2025-02-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
6 av 16 hade kunnat varit muslimer, dvs fler än en tredjedel. Eller egentligen ännu fler eftersom inte alla muslimska kvinnor bär huckle. Rätt svårt dessutom att se hucklen i kaoset i de rökfyllda lokalerna.
Kom inte röken i efterhand när polisen var på plats och Rickard kasta en rökgranat/pyro mot polisen för att sedan springa mot en annan del och skjuta skallen av sig?
Var väl inga skott mot personer efter det?
Citera
2025-02-11, 11:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryktas på TikTok att skytten var SD-medlem.. jag vet inte hur och vart dom fått den uppgiften ifrån dock om det går att kolla upp… men skulle kanske vara en förklaring till varför Jimmy Åkesson varit så ”frånvarande”..
Men Somsagt rykten och kanske ett svar på din fråga vart dom fått det ifrån …jag personligen har ingen aning om det stämmer!
Det är Tobias Hübinette som planterat det ryktet.
Citera
2025-02-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är Tobias Hübinette som planterat det ryktet.

Ingen aning.. kan lika gärna vara någon med insyn också. Borde ju om inte annat gå att kolla upp? betalda medlemsavgifter osv.
Citera
2025-02-11, 11:11
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Man "avvisar" vård genom att ge fan i att gå till vården om de kallar en.
Kan en kvinna med sannolik lobotomi och tidigare inlåsning på längre tid anses som värdig för vapenlicens ?
Rickard/Jonas Simón som var så blank i ögonen bör anses som oroande faktor.
Autism klass osv kanske bör vara en riskfaktor ?
Citera
2025-02-11, 11:12
Medlem
CyberSilvias avatar
Bra jobbat, TV4! Inte helt otippad konsekvens, kanske.

Citat:
Ifrågasatt ljudfil från Örebro sprids i propagandasyfte

TV4:s ljudanalys från masskjutningen i Örebro används av ett välkänt islamistiskt konto i propagandasyfte. På ljudanalysen, som publicerades i förra veckan, ska någon ropa ”Ni ska bort från Europa.” Men polisen har enligt SvT hittills avfärdat ljudfilen som ”högst otillförlitlig.”
SVT uppger att ljudanalysen även fått internationell spridning. Bland annat har brittiska The Independent gått ut med uppgifter att det är gärningsmannen som ropar. Myndigheten för psykologiskt försvar uppger för SVT att man efter masskjutningen sett ”höga volymer från olika utländska aktörer”, och att det fokuseras på "vilseledande information om motivet”. Det islamistiska konto som plockat upp ljudanalysen har över en miljon följare på Youtube.
(SVD)

För den som undrar vad det gäller, slänger jag upp filen igen. Många hör "Jag kan (ju) inte jobba! Vafan!" Men vem vet, och vi vet ju inte ens om det var han som skrek. Suck, så jäkla oansvarigt.

https://whyp.it/tracks/256391/europe-jobba?token=rGpZV
Citera
2025-02-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Kan en kvinna med sannolik lobotomi och tidigare inlåsning på längre tid anses som värdig för vapenlicens ?
Rickard/Jonas Simón som var så blank i ögonen bör anses som oroande faktor.
Autism klass osv kanske bör vara en riskfaktor ?
Vad jag förstår görs ingen psykiatrisk bedömning när man utfärdar vapenlicenser.
Citera
2025-02-11, 11:13
Medlem
plommon11s avatar
Inga gamla gamingvänner som vaknat till liv här, och lagt ihop ett och ett?
Citera
2025-02-11, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefaan
Nu rapporteras bara 8 magasin så 300 skott som man var inne på är helt omöjligt om inte många fler hittas.

”Utöver vapnen ska polisen också ha beslagtagit åtta magasin och fyra rökgranater.” https://omni.se/a/alemdM
Svårbedömd info. Är dessa åtta utöver de tio tomma magasin som tidigare rapporterats?
Citera
2025-02-11, 11:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Vad jag förstår görs ingen psykiatrisk bedömning när man utfärdar vapenlicenser.

Nej, hur skulle det kunna göras av polisen, men nu verkar vi få en samkörning med sjukvårdsregister.
Citera
2025-02-11, 11:19
Medlem
henkesss avatar
Aftonbladet har att gotta sig nu, rasistdåd enligt dom själva såklart. Och massa snyft historier om invandrare senaste tiden nu, detta älskar Aftonbladet. För att inte tala om den förvrängda ljudfilen
Senast redigerad av henkess 2025-02-11 kl. 11:53.
Citera
2025-02-11, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Du behöver inte vara aktiv i ett jaktlag för att få licens på jaktvapen. Du ska ha godkänd jägarexamen och anses 'lämplig'. Eller snarare inte olämplig.
steget före så måste du vara medlem i skytteförening alternativt ha upplåten eller egen mark för jakt samt klarat teoretiska provet, vapenhantering och skjutprov för att få ett jaktkort. men visst det kan vara lika hårt som i Tyskland där jag bor och då är detta bara för förmögna
Citera
2025-02-11, 11:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av plommon11
Inga gamla gamingvänner som vaknat till liv här, och lagt ihop ett och ett?

Jag antar att han använt ett annat namn online men om en aktiv spelare på CS blev helt frånvarande i samband med dådet bör ju någon kunna lägga ihop ett och ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in