2025-02-09, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
En fråga: Har DU någonsin varit vid mordplatsen och uppe vid föräldrahemmet?

Det är inte omöjligt att Timeout har besökt långbacken någon gång. Hen verkar inte helt obekant med Kramfors i.a.f.

Men har nog inte tänkt på hur dålig sikt det är däruppe. Det finns en någorlunda rak strecka en bit av backen ca 100 meter som sträcker sig ungefär från ovanför Välkommen-till-Bruket skylten och till strax nedanför Kapellvägen 5, men därifrån kan man inte se till det ställe där det sägs att MrP stannade med sin bil. Särskilt eftersom det sägs att mordplatsen var 25 meter in i skogen från vägen sett och 25 meter från parkeringen.(den platsen befinner sig utanför synfältet eftersom vägen har krökt sig där)

Enligt de svartvita bilderna från den tiden så ser man också att det var mer skog då på båda sidor av vägen och inte så öppet som det är nu med den nya cykel -och gångbanan.
Det är ju också en höjdskillnad på ca 5 meter på streckan som gör att det blir svårare att bestämma avståndet även på en raksträcka.

Jag kommer inte ihåg vem som egentligen påstod att AS och hennes pojkvän stod längst upp I Långbacken och såg hur MrP sprang in i skogen. Var det FBI-programmet, någon tidningsartikel eller någon teori här på flashback? Men det kan ju omöjligen stämma.
Citera
2025-02-09, 21:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Det är inte omöjligt att Timeout har besökt långbacken någon gång. Hen verkar inte helt obekant med Kramfors i.a.f.

Jag kommer inte ihåg vem som egentligen påstod att AS och hennes pojkvän stod längst upp I Långbacken och såg hur MrP sprang in i skogen. Var det FBI-programmet, någon tidningsartikel eller någon teori här på flashback? Men det kan ju omöjligen stämma.

I Svenska Fall pratar Mark Safarik med Mr P, han tar upp att Mr P stannade bilen en bit ner i backen, ca 100 m från föräldrahemmet. Mr P svarar ja och berättar att Anneli ringt och sagt att Eva och hunden ligger där, han säger att han såg en man med hund stå och titta in mot skogen och att han då antog att det var där inne hon låg.
Sen tar Hasse Aro's berättarröst över och säger att personer som stod uppe på backkrönet/vid föräldrahemmet inte såg någon man med hund nere i backen, men att dessa personer såg hur Mr P sprang "raka vägen in till Eva's kropp", typ så.

Låter inte alls trovärdigt i mina öron. Anneli och pojkvännen är väl personerna Hasse Aro syftar på och vi VET ju att dom omöjligen kan ha kunnat se bortom kröken, huruvida en man med hund stod på vägen nere där Eva hittades, eller om det inte stod en man med hund där.
Om mannen med hunden stod på samma sida av vägen som nuvarande Bruket-skylten, dvs på höger sida av Långbacken (från Dollarstore hållet), då kan Anneli o pojkvännen OMÖJLIGT sett om en man med hund befann sig där nere eller inte. Dom kan inte ha sett Mr P's bil heller för han bör ju givetvis ha stannat till på höger sida av vägen.
Hur Anneli dessutom kunde se att Mr P sprang "raka vägen in till Eva's kropp" går emot allt sunt förnuft. Alla träd, höggräset, massa sly, nej det där håller inte, inte ens en falk med "falkögon" kan se igenom trädstammar och krafitig, tät vegetation. Nej.

För mig är Anneli potentiell GM med svartsjuke-motiv. Jag anser att påståendena om Mr P är en efterhandskonstruktion av Anneli, med avsikten att rikta misstankarna åt et annat håll, för att "skydda" sig själv.
Den här typen av "konstiga" uppgifter från Anneli, som inte går ihop med verkligheten leder bara till att mina misstänkar mot henne stärks ytterligare. Tycker hon gör bort sig med detta uttalande/påstående, det är helt ologiskt, det känns desperat, så ser jag på det.

