Citat:
Ursprungligen postat av
OtursAktivist
Jag tror att han var ute efter läraren. Hon gjorde Youtubes videor. Kanske stalkade han henne. När hon redan var död fanns det inte så mycket mer motiv, det var henne han ville ta med sig in i döden. Jag tror det om hon var hans lärare tidigare.
Jag undrar vilket datum han beställde namnbytet på. Månad typ. Alltså det mesta människor gör saknar betydelse men när någon är skvatt galen så kan det gömma sig symboliska saker av djupare betydelse för dem.
Hans selfie visar att han uppenbart ändå varit aktiv online då det saknas skäl att spela in sig själv och lägga upp om man är totalt avskärmad från alla människor.
Undra i vilken nummerföljd hon föll offer, om det till och med skulle vara den sista så borde det väl stärka tesen, men samtidigt var han då tvungen att göra det så öppet bland allmänheten och ta så många fler med i fallet..?
Han kanske motiverade sig själv till att få kraft att genomföra detta igenom att byta namn, vi sätter nog rätt stor betydelse i våra namn kopplade till vår person. Men jag har ingen aning om namnbytet gjordes för många år sedan eller i nära anslutning till detta dådet.
Jo jag önskar det kunde bli offentligt hans sökhistorik bland annat. Umgicks han inte med folk eller andra damer så borde han ha umgåtts med sin dator och telefon åtminstone, fullständig eremit kan han inte ha varit tycker jag.