Citat:
Ursprungligen postat av
landbandy
Okej . Ber om ursäkt för missuppfattning
Tycker inte du att han skulle ha fått gå och läst matematik för typ särskilda särskoleelever ?
Han hade ju inte riktigt lika lätt som andra ; med matten .
Eftersom han gått på särskild skola under alla år - varför tvingade de honom att gå en kurs som var för svår för honom ?
Nästan så att man vill anmäla socialen för att de felbedömt honom och helt enkelt krävt för mycket utav honom - för att han skulle kunna få försörjningsstöd .
Någon har missat något i hela den här soppan .
Antagligen har de inte orkat bry sig .
Och det kan vara illa ,gå illa ; om inte annat.
Kan ju vara dags att bry sig lite mer om varje individ, och sluta ställa omöjliga krav på omöjliga människor .
Bättre att låta de som kan jobba ,få jobba ,för ofta vill vi människor göra något för att må bra .
GM ville ju köra taxi så varför inte låtit honom få göra det ?
Han hade säkert varit nöjd av att få köra folk dit de vill + till och med få pengar för det ( dricks) så det hade ju varit något för honom .
Bättre att människor gör något de trivs med så slipper de skjuta folk .
Tack för ett väldigt bra inlägg.
Jag skrev nästin till precis exakt detsamma som dig för ett tag sedan när dådet skedde.
Men du vet om att i Sverige så får bara vissa människor den där extra särskilda hjälpen och de kallas ofta för nysvenskar.
Är det så att du är vit och svensk så får du kämpa dig för att få dina rättigheter tillgodosedda.
Och vissa människor som till exempel den gode Rickard hade inte den förmågan.
Och detta skulle socialen absolut ha uppmärksammat de skulle haft nätverksmöten med både Arbetsförmedlingen och psykiatrin som är normalt vid sådana här fall.
Och jag tycker absolut precis samma sak som dig att socialen har gjort ett groteskt stort tjänstefel och det brukar socialen vara ganska bra på att göra en socialarbetare har väl ungefär 10 15 poäng utbildning i psykologi resten är annat trams bara.
Men tyvärr så finns inte det här med tjänstemannaansvar i Sverige annars tycker jag att den skyldiga handläggaren i gruppen ekonomiskt bistånd eller försörjningsstöd skulle vara absolut skyldig och mista sin licens som tyvärr inte socionomerna har.
det finns massor av saker som Arbetsförmedlingen också kunde gjort de skulle enkelt kunna skicka den här killen på en utbildning för att köra taxi det finns massor av andra saker de skulle kunna hjälp till med men det verkar som att som vanligt den ena myndigheten skyller på nästa myndighet.
Istället för att bara bevilja personen förtidspensionering så ska han skickas runt på ena meningslösa grejerna efter de andra.
Och är det nu så att personen en gång i tiden har blivit mobbad i skolan kanske också ska då socialen skicka dit honom ytterligare flera gånger om igen.
Och precis som jag skrev tidigare så finns det en gräns för alla människor visa människor är ganska snabbt och vissa människor sitter det längre inne i.
Men för eller senare så går säkringen och då händer sådana här saker.
Nu säger jag inte att det var rätt gjort av honom utan jag säger att det är sånt här som sker och jag tycker att polisen när de håller på med sina små undersökningar för att kartlägga han som min ute så skulle de försöka istället kartlägga hur de olika myndigheterna behandlade honom.
men det kanske inte är lika spännande för nu är vi Moderaterna och alla andra duktiga i regeringen visa hur bra de är på att komma och visa sitt stöd till alla offren som allihopa var icke svenskar som har glidit fram på livet på en räkmacka.
Och jag är ledsen att säga det men jag sörjer inte offren faktiskt för det sker så jäkla ofta i detta landet och i alla andra länder i Europa att de här från islamistiska arabiska och muslimska länder tycker det känns helt okej att ta död på vita människor.
Så varför skulle det inte kunna vara så att en vit människa till sist får nog och ta död på dem?
Det här är mina åsikter och jag stod för de redan när han gjorde då det jag står för de än idag att jag anser att svenska myndigheterna är de som är de riktigt skyldiga till detta.
Rickard var kanske den som a4de skotten men hade inte myndigheten att behandlat honom som skit hade kanske massmördaren suttit bakom ratten på en taxi idag.