Det här kan dessutom vara helt nya uppgifter från Anneli och PG, som dom berättade för Bosse och Mark i samband med Svenska Fall inspelningen 2016.
Just dom här uppgifterna kanske inte alls finns med i den gamla utredningen. Och ÄR det SÅ, då bör man definitivt vara extra vaksam på den här typen av "utpekande vittnesmål"! Red Flag! 🚩
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-09 kl. 22:00.
Citera
2025-02-10, 00:24
Medlem
Programmet Svenska fall...som sändes 2016 var en efterhandkonstruktionen av gigantiska mått säger dom som såg det.

Innehöll massor med faktafel samt att en psyksjuk kvinna med borderline syndrom fick sitta oemotsagd med sina fantasier.

Där visar 22-0 och den transatlantiske dåren vilka misstag som begicks i programmet.

Det blev en lekstuga av sällan skådat slag.

Blev programmet polianmält föresten?

Vid en fällande dom skulle förmodligen Pia Wentland fällas för grovt förtalsbrott och hamna på Rättspsyk 🐗🦂🐖
Senast redigerad av Chgpw 2025-02-10 kl. 00:26.
Citera
2025-02-10, 10:39
Medlem
Citat:
I Svenska Fall pratar Mark Safarik med Mr P, han tar upp att Mr P stannade bilen en bit ner i backen, ca 100 m från föräldrahemmet. Mr P svarar ja och berättar att Anneli ringt och sagt att Eva och hunden ligger där, han säger att han såg en man med hund stå och titta in mot skogen och att han då antog att det var där inne hon låg.
Sen tar Hasse Aro's berättarröst över och säger att personer som stod uppe på backkrönet/vid föräldrahemmet inte såg någon man med hund nere i backen, men att dessa personer såg hur Mr P sprang "raka vägen in till Eva's kropp", typ så.

Låter inte alls trovärdigt i mina öron. Anneli och pojkvännen är väl personerna Hasse Aro syftar på och vi VET ju att dom omöjligen kan ha kunnat se bortom kröken, huruvida en man med hund stod på vägen nere där Eva hittades, eller om det inte stod en man med hund där.
Om mannen med hunden stod på samma sida av vägen som nuvarande Bruket-skylten, dvs på höger sida av Långbacken (från Dollarstore hållet), då kan Anneli o pojkvännen OMÖJLIGT sett om en man med hund befann sig där nere eller inte. Dom kan inte ha sett Mr P's bil heller för han bör ju givetvis ha stannat till på höger sida av vägen.
Hur Anneli dessutom kunde se att Mr P sprang "raka vägen in till Eva's kropp" går emot allt sunt förnuft. Alla träd, höggräset, massa sly, nej det där håller inte, inte ens en falk med "falkögon" kan se igenom trädstammar och krafitig, tät vegetation. Nej.

För mig är Anneli potentiell GM med svartsjuke-motiv. Jag anser att påståendena om Mr P är en efterhandskonstruktion av Anneli, med avsikten att rikta misstankarna åt et annat håll, för att "skydda" sig själv.
Den här typen av "konstiga" uppgifter från Anneli, som inte går ihop med verkligheten leder bara till att mina misstänkar mot henne stärks ytterligare. Tycker hon gör bort sig med detta uttalande/påstående, det är helt ologiskt, det känns desperat, så ser jag på det.

Det här kan dessutom vara helt nya uppgifter från Anneli och PG, som dom berättade för Bosse och Mark i samband med Svenska Fall inspelningen 2016.
Just dom här uppgifterna kanske inte alls finns med i den gamla utredningen. Och ÄR det SÅ, då bör man definitivt vara extra vaksam på den här typen av "utpekande vittnesmål"! Red Flag! 🚩

Det är nog nya uppgifter och den här uppgiften/påståendet om Långbacken stämmer ju inte. . Hur är det då med dom andra nytillkomna uppgifterna? Samma sak förmodligen. Det räcker med en lögn för att man ska börja ifrågasätta de andra påståendena.
Citera
2025-02-10, 14:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det är nog nya uppgifter och den här uppgiften/påståendet om Långbacken stämmer ju inte. . Hur är det då med dom andra nytillkomna uppgifterna? Samma sak förmodligen. Det räcker med en lögn för att man ska börja ifrågasätta de andra påståendena.

