2025-02-12, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Hmm ,eller annars orkade han inte med påpekandet att :
- Jaha men vad heter du i efternamn då ?
- Simon
Men va fasen ; det är ju inget efternamn !!?
- Jo
- Nää

....och sen bli ifrågasatt och diskuterad om detta ständigt- är inget som en person med autism orkar med .
Där kan anledningen finnas ...

Vi vet inte - någon dum ungdom kanske trodde den var rolig, och påpekade att :

- Heter du Jonas Simon ,så heter jag Lasse Stefanz ....någonting sådant elakt .
Människor kan mobba sönder folk och har man diagnos är man ofta överkänslig och tar åt sig mycket mer .

Så att välja Andersson blev nog väldigt mycket lugnare för killen

Min autistiska son stoppade de fullt med grus i hans jeansfickor när han kom hem från mellanstadieskolan en dag och han var otroligt olycklig.

Så jao .

Människor är inte speciellt snälla mot de med utanförskap . Jag som förälder tycker det är för jäkligt.
Varför vill alla vara så onda ....

Ibland funderar jag på om mänskligheten i säg är ondskefull ,för min autistiske son är väldigt snäll ,så som en annans son också är är härinne som även han är autistisk .

Det kan ju vara så att själva mänskligheten råder brist på både medkänsla och bry sig om ....

Precis.......først sig sjelv och så sig sjelv......dom som inte passar inn trycks ned i skiten
Citera
2025-02-12, 08:30
Medlem
staticages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lär dig stava! Aspergers ska det vara.

Vet vi ens vad RA hade mer än att han hade fått någon diagnos. Tycker vi ska avvakta tills vi vet mer specifikt.

Personligen tror jag att han hade schizofreni. Det i första hand men i möjligt kombination med autism.

Autismdiagnoser har delats ut väldigt lättvindigt i många fall då det är bekvämt att ge. Spektrat är stort och omdiskuterat. Det har ändrats ständigt allt eftersom forskning går framåt

Solklart autism i första hand eventuellt lindrig utvecklingstörning i andra hand.
Citera
2025-02-12, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Håller verkligen med om det, obehagligt onyanserat för att vara en journalist. Går bara på känsla. En typ av propaganda och hjärntvättar sina följare och piskar på rädslan hos de redan väldigt rädda personerna.

Ja, och hennes svar när folk påpekar det är att hon tycker att de försöker tysta henne, att rasismen måste bekämpas, att man hyllar skytten på högerextrema sajter (vilken surprise) och att man alltid talar illa om invandrare i media. Hon verkar helt blind för alla manifestationer för offren och hur hela Sverige sluter upp. Att man ropar terrorist så fort en invandrare gjort nåt är ju inte sant. Fast det är väl inte konstigt om man trodde det under den perioden för några år sen när IS faktiskt gjorde terrordåd i europa. När har man kallat kriminella invandrare i Sverige för terrorister på senare år förutom knäppgöken på Drottninggatan? Men han var ju också terrorist. Och vi har haft lasermän som riktat in sig på invandrare. Ingen har försökt mörka den sanningen. Så korkat alltihop.
Citera
2025-02-12, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Motivet är inte mer än att GM med all säkerhet led av autism. De som vet vilket vansinne och våld som bor i dessa människor,förstår. Samhället har helt brustit i att ta hand om dessa människor,får dom nått för sej så är det load and lock ser och sett det i personer som Greta Thunberg,Jeffrey Dahmer,BTK killer.Adolf Hitler. Långt ifrån alla med autism utför våldsdåd men nör det väl går snett då går det rejält snett.
Har barn med diagnoser, bla autism och jag kan hålla med om att dom ” snöar in” på något speciellt ibland som dom blir extremt duktiga på osv men om dom gör någon illa är det sig själva, inte andra! De har svårt att intrigera med andra, det sociala samspelet, förstå andras känslor osv men att säga att vansinne och våld bor i personer med autism… Snälla människa,
var har du fått det ifrån?? Du och jag som, om du inte är nån sneseglare, är förmodligen mer farligare än människor med autism för vår omgivning
Citera
2025-02-12, 08:38
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:

Personligen tror jag att han hade schizofreni. Det i första hand men i möjligt kombination med autism.

