2025-02-10, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Verkar som att polisen, lärare och elever har agerat så effektivt man bara kan i en sådan situation och räddat många liv. Beundransvärt faktiskt.

Finns en tydlig koppling nu när ett av offren var en mattelärare och GM läst mattekursen på komvux flera gånger utan att få godkänt.

Svårt att tro att GM och matteläraren haft en konflikt angående att han blev underkänd i kursen med tanke på att han inte talade med någon utanför familjen. Också svårt att tro att han ansträngde sig men ändå blev underkänd. Vad var anledningen till att han läste just matematik 1a flera gånger? Han hade ju många ämnen att läsa upp. Tryckte soc på om komvux, var (icke-)prestationen kopplat till hans soc-bidrag?

Här kan du läsa om att studier inte berättigar till försörjningsstöd. (Man kan bara få det om man är sjukskriven och studerar.)
https://www.orebro.se/omsorg--stod/pengar--bidrag/forsorjningsstod-ekonomiskt-bistand.html
Citera
2025-02-10, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Verkar som att polisen, lärare och elever har agerat så effektivt man bara kan i en sådan situation och räddat många liv. Beundransvärt faktiskt.

Finns en tydlig koppling nu när ett av offren var en mattelärare och GM läst mattekursen på komvux flera gånger utan att få godkänt.

Svårt att tro att GM och matteläraren haft en konflikt angående att han blev underkänd i kursen med tanke på att han inte talade med någon utanför familjen. Också svårt att tro att han ansträngde sig men ändå blev underkänd. Vad var anledningen till att han läste just matematik 1a flera gånger? Han hade ju många ämnen att läsa upp. Tryckte soc på om komvux, var (icke-)prestationen kopplat till hans soc-bidrag?

Han måste ha valt det offret. Inte via slump.
Citera
2025-02-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Enligt vad jag förstått så sköt han 8 utrikesfödda och två med invandrarbakgrund. Sen skonade han svenskar:

– Han avstod att skjuta vissa och gick bara förbi dem, säger en källa med god insyn.

Så det är bara att tugga i sig - han var ännu en i raden av massmördare med rasistiska motiv. Jag förstår varför många här inte vill acceptera det. Av rädslan för att det kommer leda till en debatt där det blir mer tabu att uttrycka sig rasistiskt och kränkande, vilket många här vill fortsätta göra utan att skuldbeläggas för den pågående kollapsen. Men tyvärr kan vi inte ta hänsyn till det nu. Att lösa samhällsproblemen och få ordning på Sverige är viktigare.

Nej, 2 var svenskar. Du kan inte bara konstatera något som fakta och inleda meningen med..."enligt vad jag förstått" eftersom du verkar sakna förstånd.

Intervjuer med flera invandrare har kommit fram som säger att han bara gått förbi även dem.

Även om alla han dödat varit invandrare hade det inte sagt någonting egentligen. De flesta på skolan var invandrare. Han hade gått på skolan. Det är skolan som tycks ha symbolvärde för honom, inte det faktum att det fanns många invandrare där.

Det är endimensionellt och IQ-fiskmås att dra slutsatsen: "Hurr durr, de flesta han sköt var invandrare, därför är detta ett rasistdåd" när det inte finns ett spår av vad denna människa tänkt eller tyckt under hela sitt liv.

Jag förstår att ni invandrare är kåta på att en svensk äntligen gör något hemskt så att ställningen blir 1678-30 till invandrare och inte 1678-29 i grenen "hemskheter i vårt land" men sätt dig ner i båten innan något officiellt motiv kommer fram.
Citera
2025-02-10, 00:42
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaneBellingham93
Nej. Han sköt 8 invandrare och 2 svenskar. Vilket bra "rasistdåd" att döda två av sina egna...Det är som om en Black Panther-aktivist skulle gått in i en lokal och skjutit 8 vita och 2 svarta. Om man nu bryr sig så mycket om ras skjuter man inte svenska Inga-Lena (eller vad hon nu hette) 58 år. Anledningen till att flest invandrare strök med är att det var flest invandrare på plats i skolan. Han hade gått på skolan. Allt tyder på att detta var en symbolhandling/hämnd mot skolan/systemet. Det finns 0 bevis på att RA hade något rasistiskt motiv. Jag säger inte att det är omöjligt, men det är långsökt jämfört med de andra teorierna. Framtiden får utvisa.

8 av de avlidna + 5 av de skottskadade var tydligen av utländsk härkomst. Inga-Lena, eller vad hon nu hette hade svart färgat hår och kunde väldigt troligen tagits för utländsk. Övriga 2 vet jag inte hur de såg ut eller ifall de t.ex. var adopterade från utlandet.

