2025-02-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Han skrek "Ni ska ut ur Europa!" innan han börjande peppra. Tydligt att han trodde på ersättningsteorin. Dvs, att alla hans problem berodde på att invandrare "stulit" det som han hade rätt till. Att han inte fick några jobb var för att invandrare tagit jobben och att han inte fick soc var för att invandrare tagit bidragen.

En dag får Rickard en ny handläggare på soc som heter Fatima och har slöja. Hon ser att Rickard inte sökt ett enda jobb på tolv månader eller deltagit i jobbsökarkursen AF skickat honom till och avslår hans soc. Då slår det slint i Rickard redan sjuka hjärna.

Nu är det ju knappast säkerställt att det är "ut ur Europa" han skriker, utan snarare "jag kan ju inte jobba" ...TV4 och deras själutnämnda experter är ingen tillförlitlig källa.

Dessutom så är det inte säkerställt att det är GM som skriker detta, det är endast spekulation tills ett levande vittne kan bekräfta.

Däremot så kan det ju vara så att han fått spelet på socialen, det är jag med på ....men återigen så är det en spekulation som måste stå för dig att det var en kvinna med slöja som var handläggare....eller har du några som helst belägg för detta ? ?
Citera
2025-02-09, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Det förklarar ju inte ett jävla skit.

Många har autism utan att de begår brott.

Det där har jag svårt att tro, har du källa på det?
Citera
2025-02-10, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Han hade också råd att resa, till Jamaica, Thailand, Miami, Kariben och Italien enligt läckta bilder.

Ja om morsan och farsan betalade, förstås. I tron att sonen skulle få nya vyer och därmed ett bättre liv. Det gick sådär.

Stackars föräldrar och syskon. Fyfan, leva med detta, resten av livet.

Oskyldiga döda på skolan. Lika jävla illa det. Barn, föräldrar, kompisar........
Citera
2025-02-10, 00:02
Medlem
PK-befriads avatar
Det finns i nuläget inga uppgifter som varken bekräftar eller tillbakavisar förekomsten av en kippa eller andra "judegrejor" i gärningsmannens garderob.
Citera
2025-02-10, 00:27
Medlem
Hahaxoxo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dioll99
Jag har noterat att han finns registrerad på Stayfriends, i Navets grundskola, avgångsår 2005. Det innebär alltså att han verkar velat komma i kontakt med gamla klasskamrater.

Det förvånar mig, då personer med en skolgång som hans (Såsom den beskrivits med utanförskap, usla betyg och eventuell mobbning) sällan brukar finnas registrerade på Stayfriends.

Vill du länka? Hittar inte honom på den hemsidan...
Kan de blivit borttaget tro?
Citera
2025-02-10, 00:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Men socialförvaltningen har väl fler uppdrag än att betala ut pengar, som att ge stöd åt sina klienter med målsättningen att de ska klara sig själva till slut. Att då "pressa dem väldigt hårt och köra dem i botten" känns inte så lämpligt.

I fallet med Örebro-galningen så fick han sitt bidrag indraget för att han inte sökt jobb. Då borde väl åtgärden ha varit att stötta honom i jobbsökandet. Socialsekreteraren kunde ha ringt arbetsförmedlingen och sett till att han fick en tid där. Att bara betala ut pengar och agera kontrollmyndighet kräver ingen socionomutbildning. Nånstans har det blivit ett systemfel.

Vi får se om det var "triggern". Detta att han inte fick mer bidrag. Sedan är det ju sjukt egentligen hud det fungerar. Dessa sosskärringar ska alltså pressa klienterna till bättring. Som då att skära ner bistånd om personen inte söker jobb med ett visst bra tempo. Eller återstår att se. Inte tar dessa kurser på Komvux. Men sedan ändå utan bidrag kommer ju ändå till slut denna person hamna på soc bord. Då förmodligen ännu dyrare. För hemlös ska det ju gå att bli. Så istället för dessa pengar till hyran för det boende personen tidigare hade, blir det trippla minst kostnaden på något vandrarhem.
Citera
2025-02-10, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vi får se om det var "triggern". Detta att han inte fick mer bidrag. Sedan är det ju sjukt egentligen hud det fungerar. Dessa sosskärringar ska alltså pressa klienterna till bättring. Som då att skära ner bistånd om personen inte söker jobb med ett visst bra tempo. Eller återstår att se. Inte tar dessa kurser på Komvux. Men sedan ändå utan bidrag kommer ju ändå till slut denna person hamna på soc bord. Då förmodligen ännu dyrare. För hemlös ska det ju gå att bli. Så istället för dessa pengar till hyran för det boende personen tidigare hade, blir det trippla minst kostnaden på något vandrarhem.

