2025-02-10, 00:29
Medlem
Rättstavning

Några, SD-rasister, här hänger upp sig att två ”svenskar” blev mördade av terroristen Andersson. Han attackerad komvux, en institution för att integrera blattar i Sverige. Så att de får jobb som han aldrig lyckades med. Han hatar dessa invandrare som anstränger sig och lyckas. Han hatar skolan som hjälper dom. Som den fullblodsrasist han är hatar han allt detta och det skit i samma om både svenska lärare och blattar skjuts.
Senast redigerad av ingakrig 2025-02-10 kl. 00:32.
Citera
2025-02-10, 00:30
Medlem
Slår vad om att det är en hämnd mot skolan. Med tanke på att han varit inskriven och inte tagit några poäng har socialen dragit in hans aktivitetsbidrag. Han lägger då skulden på skolans lärare och administration.
Hade det handlat rasism hade det redan uppdagats.
Mest sannolikt är detta ett besked som han fått under dagen som han utförde morden. De med hans sjukdomsbild handlar ofta på impuls med fokus på kränkning.
Senast redigerad av Taby 2025-02-10 kl. 00:42.
Citera
2025-02-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taby
Slår vad om att det är en hämnd mot skolan. Med tanke på att han varit inskriven och inte tagit några poäng har socialen dragit in hans aktivitetsbidrag. Han lägger då skulden på skolans lärare och administration.

Tror också på detta.
Citera
2025-02-10, 00:32
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Ge upp. Borås-rasisten sköt 10 invandrare - det blir inte mer ideologiskt än så. Enligt vittnen skonade han vissa som han bara gick förbi i korridoren, så han gjorde en gallring.

Du hittar bara på. Skärpning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Varför tror du att de skulle vara under hot och behöva personskydd? Vissa anhöriga har rentav uppträtt med storhet och förlåtit GM.

"Efter ceremonin kommer prästen Jacob Kasselia med en hälsning från Salims anhöriga.
– De vill säga att de förlåter killen som gjorde detta fruktansvärda."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eMRoP9/salim-iskef-hedrades-med-minnesstund-i-kyrkan-i-orebro

Däremot skulle det vara intressant att veta varför GM inte hadenågon kontakt med vården. Att skylla på föräldrarna sitter långt inne för mig, men jag är verkligen nyfiken på varför föräldrarna inte tog kontakt med vården då deras son uppenbarligen hade sociala svårigheter under sin högstadietid som omöjligt kunde förbises.

Deras son har mördat tio människor och skadat ett stort antal. Att någon skulle kunna ge sig på dom på något sätt vore ju inte helt långsökt. Det kan vara stalkande telefonsamtal, SMS, klotter, krossade rutor. Inte vet jag? Men vrede kan ju fler än närmast anhöriga till offren känna. Om jag vore RAs föräldrar så skulle jag nog förändra mitt liv rätt så rejält.

Men jag var mer intresserad av vilken riskbedömning polisen gör runt dom. Inte att det finns storsinta anhöriga.
Dessutom vet du säkert att de allra flesta som är berörda just nu är i chock. Vidden av allt kommer att ta lång tid att sjunka in.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klantgubbe
Polisen: "Vi har inga motiv"
Statsministern: "Det finns bara ETT Sverige, inte vi och dom".

Nu för står man vad det handlar om. Deskalering.

Jag tror man har motivet, men att det nu handlar om att låta tid gå, låta känslor och spekulationer lägga sig, och sedan mjuklanda med det, eller möjligt släta över med någon annat.

Ja precis, polisen spelar korkad och statsministern babblar om ETT sverige, inte vi och dom.
Så tydligt att dom vet mycket mer än vad dom säger.
Men det är ju en svensk nationalsport att förneka sanningen och antagligen hemligstämplas allt så att ingen ska få reda på sanningen!
Citera
2025-02-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Enligt vad jag förstått så sköt han 8 utrikesfödda och två med invandrarbakgrund. Sen skonade han svenskar:

– Han avstod att skjuta vissa och gick bara förbi dem, säger en källa med god insyn.