Precis, det går med andra ord inte att utesluta vilseledning, att det finns en tanke bakom utpekandet av Mr P.
Och dessutom det låter ju jättebra i media, den snälla stackars lillasystern och hennes bästa kompis är nu inte bara 100% utan 200%, heeelt S T E N S Ä K R A på att Mr P är mördaren... Å lillasystern vill ju bara att Eva ska få upprättelse, hon är godheten personifierad, hon har aldrig varit rasande galen av svartsjuka, hon kan aaaldrig ligga bakom mordet bla, bla, bla...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2025-02-10 kl. 14:43.
Citera
2025-02-10, 16:55
Medlem
Citat:
Det räcker med en lögn för att man ska börja ifrågasätta de andra påståendena.

Jag instämmer i att man ska börja ifrågasätta de andra påståendena efter lögner.

Det är därför jag fortsätter att ifrågasätta om vem eller vilka det var som påstod att P utgav sig för att vara Evas pojkvän.

Anledningen till att jag har börjat använda mig av alla jävla spoilers är för att göra mina långa romaner mer hanterbara, mer lättlästa för de som inte ids läsa långa inlägg.

P beskrevs som Evas pojkvän i alla artiklar.
Och det beror på att polisens utredare ibland kallade P för Evas pojkvän.
Det är också anledningen till att P från hans sida blev en självpåtagen pojkvän till Eva efter mordet.
Vad svarar P själv då vid förfrågan från Bo Åström i Svenska fall för FBI om han var Evas fästman vid den aktuella tidpunkten?

Svenska fall för FBI 2016 del 1 syntolkad

P svarar jag tror det på Bosses påstående att han var en av de sista som såg Eva i livet med systern och deras väninna.

P blev inte en självpåtagen fästman av egen vilja, han blev påtvingad rollen som pojkvän av polisens utredare, journalister och av berättade personer i Evas bekantskapskrets, såsom Pia i Svenska fall för FBI 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Denna sammanställning är från 2019-04-20
En tidigare gjordes 2017-01-31 och inte något nytt hade tillkommit här.

Så det som står i Timeouts sammanställning från 2019-04-20 att P till trots kallade sig för Evas pojkvän är en stor och fet jävla lögn.
PAJ hade ingen relation till Eva men ville gärna ha en men blev avvisad. Han var som en igel på henne. Han kallade sig trots det för Evas pojkvän.
Jag föreslår därför att Timeout snarast uppdaterar sin sammanställning från 2019-04-20; från lögn till sanning.
Ta bort uppgiften om att Han kallade sig trots det för Evas pojkvän.
Citera
2025-02-10, 20:12
Medlem
Uppgiften i Timeouts sammanställning från 2019-04-20 om att P tömde Evas lägenhet och förde familjens talan efter mordet är en lögn med modifikation direkt tagen från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38.

Sammanställning från 2016-11-07, 17:38

Sammanställning från 2019-04-20, 00:55

Uppgifterna från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38 om att PAJ tömde Evas lägenhet grundar sig på boanchgas inlägg i tråden från 2016-11-06, 23:57 till 2016-11-07, 15:20.

Och vem tömde hennes lägenhet?
Vem tömde lägenheten, vem pratade med hennes arbetskompisar.
Vem tömde lägenheten?
Vill du inte svara på vem som tömde lägenheten, hade all kontakt utåt när de anhöriga inte orkade, och, vart tog dagboken vägen?
Du har fortfarande inte svarat på vem Domtorget Evas dagbok när denne samme tömde hennes lägenhet, helt ensam dessutom.
Polisen var inte först i hennes lägenhet, det var den misstänkte. Den misstänkte tog även dagboken, den misstänkte tömde lägenheten, den misstänkte har ALDRIG varit avskriven från fallet, tvärtom, mer och mer intressant. Kanske PG har haft någon rolli det här ändå trots att du inte tror det.
PAJ åsyftades som den misstänkte som tömde Evas lägenhet, därav echoesofglorys sammanfattning från 2016-11-07, 17:38 om Mr "P".

Enligt PG tömde P Evas lägenhet innan polisen ens hade varit där.

Enligt utdrag från echoesofglory:s PM (2016) använde sig P av Evas bil för att tömma hennes lägenhet r.o.m. innan polisen ens hade varit där, trots att han vid tidpunkten ägde en vit Volvo 245:a med mycket större lastkapacitet.
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
..helt sjuka grejer...han ska ha kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen....

