2025-02-10, 18:32
Medlem
https://behrn.se/objekt/storgatan-53/

GM’s?
Citera
2025-02-10, 18:33
Medlem
Möjlighet till tidigare inflyttning från och med 2025-02-01

Skullej tro det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten

GM’s?
Citera
2025-02-10, 18:37
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Det påminner extremt mycket om Columbine. Där hann en lärare ligga och förblöda i tre timmar innan polisen gick in. De stod också utanför och väntade och lyssnade medan mördarna sköt folk. Även "byggnaden är stor" användes som försvar för att det dröjde med insatsen. Skamligt.
Eric och Dylan (Columbine) kedjade dörrarna, så det var riktigt illa.
Där de registrerade via (VHS) då de blev mobbade och reaktiva till våldet ett sorts manifest.

De hade sett för mycket på film kanske.. och ingen lyssnade ?
Citera
2025-02-10, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Är det inte ganska enkelt att själv bygga rökgranater?...det är ju bara lite kemikalier i en burk eller flaska

Det går nog på under 5min om du letar på tuben, eller ännu snabbare om du rycker tag i en brandsläckare.
Citera
2025-02-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Verkar ju inte klokt om politikerna vill få fram att det är något rasistiskt - då kommer det ju bli hämnd tillbaka mot de såkallade: "potatisskallarna"!!!!?
Varför strö mer salt i såren ?

Vill politikerna ha mer krig och mer skjutningar än vad som redan finns ?

Blir besviken på Magdalena A.
Jag är Örebroare ...och vill ha lugn och ro i vår stad framöver .

Besviken är jag .

Förstår dig.

Kostar förmodligen mer att reformera det fatala misstag med psykiatrivården än att misskreditera SD.

De bryr sig inte ett skit om medborgarnas väl och ve.

Bara att piska upp ett invandrar/rasistmotiv som inte finns och inte ta ta tag i det verkliga problemen är den springande punkten här.
Citera
2025-02-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Var finns det säkra uppgifter på att det verkligen var så?

Det har pratats om det i media och här, men jag har aldrig sett/läst något bevis på det. Jag har aldrig tex läst i media att han mist försörjningsstöd och blivit av med lägenheten. Är det ens bekräftat med säkerhet någonstans att han hade försörjningsstöd?

Polisen har gått ut emd detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det går nog på under 5min om du letar på tuben, eller ännu snabbare om du rycker tag i en brandsläckare.

Rökpatroner som man använder till att testa rökkanalers täthet fungerar säkert bra. De måste förvisso tändas på med eld som kanske är ett lite pilligt moment om man har det hektiskt. Men i övrigt ger de rätt mycket rök till låg peng i färdig förpackning.
Citera
Medlem
Citat:

GM’s?
Har mycket svårt att tänka mig att hans lägenhet redan skulle vara "redo" för nästa hyresgäst. Polisen ska först bli klara med sina undersökningar i den och sedan ska RA:s familj ha en rimlig chans att hinna flytta ut hans grejer. Inte troligt att den skulle vara inflyttningsklar till 1 mars.
Citera
2025-02-10, 18:41
Medlem
LisaHamiltons avatar
Citat:

GM’s?

GM bodde på 2:a våningen och hans lägenhet var 33 kvm.
Citera
2025-02-10, 18:41
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duracella
Det kan också vara (spekulation) så att RA kom in i den ingång som ligger till höger om huvudentrén, alternativt gick in genom huvudentrén och direkt vek av mot höger. Där finns en parallell, lång korridor. Även den med en radda toaletter. Den korridoren ligger närmare där vård och omsorg håller till.

De skåp du nämner för att hänga av sig kläder och dyl finns inte kvar. Gissar de fanns där när Risbergska var en gymnasieskola.

Ah ,du menar att det finns en dörr direkt till lärarexpeditionen ?

Har aldrig behövt använt den eftersom om man är inne på skolan så är det ju bara att följa korridorerna dit.

Hade han tagit den dörren så hade nog fler lärare o rektor blivit skjutna ?

Men kanske rektorn var nere i matsalen åt helt andra hållet ,och tog en nödutgång ifrån just matsalen ,för då är man ju närmast skolan som filmade( entreedkolan dans o musik. ) De som sa "Oh my good " och filmade från andra våningen på de som skyndade sig ifrån skolan . )och sedan ligger Myrorna 200 meter bort .

Allting berodde helt enkelt på VAR GM var någonstans ,jämfört med VAR elever o lärare var när han sköt .
En del åt lunch ,en del hade börjat sin lektion ,en del behövde gå på toa .osv.
Och ett offer verkade ha sådan otur att när han skulle öppna dörren för att gå in i skolan ; blev han nedskuren när han öppnade dörren
Citera
2025-02-10, 18:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Har mycket svårt att tänka mig att hans lägenhet redan skulle vara "redo" för nästa hyresgäst. Polisen ska först bli klara med sina undersökningar i den och sedan ska RA:s familj ha en rimlig chans att hinna flytta ut hans grejer. Inte troligt att den skulle vara inflyttningsklar till 1 mars.

Man kunde också få tidigare tillträde från första februari... så nej, RA bodde i lägenheten när han begick dådet.
Citera
2025-02-10, 18:43
Medlem
Citat:
GM’s?

Bra försäljningsargument.
"Lugnt läge, inte ens Sveriges värsta massmördare bekymrade grannarna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in