Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Jag är ingen massmördare och det finns miljoner som inte är det heller eller kan bli .. vissa har medkänsla och spärrar men du och dina jämlika har troligtvis inte det då.
Nej det där får stå för er.. och era tankar! Denna mördare var inte ”vem som helst” och tack och lov är han död idag.. dessa personer ska aldrig vistas bland folk.. dom ska sitta på psyket på livstid!
Jag skrev inte att du var en massmördare, jag skrev att du kan bli - av orsaker du inte alls kan styra över. Medkänsla och spärrar har ingen som helst betydelse i en psykos, det är som att förvänta sig av en dement människa att den ska minnas saker, bara för att den gjorde det förut.
Det kan vara så enkelt att du går till sjukvården och får medicin för någonting, läkaren skriver ut fel dos och du får en läkemedelsutlöst psykos med vanföreställningar. Mer än så behövs inte för att någon ska bli en mördare.
Tack och lov är det väl ganska ovanligt att den sortens psykoser inträffar, men det betyder inte att det inte kan hända vem som helst. Vill du blunda för det och fortsätta leva i din bubbla så kan du göra det, men håll det för dig själv och sprid inte dina ignoranta åsikter.
Nej, Rickard var inte vem som helst. Men han var inte heller någon mördare, eller ens våldsutövare, de första 35åren av sitt liv. Så jag vet inte vad du menar med "dessa personer ska aldrig vistas bland folk", vilka är "dessa personer"?