Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
Enligt vad jag förstått så sköt han 8 utrikesfödda och två med invandrarbakgrund. Sen skonade han svenskar:
– Han avstod att skjuta vissa och gick bara förbi dem, säger en källa med god insyn.
Så det är bara att tugga i sig - han var ännu en i raden av massmördare med rasistiska motiv. Jag förstår varför många här inte vill acceptera det. Av rädslan för att det kommer leda till en debatt där det blir mer tabu att uttrycka sig rasistiskt och kränkande, vilket många här vill fortsätta göra utan att skuldbeläggas för den pågående kollapsen. Men tyvärr kan vi inte ta hänsyn till det nu. Att lösa samhällsproblemen och få ordning på Sverige är viktigare.

Nej, 2 var svenskar. Du kan inte bara konstatera något som fakta och inleda meningen med..."enligt vad jag förstått" eftersom du verkar sakna förstånd.
Intervjuer med flera invandrare har kommit fram som säger att han bara gått förbi även dem.
Även om alla han dödat varit invandrare hade det inte sagt någonting egentligen. De flesta på skolan var invandrare. Han hade gått på skolan. Det är skolan som tycks ha symbolvärde för honom, inte det faktum att det fanns många invandrare där.
Det är endimensionellt och IQ-fiskmås att dra slutsatsen: "Hurr durr, de flesta han sköt var invandrare, därför är detta ett rasistdåd" när det inte finns ett spår av vad denna människa tänkt eller tyckt under hela sitt liv.
Jag förstår att ni invandrare är kåta på att en svensk äntligen gör något hemskt så att ställningen blir 1678-30 till invandrare och inte 1678-29 i grenen "hemskheter i vårt land" men sätt dig ner i båten innan något officiellt motiv kommer fram.