Citat:
Ursprungligen postat av
Mittbattrejag
Jag kopplar namnbytet till något trauma som i sin tur troligen är kopplat till något traumatiskt eller som han upplever som traumatiskt i förhållande till sin mor. Eftersom det är hans mor som heter Simon i efternamn och bytet av förnamnet skulle kunna vara någon form av förskjutning av familjen. Han tycks sedan också skjuta fler kvinnor än män och männen tycks ha kommit i mellan. Han bar nog på ett kvinnohat sprunget ur relationen till mamman.
Hmm ,eller annars orkade han inte med påpekandet att :
- Jaha men vad heter du i efternamn då ?
- Simon
Men va fasen ; det är ju inget efternamn !!?
- Jo
- Nää
....och sen bli ifrågasatt och diskuterad om detta ständigt- är inget som en person med autism orkar med .
Där kan anledningen finnas ...
Vi vet inte - någon dum ungdom kanske trodde den var rolig, och påpekade att :
- Heter du Jonas Simon ,så heter jag Lasse Stefanz ....någonting sådant elakt .
Människor kan mobba sönder folk och har man diagnos är man ofta överkänslig och tar åt sig mycket mer .
Så att välja Andersson blev nog väldigt mycket lugnare för killen
Min autistiska son stoppade de fullt med grus i hans jeansfickor när han kom hem från mellanstadieskolan en dag och han var otroligt olycklig.
Så jao .
Människor är inte speciellt snälla mot de med utanförskap . Jag som förälder tycker det är för jäkligt.
Varför vill alla vara så onda ....
Ibland funderar jag på om mänskligheten i säg är ondskefull ,för min autistiske son är väldigt snäll ,så som en annans son också är är härinne som även han är autistisk .
Det kan ju vara så att själva mänskligheten råder brist på både medkänsla och bry sig om ....