Riktigt smarta kvinnor till attack i motvikts kommentarsfält :
Citat:
Även gällande Jeffrey Dahmer serien var det många anhöriga som protesterade. Protester kom även då man ansåg att den glorifierade Dahmer. Jag ser dock inte så många likheter mellan dessa utifrån vad du och Anjo berättat. Gällande Dahmer så begick han dessa brotten för över 30 år sedan. Anjos dokumentär avser något som hänt närmare i tid och den utsatte och anhöriga kommer beröras av den. Gällande serien om Dahmer så har jag inte förstått det som att skaparna av serien försökte gå igenom rättsfallet utan ville filmatisera vad som hänt. Men jag kan ha fel.
Jag håller däremot med om att rättsfall behöver granskas. Men man behöver göra det med respekt för offren. Och utifrån att detta fallet gäller någon som blev utsatt som barn känns det extra sorgligt att ta det offentligt.
Sen är det lätt att se åsikter som flockbeteende då många tycker samma. Men det betyder ju inte per automatik att det är det. De flesta ogillar Chrippas beteende och reagerar på det. Det är väl ganska sunt tänker jag. Här har människor reagerat på att man tar upp ett fall som innefattar ett minderårigt barn och är orolig att hon ska fara illa än mer. Det kan inte likställas med ett flockbeteende.
Och ....
Citat:
Fast nej, det blir inte ett flockbeteende så fort en inte är tip top positiv till allt ”ni” gör. Det har det senaste året varit en klar majoritet som alltid håller med ”sekten” och resten har varit minoritet. Man pratar inte om flockbeteende åt det hållet kanske?
Nu till det viktiga. Det är ganska skrämmande att ni inte verkar ha någon förståelse över att folk reagerar utefter det de har sett, av den caption som finns. Det handlar inte om att folk inte tycker att saker ska kunna granskas osv. Det är saken i sig. Och det är inte kalla fakta som granskar, inte en juridiskt kunnig person. Det är Anjo. Och det som granskas är en våldtäktsdom som fastställts i hovrätt. I Sverige finns det inget problem med ett rättsväsende som är till målsägandens fördel. Tvärtom. Så många våldtagna som aldrig får upprättelse. Nyligen visste man inte vad en snippa är, och många blir friade pga en extremt ovanlig åkomma kallad sexsomni (som verkar drabba våldtäktsmän i Sverige).
Det behöver granskas åt andra hållet, rent allmänt. Av kunniga. Fler våldtagna behöver upprättelse för nu utsätts alltför många för ytterligare övergrepp i rättssalen. Jag har suttit i en rättssal som målsägande i våldtäktsmål. Man blir alltid ifrågasatt i rätten, och det är bara så det är. Men det är ett trauma i sig. Som utsatt som har tagit modet att anmäla kan jag säga att det är en mardröm, och från anmälan till dom upprepas ett inre mantra ”ingen kommer tro mig. Ingen kommer tro mig. Det är inte värt det”. Jag lever med psykiska och fysiska besvär än idag. Jag vill bara att ni ska ta åt er, att denna ”dokumentär” kan komma att rasera en flicka/kvinnas tillvaro. Jag pratar om målsäganden. Anjo är inte psykiater eller kunnig inom trauma, det är farligt att inte ta hänsyn till. Han vet inte vad som händer med en människa som utsatts för sexuella trauman och rättsprocesser. Det är både psykiskt och fysiskt. Jag vill att han är medveten om vad han kan riva upp och vilken misstro han kan komma att skapa. Sättet han presenterat filmen på, är ett måste (enligt mig) att reagera på.
I lördagsskålen benämner Motvikt pedofili som att : "ha kul med kids på ett vuxet sätt"
vem fan säger ens så?
motvikt tycks ha haft många kvinnor som gillar hans skitvideos, men jag börjar ana att vindarna vänder. Jag njuter nu.