Trots att echoesofglory ändrade sin redogörelse över när och hur P tömde Evas lägenhet i sitt inlägg från 2016-12-21, 22:17 så framgår det fortfarande inte i Timeouts sammanställning från 2019-04-20, 00:55

2016-12-21, 22:17
(FB) Mordet på Eva Söderström, Kramfors (1987-09-25)
Citat:
Evas familj var i chock och kaos, P ska ha haft kontakt med Evas gamla och nya vänner, han tog kontakt med Evas hyresvärd, tömde lägenheten. Familjen ska inte ha orkat helt enkelt.

Det är väl anmärkningsvärt att echoesofglory först hävdar att P kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen, i ett PM som jag har tagit del av från 2016, för att därefter i ett inlägg i tråden från 2016-12-21, 22:17 ändra sig till att han först tog kontakt med hyresvärden innan tömningen av lägenheten.
Familjen ska inte ha orkat tömma lägenheten helt enkelt.
Så det som står i Timeouts sammanställning från 2019-04-20 om att PAJ tömde Evas lägenhet och förde familjens talan efter mordet är, i mitt tycke, en lögn med modifikation, direkt tagen från echoesofglorys sammanställning från 2016-11-07, 17:38.

P tog ju kontakt med Evas hyresvärd innan tömningen av hennes lägenhet; och det först efter att polisen hade varit där.

Jag föreslår ändå att Timeout snarast uppdaterar sin sammanställning från 2019-04-20; från lögn till sanning eftersom en lögn med modifikation inte är helt sant.
Ändra uppgiften att PAJ tömde Evas lägenhet till att P tog kontakt med Evas hyresvärd innan tömningen av hennes lägenhet.
Det är ju hugget som stucket ifall du gör det eller ej i din nästa sammanställning om PAJ, för alldeles oavsett så tömde han ju Evas lägenhet.

Det finns säkert fler än jag som reagerade på att boanchga skrev ”Kanske PG har haft någon rolli det här ändå trots att du inte tror det.” i sitt inlägg från 2016-11-07, 15:20.
Vad har PG haft för roll i det här?
Var det PG som ska ha kört till evas lägenhet i Evas bil t.o.m, innan polisen?
Åkte PG från Kramfors tidig lördagmorgon till Evas lägenhet i Sundsvall?
Var det PG som tog Evas dagbok?
Hursomhelst; PG hittade isåfall inte Evas dagbok före polisen.

2016-11-07, 00:02
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Polisen. De förhörde människor utifrån den iallafall.

Förhörde polisen PG om hens eventuella inblandning i mordet på Eva utifrån dagboken; eller inte?
Om inte, leta då genast fram dagboken ur polisens gömmor och börja lusläs den.
Kanske står det någonting om PG och Mr M i den, eller om PG och toyboyen; och Eva?
Senast redigerad av Tramsout 2025-02-10 kl. 20:58.
Citera
2025-02-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsout
Det finns säkert fler än jag som reagerade på att boanchga skrev ”Kanske PG har haft någon rolli det här ändå trots att du inte tror det.” i sitt inlägg från 2016-11-07, 15:20.
Vad har PG haft för roll i det här?

Jag läser vad Chgpw skriver om PGs roll i programmet Svenska fall…som sändes 2016.

Chgpw hävdar att PG var en psyksjuk kvinna 2016 med borderline syndrom som fick sitta oemotsagd med sina fantasier.

2025-01-10, 00:24
Citat:
Ursprungligen postat av Chgpw
Programmet Svenska fall...som sändes 2016 var en efterhandkonstruktionen av gigantiska mått säger dom som såg det.

Innehöll massor med faktafel samt att en psyksjuk kvinna med borderline syndrom fick sitta oemotsagd med sina fantasier.

Där visar 22-0 och den transatlantiske dåren vilka misstag som begicks i programmet.

Det blev en lekstuga av sällan skådat slag.

Blev programmet polianmält föresten?

Vid en fällande dom skulle förmodligen Pia Wentland fällas för grovt förtalsbrott och hamna på Rättspsyk 🐗🦂🐖

Faktafelen och misstagen som begicks av 22-0 och den transatlantiske dåren i Svenska fall…som sändes 2016 börjar utkristalliseras i tråden nu, dock inte i Timeouts sammanställning, ännu, om någonsin…

2025-01-31, 19:43

Det beror nog på det som Chgpw skrev tidigare i tråden (står i spoilern).