Det är inte ”soc-kärringar” som bestämmer detta utan våra politiker vi röstat fram.
Citera
2025-02-10, 00:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Det är inte ”soc-kärringar” som bestämmer detta utan våra politiker vi röstat fram.

Jo det är ju det. Det blir ju extra synd just om denna enskilda "soss-kärring" som just beslutade om ärendet. Om det nu kommer fram att detta var anledningen. Han/hon gjorde ju inget annat än att följa de direktiv som politikerna bestämt. Skulle få sparken om inte följa. Detta med att få pressa klienterna till bättring, att de inte längre ska behöva gå på bidrag är en stor del.
Citera
2025-02-10, 00:54
Medlem
Killen var ju minst sagt udda. Gamla klasspolare har intygat det. Man ser på skolfoton att nåt inte står rätt till.
Det är en no-brainer.

Dessutom var en granne pigg på att synas i tv o berätta om psychot. Vad jag tycker är anmärkningsvärt är hur omgivningen helt har struntat i att reagera och agera på hans beteende. Varningsklockor ringer ju låååång väg.

Killen var uppenbarligen inskriven i skolan för 3-4 år sen. Skulle inte förvåna om lärarna och/elever mobbat honom eller på annat sätt gått hårt åt honom. Tryckt ner honom. Frustrationen och ångesten måste ha bubblat i snubben.

Mycket möjligt att han hade något tjafs med någon soc-kärring också. Mycket möjligt att invandrare var inblandade i dessa situationer på något sätt. Om snubben nu hade rasistiskt motiv...

Han har väl även sett hur invandrare får fördelar... eller tyckt sig se...

Detta i kombination med ett antal lösa skruvar däruppe och tillgång till vapen och internet med en massa blaja så är steget inte så långt...

Tycker återigen att samhället svikit. Och ytterst politikerna. Vissa nötskallar kan vara svåra att fånga upp (typ Eklund, Ulf Olsson osv) och där folk efteråt säger "oj, det kom som en överraskning" men så är verkligen inte fallet här. Underkänt.
Citera
2025-02-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Jag förstår inte hur han haft råd med allt. Genomfördes utlandsresorna innan han gick på socialbidrag? Och vapeninköpen? Tänker att soc måste ju annars haft synpunkter på dem utgifterna.
Garanterat hans föräldrar/familj som betalat för att försöka inkludera honom.
Svårt att ha ett barn som lever så isolerat. Jag skulle då gjort allt jag kunnat för att få med mina barn på semester eller tillställningar ibland ifall jag var föräldern.
Citera
2025-02-10, 01:09
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacebubble
Garanterat hans föräldrar/familj som betalat för att försöka inkludera honom.
Svårt att ha ett barn som lever så isolerat. Jag skulle då gjort allt jag kunnat för att få med mina barn på semester eller tillställningar ibland ifall jag var föräldern.
Okej, du har en poäng i det.
Citera
2025-02-10, 01:15
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Artikel från 2016:

Undersökning skolskjutningar:

https://lakartidningen.se/opinion/de...s-massmordare/

Verkar finnas en ökad risk för extrema våldsdåd i den här gruppen enligt forskning.
Ja, definitivt. Gruppen är missförstådda, konstiga och utanför. Minnet drar sig till Elliot Rodger, eller den så kallade "incel skytten". Det är tragiskt hur samhället lyckas fostra fram dessa avarter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in