2025-02-12, 07:37
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klimare
Får ni inte prova sökmotorer i skolan, är de spärrade?

Och hur ska en sökmotor hjälpa mig med att hitta nuvarande bästa sorten?
Citera
2025-02-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Kratompulver är teoretiskt möjligt men praktiskt omöjligt att överdosera på.

Mitragynin har ett LD-50 på ungefär 500mg/kg i råttor.
1 gram kratom av god kvalité innehåller ungefär 10-20mg mitragynin.

Tar vi en människa på 60kg så skulle en dödlig dos vara runt 30g mitragynin.

20*1500 = 30000

Du skulle behöva inta 1500g (1,5kg) kratom eller mer för att som människa uppnå LD-50, vilket är praktiskt sätt omöjligt, speciellt då många blir illamående och kräks upp allt efter att ha intagit kanske 30-50g eller mer på en gång.

Om folk nu skulle vilja överdosera på kratom så skulle det isåfall vara om de smugglat in mitragyninextrakt till Sverige (som redan är narkotikaklassade sedan länge) och sen antingen tagit kopiösa mängder oralt eller tagit en spruta och skjutit det i armen intravenöst.

Jag har ännu inte fått se ett enda dokumenterat fall där en frisk person dött och enbart haft kratom i sin kropp från något land där ute.

Om rättsmedicinalverket av alla platser i världen har dessa så får de jättegärna dela med sig av sina rapporter för omvärlden att få ta del av, för jag kan inte hitta dem någonstans.

Om det oroar honom så vänta bara tills snubben får reda på hur många som dör av alkohol varje år. Dubbelmoralister allihop, man blir förbannad.

Kan inte du upplysa riksdagen och Folkhälsomyndigheten samt korkade journalister om detta? De har ju lagstiftat helt utan kunskap och konsekvensanalys. Man blir fan matt.
Citera
2025-02-12, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Det här med kratomdödsfall är vanlig propagands överallt om man googlar lite. Ledde till legalisering här tyvärr.

I en dokumentär på Youtube sa dom att det var endast 1 person som dött av kratom. Hittar ingen källa till det nu. Vet inte ens om det stämmer. Oftast eller alltid är det andra substanser med i bilden. Svagt hjärta osv.

Jag har varit helt kratomnykter sen i Söndags (helt nykter)! Sover kasst men sovit några timmar iaf. Vänder snart förhoppningsvis.

Jag låg på 30-40 gpd i drygt ett halvår Jag verkar klara mig från riktigt illa abstinens som många tyvärr får och kommer få nu. Jag har amatörtips om någon är orolig inför att sluta med kratom.

Enligt chat gpt har Kratom endast bidragit till dödsfall i Sverige, sanningen är troligtvis att det inte ens bidragit utan att den/de andra drogerna helt ligger bakom dödfallen.

Kratom är inte dödligt.
Citera
2025-02-12, 08:12
Medlem
Börjar bli väldigt mörkt nu, behöver någon som kan ge oss hopp! Inte direkt konstigt om folk till slut kraschar och börjar göra dumheter, ilskan mot den lögnande subban är obeskrivlig. Blir ännu argare att den lilla äckliga nollan tror hon varit duktig nu, vilket as.
Citera
2025-02-12, 08:28
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Enligt chat gpt har Kratom endast bidragit till dödsfall i Sverige, sanningen är troligtvis att det inte ens bidragit utan att den/de andra drogerna helt ligger bakom dödfallen.

Kratom är inte dödligt.

Som jag förstod det så stod den personen även på cocilana (hostmedicin)
Citera
2025-02-12, 08:30
Medlem
Citat:
Namnen på dessa indikerar ju att de innehåller ämnet som kommer klassas så inte en chans att det går att köpa heller.
Finns det något lämpligt substitut? Det hjälper mig sova (haft stora problem med det) och ger inget rus, så bättre med riktiga/tyngre droger tänker regeringen…
Om jag fattat det rätt så ska dom faktiskt inte innehålla varken mitragynin eller 7-hydroxymitragynin. Fick ett mejl från KE igår där dom skrev att dom kommer börja sälja just dessa 2.
Citera
2025-02-12, 08:32
Medlem
Extremeflys avatar
Verkar komma två ersättare

Citat:
GODA NYHETER 😍
Vi har hittat, testat och valt ut en av två riktigt professionella och autentiska bönder/tillverkare i Thailand som har både Mitragyna Hirsuta och Mitragyna Javanica - deras träd är 40-60 år gamla! Hirsuta är mer lik Röd Kratom i produktegenskaper, och Javanica är mer lik Grön Kratom.
Citera
2025-02-12, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Som jag förstod det så stod den personen även på cocilana (hostmedicin)

Som inte heller är dödligt 😅 lär vara nåt tyngre samt möjligen bakomliggande sjukdom.
Citera
2025-02-12, 10:59
Medlem
lineofbeautys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knubbisarne
Om jag fattat det rätt så ska dom faktiskt inte innehålla varken mitragynin eller 7-hydroxymitragynin. Fick ett mejl från KE igår där dom skrev att dom kommer börja sälja just dessa 2.
Men varför har de det namnet i början om de inte innehåller Mitragynin?

På regeringes sida står det att "Kratom, som innehåller den narkotikaklassade substansen mitragynin, har visat sig ha både euforiska och beroendeframkallande egenskaper."
Fast i början av meddelandet står det att det är "växten Mitragyna Speciosa (Kratom)" som klassats.
https://www.regeringen.se/pressmedde...lassar-kratom/
Förvirrande och grumligt. Vad är det som gäller egentligen?

"Med narkotikaklassningen tar vi ett viktigt steg för att förhindra missbruk och skydda människors hälsa, säger socialminister Jakob Forssmed."
Det behövs inget skydd och det riskerar istället av försämra hälsan för de som har beskrivit att de kan leva ett bättre liv utan tyngre missbruk, alkoholism eller psykiska besvär, som själva kan reglera sitt intag och har en fungerande vardag. Vuxna människor som kan ta ansvar för sitt eget liv och mående.
Handlingsutrymme och valfrihet är också viktigt för folkhälsa men förmynderiet är totalt.

Självklart är det inte bra med överdriven konsumtion av något men det kommer alltid finnas både och, personer som konsumerar skadliga mängder av mat, alkohol, nikotin, spel osv. Och andra missbruk och beroenden som inte är kriminaliserade har inte vården heller lyckats utrota med sin nollvision, det bygger på frivillighet inte tvång.

Dödssiffran som nämnts gäller över en 10-årsperiod, det är nästan obefintligt statistiskt och oklart under vilka omständigheter det har skett.
Citera
2025-02-12, 11:12
Medlem
Har aldrig testat kratom. Hur kommer jag känna mig om jag tar 4 gram?
Citera
2025-02-12, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvitalSwe
Har aldrig testat kratom. Hur kommer jag känna mig om jag tar 4 gram?

Rätt smart att börja nu, idiot. Det är sådana som du som förstör allt bra.
Citera
2025-02-12, 12:09
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
KE har gått ut med att de kommer att ha ett bra alternativ till oss som älskar luddret i duschen

Intressant vet du mer?
bunkrat upp med 2000gram av olika sorter, ska beställa lite mer den 25:e sen är det adjö
Senast redigerad av CptKirk 2025-02-12 kl. 12:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in