2025-02-11, 04:48
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ja det känns ju tyvärr som det. När jag såg hela klippet blev jag bara ledsen. Snubbens reaktion på situationen var alltså att sätta sig på toalocket och filma sitt eget jävla fejs???!!!

Noll överlevnadsinstinkt! Hans undermedvetna verkar säga till honom att det här kan få många likes, bäst att filma mitt eget face så jag kan bli viral

Du måste vara helt slut i huvudet din pajas!!
Han sitter inte på något toalettlock, han står livrädd på handfatet för att komma ifrån dörren som kan skjutas rakt igenom, har du ens sett videon?
Och filmen hjälper polisen otroligt mycket i utredningen minut för minut om vad som pågick under skjutningen!

Noll överlevnadsinstinkt?

Fyfan vilken låg människa du måste vara, vad tycker du att han skulle göra annars för att överleva? Och vad hade du gjort bättre själv??

IDIOT!
Senast redigerad av Gold94 2025-02-11 kl. 04:55.
Citera
2025-02-11, 04:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Undra i vilken nummerföljd hon föll offer, om det till och med skulle vara den sista så borde det väl stärka tesen, men samtidigt var han då tvungen att göra det så öppet bland allmänheten och ta så många fler med i fallet..?

Om hon var den sista som föll offer så tror jag tvärt om att det försvagar tesen - majoriteten hann inrymma sig snabbt och därmed så fanns en risk att om han skulle väntat med att avrätta ett visst offer sist så skulle denna hinna fly. Däremot om det är hennes klassrum han riktade sig mot (och med sammansättningen av offer så verkar det som en klass fick sätta livet till) så stärker det tesen.

Men vi får se vad utredningen visar. Jag tror det kan vara slumpen - Aziza ska ha varit en mycket engagerad lärare som inte ens ville gå i pension och brann för jobbet. Jag kan tänka mig att hon är typen som stannade ute i korridorerna för länge för att se till att så många elever som möjligt inrymde sig i klassrummen.
Citera
2025-02-11, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Rätt strongt att då istället visa hur dåligt man mår under och efter något sådant här. Sedan kan han likaväl ha trott att det var hans sista stund och bevismaterial. Ser videon mer som bevisfilmning.

Instämmer!
Citera
2025-02-11, 04:55
Medlem
Såg på Instagram, att någon hade skrivit att GM bodde i fosterhem, alltså att GM var fosterhemsplacerad.

Någon som vet om det stämmer? Eller är det desinformation?
Citera
2025-02-11, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tänk att behöva ta med vapen och använda det för att bli förstådd över att man inte mår bra och inte klarar skolsituationen .....

Ingen bryr sig. Precis som han inte brydde sig när han mata folk med bly.
Citera
2025-02-11, 05:29
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ingen bryr sig. Precis som han inte brydde sig när han mata folk med bly.

Det är just det. Hat frodar hat. Hade någon brytt sig så kanske det hade räddat 10 liv.
Citera
2025-02-11, 05:32
Avstängd
Elm17s avatar
Tycker det är märkligt utav aftonbladet att bara lägga ut namn och bild på de utländska offrena. Inte en enda artikel om Camilla eller Eva-Lena som faktiskt var offren de med.

Som att aftonbladet har någon slags agenda att spä bensin på elden till ett raskrig.

Tv och mediekanalerna gör allt de kan för att få detta att se ut som ett rasistdåd.

Snart kommer de gå ut med desinformation med att Rickard hade kopplingar till NMR, bara en tidsfråga.
Senast redigerad av Elm17 2025-02-11 kl. 05:38.
Citera
2025-02-11, 05:36
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
https://www.svd.se/a/JbXAJ4/utbildare-forsta-polisen-pa-plats-ska-ingripa-vid-pdv
Borde inte poliser i allmänhet ha förstärkningsvapen i bakluckan, typ MP5? Kanske skattepengarna som hela tiden går till skitlandet Ukraina kan bekosta detta?

Alla poliser har inte utbildningen på MP5. Tror att man måste jobbar ett bra tag innan man får använda den
Citera
2025-02-11, 05:43
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlinkersAerBra
Vad baserade du detta på? All statistik säger att det är en ensam vit man i sådana här situationer.

Jag försökte vara ironisk.
Citera
2025-02-11, 05:44
Medlem
Vet inte, men tror inte dom kommer hitta speciellt mycket hemma hos GM.

Någon som vet om han ens hade sociala medier? Facebook? Instagram? Twitter/X?
Citera
2025-02-11, 05:58
Medlem
Skärp dig. Det har ju bara att göra med vad de anhöriga godkänner.

Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Tycker det är märkligt utav aftonbladet att bara lägga ut namn och bild på de utländska offrena. Inte en enda artikel om Camilla eller Eva-Lena som faktiskt var offren de med.

Som att aftonbladet har någon slags agenda att spä bensin på elden till ett raskrig.

Tv och mediekanalerna gör allt de kan för att få detta att se ut som ett rasistdåd.

Snart kommer de gå ut med desinformation med att Rickard hade kopplingar till NMR, bara en tidsfråga.
Citera
2025-02-11, 06:00
Medlem
Ett par dagar innan skyllde statsministern likt Sd och Åkersork att allt var invandrarnas fel. Tydligen är det annat som spelar in.

Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
Varför blir stasminister attackerad på sociala medier av foll som tycker att det är hans fel och SD:s??? Vad är det för jävla människor som kan sprida så mycket hat?

VAR finns källan på att massmördaren hade rasistiska motiv???? Finns bevis på att han var SD?

Dessutom var det väl vita svenska kvinnor bland offren??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in