Autismdiagnoser har delats ut väldigt lättvindigt i många fall då det är bekvämt att ge. Spektrat är stort och omdiskuterat. Det har ändrats ständigt allt eftersom forskning går framåt

Säger hobby psykologen hahaha
Citera
2025-02-12, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Om du tidigare bestämt dig för motivet och du nu är lika säker på ett annat motiv, är det kanske bättre att invänta den slutliga utredningen från polisen innan du bestämmer dig igen.

Är det någon som bestämt sig så är det svensk media. Tog inte många timmar innan man bestämt att det var ett nazistiskt massmord på oskyldiga muslimer. Svensk MSM är definitionen av trollfabriker.
Citera
2025-02-12, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mknight44
Detta har inget med invandring att göra. Är du trög på riktigt?

Hur vet du det, det kan inte du veta.
Är du trög på riktigt.
Citera
2025-02-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliiven
(Media vill ju få det till ett racist-dåd),men Skulle inte förvåna mig om snutarna sköt hjäl några av personerna på skolan av misstag! då de verkar ha lagt locket på! Det verkar osannolikt att det står 130 fågelholkar som låter folk avrättas inne på skolan.

( Rickard Andersson kanske bara var ute efter lärarna? )

Locket på?
Vilket jävla lock?
Utredning pågår, och då brukar det inte direkt flöda av information....
Citera
Medlem
Citat:
Lär dig stava! Aspergers ska det vara.

Vet vi ens vad RA hade mer än att han hade fått någon diagnos. Tycker vi ska avvakta tills vi vet mer specifikt.

Han gick i specialklass i skolan pga autism.
Så han ha seriösa problem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Klart det var rasism bakom, svensk skjuter ihjäl 8 invandrare, hur mycket mer bevis behöver man?

Om det hade varit en utlänning som skjutit 8 svenskar, ja jävlar vad rasisterna hade gått i spinn då.

Det kan det mycket väl vara, men ingen vet ju och nu går polisen ut än en gång och säger att baserat på utredningen hittills verkar offren vara slumpmässigt utvalda. Protestera mot rasism kan man ju göra ändå och stötta alla de invandrare som känner sig rädda. Om det går många invandrare på den skola mördaren varit inskriven på flera gånger men kuggat, är det ju inte heller konstigt om flera av offren har utländsk bakgrund. Men han verkar ju inte ha siktat på alla invandrare han mötte utan skjutit lite random och skotten borde ju ha studsat och träffat allt möjligt i hans väg. Det är åtminstone så jag tolkar polisen. Fattar inte hur man kan vara så bergsäker på svaren utan insyn i utredningen. Och varför man inte kan vänta på bekräftad info.
Citera
2025-02-12, 08:42
Medlem
quggels avatar
Vad man undrar är om han nu levt på pengar från föräldrarna, borde de då inte haft koll på att han faktiskt lagt pengarna på vapen och ammunition? Det är väl inte superbilligt? Och hur förvarade han detta? Besökte de aldrig honom? Väldigt mystiskt.

Sen får man väl anta att föräldrarna mår dåligt just nu. Det nämndes att fadern är politiker. Stämmer det?
Citera
2025-02-12, 08:43
Medlem
plommon11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Jag antar att han använt ett annat namn online men om en aktiv spelare på CS blev helt frånvarande i samband med dådet bör ju någon kunna lägga ihop ett och ett.

Självklart, men ja exakt. Och jag är tillräckligt okunning om såväl CS som autism/mutism att jag bestämt hävdar att jag inte tror att han satt och spelade helt knäpptyst..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in