Så det är bara att tugga i sig - han var ännu en i raden av massmördare med rasistiska motiv. Jag förstår varför många här inte vill acceptera det. Av rädslan för att det kommer leda till en debatt där det blir mer tabu att uttrycka sig rasistiskt och kränkande, vilket många här vill fortsätta göra utan att skuldbeläggas för den pågående kollapsen. Men tyvärr kan vi inte ta hänsyn till det nu. Att lösa samhällsproblemen och få ordning på Sverige är viktigare.

Är du inte mer insatt än så så förstår jag inte varför du ens bemödar dig att skriva i tråden. Det har även framkommit att det var en kvinnlig lärare , invandrare, som skrek "ni ska ut allihopa" till elever som filmade offren. Du kan ta dit rasistsnack med dig till hemlandet. Alla ni invandrare som hatar oss svenskar och inte kan integreras, skall enkelt uttryckt UT
Citera
2025-02-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Kvinnor var nog i majoritet på undersköterska utbildningen.
Simon hette nog bara hans släkt i telefonkatalogen.
Andersson är ju halva telefonkatalogen.
Jag tror att han ville ha ett så anonymt namn som möjligt för att få vara ifred.

är den uppgiften släppt för allmänheten och bekräftad? att han dödat folk från ett enda klassrum och det var en undersköterska utbildning? detta är väl inget man har på kommunal komvux skola? yrkeshögskola eller universitetsutbildning tänker jag generellt när jag hör undersköterksa.
Senast redigerad av fonzen 2025-02-10 kl. 00:39.
Citera
2025-02-10, 00:35
Medlem
Verkar som att polisen, lärare och elever har agerat så effektivt man bara kan i en sådan situation och räddat många liv. Beundransvärt faktiskt.

Finns en tydlig koppling nu när ett av offren var en mattelärare och GM läst mattekursen på komvux flera gånger utan att få godkänt.

Svårt att tro att GM och matteläraren haft en konflikt angående att han blev underkänd i kursen med tanke på att han inte talade med någon utanför familjen. Också svårt att tro att han ansträngde sig men ändå blev underkänd. Vad var anledningen till att han läste just matematik 1a flera gånger? Han hade ju många ämnen att läsa upp. Tryckte soc på om komvux, var (icke-)prestationen kopplat till hans soc-bidrag?
Citera
2025-02-10, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Några, SD-rasister, här hänger upp sig att två ”svenskar” blev mördade av terroristen Andersson. Han attackerad komvux, en institution för att integrera blattar i Sverige. Så att de får jobb som han aldrig lyckades med. Han hatar dessa invandrare som anstränger sig och lyckas. Han hatar skolan som hjälper dom. Som den fullblodsrasist han är hatar han allt detta och det skit i samma om både svenska lärare och blattar skjuts.

Ingen aning om de är SD eller nåt annat men det här är en total no-brainer. Det var det överlägset mest troliga på förhand och blev solklart när offrens namn offentliggjordes. Han skiter väl i att 2 svenskar strök med, de var väl landsförrädare som hängde med blattar och rent statistiskt mtp kön och ålder röstar vänster och är ”ansvariga” för invandringen.
Citera
2025-02-10, 00:38
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Håller med om selektiv mutism (är inte detta en "plus" diagnos för autism dock? Aldrig hört talas om någon som har det som inte även har autism) nyfiken på schizotyp störning dock, vad är det som får dig att tro det?

Selektiv Mutism är ångestrelaterat. Du har rätt att det ofta sitter ihop med autism men det måste inte vara så.

Hans extrema sociala fobi, starka behov av att isolera sig och mycket udda beteende tyder på schizotyp. Det är som sagt inte samma sak som schizofreni.
Citera
2025-02-10, 00:38
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vrevis
Ingen aning om de är SD eller nåt annat men det här är en total no-brainer. Det var det överlägset mest troliga på förhand och blev solklart när offrens namn offentliggjordes. Han skiter väl i att 2 svenskar strök med, de var väl landsförrädare som hängde med blattar och rent statistiskt mtp kön och ålder röstar vänster och är ”ansvariga” för invandringen.

Märks att ni ignorerar polisen för att försöka få det till en rasistattack. Sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in