Eleven fick allvarliga reaktioner, då hon hade astma i botten och fick till och med HLR om jag fattade det rätt.
Han borde ha googlat på detta, kanske andra skolskjutningar och därefter googlat en del på rökgranater. Hur har han lyckats få tag på sådana kraftiga rökgranater och hur fick han hem dom? Hämtade han själv ut dom någonstans?
Rökgranater kan du hitta lite här och var. Inte minst inom paintball och softairgun-skytte. Hur pass kraftiga dom han använde var vet jag inte men är det stängda utrymmen blir det mycket ganska enkelt. Går även att göra rökgranater själv men det är lite mer pill och kräver att man läst på lite. Det är dock väldigt enkelt
Grejen är ju att det inte är konstigt på något vis att köpa rökgranater. Det
blir konstigt när man i backspegeln ser att dom använts i en skolskjutning, men i sig är det det inte. Tänk bara hur många tusen som används varje år inom paintball- och softairgun-skytte. För att inte tala om alla fotbollsmatcher där det är mer regel än undantag att stänga matcher på grund av allt missbruk med dom