Nån som vet någon sida där man kan se bilder och namn på offren?
Citera
2025-02-10, 00:47
Moderator
OYs avatar
Fokusera på topic, mängder med off topic raderat.

/Mod
Citera
2025-02-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Håller med om selektiv mutism (är inte detta en "plus" diagnos för autism dock? Aldrig hört talas om någon som har det som inte även har autism) nyfiken på schizotyp störning dock, vad är det som får dig att tro det?
Nej det går att ha selektiv mutism utan andra diagnoser.
Citera
2025-02-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berra76
8 av de avlidna + 5 av de skottskadade var tydligen av utländsk härkomst. Inga-Lena, eller vad hon nu hette hade svart färgat hår och kunde väldigt troligen tagits för utländsk. Övriga 2 vet jag inte hur de såg ut eller ifall de t.ex. var adopterade från utlandet.

Nån som vet någon sida där man kan se bilder och namn på offren?

Majoriteten av de som rör sig i detta område har utländsk påbrå så kvoten 8 av 10 behöver absolut inte vara rasism.
Citera
2025-02-10, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
är den uppgiften släppt för allmänheten och bekräftad? att han dödat folk från ett enda klassrum och det var en undersköterska utbildning? detta är väl inget man har på kommunal komvux skola? yrkeshögskola eller universitetsutbildning tänker jag generellt när jag hör undersköterksa.
Nej. Det är inte kommunicerat vad jag vet, att det skulle vara ett enda klassrum.
Men de har US utbildning där. Svårt att tro att han gått omkring i en jätteskola och lyckats skjuta nästan bara undersköterskor om dessa varit utspridda. Eftersom många döda låg i en korridor får man känslan av att de flytt från ett klassrum iallafall.

Här kan du se var skytten var när han började skjuta. Skolan i 3D-grafik
https://special.aftonbladet.se/story/73ogd9
Citera
2025-02-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej. Det är inte kommunicerat vad jag vet, att det skulle vara ett enda klassrum.
Men de har US utbildning där. Svårt att tro att han gått omkring i en jätteskola och lyckats skjuta nästan bara undersköterskor om dessa varit utspridda. Eftersom många döda låg i en korridor får man känslan av att de flytt från ett klassrum iallafall.

Liter inte på aftonbladet eller tv4. deras ljudtekniker eller kartlagda rutter kan ju vara rent av spekulation återigen.
Citera
2025-02-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Några, SD-rasister, här hänger upp sig att två ”svenskar” blev mördade av terroristen Andersson. Han attackerad komvux, en institution för att integrera blattar i Sverige. Så att de får jobb som han aldrig lyckades med. Han hatar dessa invandrare som anstränger sig och lyckas. Han hatar skolan som hjälper dom. Som den fullblodsrasist han är hatar han allt detta och det skit i samma om både svenska lärare och blattar skjuts.

Haha. Ska du sprida dynga ska du väl göra det lite mer korrekt. Komvux som sådant är inte något integreringsprojekt för "blattar". Det är en allmän vuxenskola. Tror du att ett helt gigantiskt campus är tillägnat SFI-lektioner? Jag har släktingar som gått komvux. Det är väldigt blandat där. I vissa utbildningar är det fler invandrare, i vissa är det fler svenskar. Det är sannolikt att han kommit hamnat i en del av skolan där en mer invandrartät lektion nyss avslutats och att han därmed sköt 8 invandrare och 2 svenskar. Ingen vet något om motiv ännu.
Citera
2025-02-10, 00:54
Medlem
mimimexs avatar
Först så skulle jag vilja säga att masskjutningen i Örebro är tragisk och mina tankar går till de drabbades familjer och anhöriga. Jag anser att gärningsmannen var en solklar incel som misslyckats på dejtingmarknaden och led av sin ensamhet. Att han dessutom var långtidsarbetslös, varit borta från arbetsmarknaden länge och var bidragsberoende styrker misstankarna om att han levde i ett ekonomiskt utanförskap. Utöver detta så ska man vara tydlig med att de flesta som han faktiskt sköt till döds hade utländsk bakgrund. Han hade definitivt rasistiska motiv. Detta dådet var också ett uttryck för att han levde i utanförskap och social isolering. Motiven till dådet var rasism, utanförskap och social isolering.
Citera
2025-02-10, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Det var lunchtid din mongo. Folk var vanligtvis ute mot matsalen eller toaletterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in