Så här snart nio år efter Svenska fall…som sändes 2016 ser man lekstugan.

2016-10-27, 22:08
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Lite väl bra. Det låter fullständigt osannolikt att inte utredarna kollade pojkvännen utan och innan och fick fram allt vad som presenterades av bo och Mark. Svagt av produktionen att inte prata med polisen man visade i början av programmet och be honom kommentera det hela. Hela programmet doftar därför starkt av egotrippad pajas-TV.

Hela lekstugan doftar starkt av egotrippad pajas-TV av sällan skådat slag.

På frågan om programmet blev anmält så är svaret på det ja.

2025-02-06, 02:54
Citat:

* PM (2017)
Citat:
Ett alibi borde ju nämnts nån gång under alla år, men vi får acceptera att vi inte vet just nu. Enligt Pia ska PAJ anmält programmet! Kan du inte köra med metalldetektorn, bara lite hehe

echoesofglory skrev i ett PM från 2017 att enligt Pia så ska PAJ anmält programmet.

Programmet Svenska fall…som sändes 2016 kommer troligtvis aldrig att fällas, och därmed hamnar nog PG inte heller på rättspsyk av den anledningen; rättspsyk blir det om hen fälls för sin eventuella roll i mordet på Eva.
Citera
2025-02-10, 23:17
Medlem
2025-02-06, 19:12
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Denna sammanställning är från 2019-04-20
En tidigare gjordes 2017-01-31 och inte något nytt hade tillkommit här.

Timeouts sammanställning från 2019-04-20, 00:55 är rena smörgåstårtan för mig.

Vad blir nästa punkt för mig att faktagranska efter misstag och lögner från Timeouts sammanställning?
Faktafelen och misstagen som begicks av 22-0 och den transatlantiske dåren i Svenska fall…som sändes 2016 måste utkristalliseras.
Oftast är det inläggen från echoesofglory och boanchga som är min smörgåstårtas ingredienser till att avslöja misstag och lögner i Timeouts sammanställning från 2019-04-20, 00:55.
Självklart finns det också ingredienser från andras inlägg i tråden som kan avslöja illmariga lögner; trådsanningar.
Häng med!
Citera
2025-02-10, 23:23
Medlem
zvenzons avatar
Citat:

Finns det avsnittet av Svenska fall tillgängligt nånstans?

Ja, varför skulle dom stå däruppe överhuvudtaget, då vid 15-tiden efter att de hittat Evas kropp.
Det var ingen stulen bil de hittat... det var kära systern som låg brutalt mördad därnere.
Verkar osannolikt att systern Annelie, hennes pojkvän, paret som hittat kroppen, och eventuellt några fler, skulle stå och vänta på polisen hundratals meter från fyndplatsen, när P kom dit.
Det naturliga vore att man stod nära fyndplatsen. Och höll koll så inga ungar, hundar eller annat gick in på fyndplatsen.
Ps uppgift att en man med hund stod vid vägen och tittade in nära fyndplatsen, låter fullt rimlig, det kan stått fler nyfikna där och tittat.
Citera
2025-02-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zvenzon
Finns det avsnittet av Svenska fall tillgängligt nånstans?

Här:

https://tv4.syntolken.se/svenska-fall-fbi-2016-del-1-syntolkad/
Citera
2025-02-11, 00:32
Medlem
Citat:
På frågan om programmet blev anmält så är svaret på det ja.
Citat:
* PM (2017)
Citat:
Ett alibi borde ju nämnts nån gång under alla år, men vi får acceptera att vi inte vet just nu. Enligt Pia ska PAJ anmält programmet! Kan du inte köra med metalldetektorn, bara lite hehe
Citat:
echoesofglory skrev i ett PM från 2017 att enligt Pia så ska PAJ anmält programmet.

Hur kunde Pia veta att PAJ anmält programmet?
Och hur visste echoesofglory om att Pia visste att PAJ anmält programmet?
Antingen läckte polisen PAJs anmälan om programmet till Pia, eller också var det Anneli som efter samtal med utredarna informerade henne om det.
Därefter var det antingen Anneli eller Pia som tipsade echoesofglory om att Pia visste att PAJ anmält programmet
Anneli saknar ingen kunskap gällande Eva.
Anneli vet sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in