2025-02-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Så kan det vara, för har inte fått något polis brev och första försvann i oktober. Men det har vart 100% säljare med uteslutande bra feedback. Men hoppas hellre det än att Postnord stoppat dom.

Se till å ha rent hemma mannen, dom kan bara dyka upp UTAN någon förvarning alls. Tog 5 månader för mig.. Ta d försiktigt..
Citera
2025-02-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Visst är det säkrare i just leverans delen. Men vi såg ju även i rättegången med Tunc/Björnligan där flertal personer som hade köpt REK sedan fick husrannsakan under 2023/Början 2024 för försändelser som hade skickats under 2021 och FUPen visade ända från att dom packat (med beskrivande texter på innehållet, och polisen lyckades även återskapa fraktsedlarna och sedan binda dom till personer som legitemerat sig vid uthämtningen)

Så i det fallet var ju REK breven rena smörgåsbordet för polisen då det även fanns en legitimering kopplat till det, all deras normal-post historik fanns ju även den men där vart det mig veterligen inga husrannsakan på personerna som fanns i det registret.

Förutsatt att säljaren säkerhetställer att inget går att återskapas om den mot förmodan skulle torska så är givet REK säkrare men främst ur aspekten att säljaren snarare får ett tvång att faktiskt posta.

Köper man REK från flertalet säljare får man ju vara beredd på att det kan smälla flera år efter då själva legitimeringen man gör vid uthämtandet alltid finns i postens historik.

Sååååå sjukt att polisen får komma typ 3-4 år efter en beställning å göra husrannsakan pga den beställningen 4 år innan.. Hur fan ska man komma ihåg det lixom.. får lixom uthämtningar med ID ligga kvar i systemet i all evighet? Hur dumt är inte det lixom.. "Ja, du säger polisen vi ser här att du hämtade ut droger här 2014 den 23 Juli å nu e d 2025. Hur ställer du dig till det, skyldig eller ikke skyldig" jag menar wtf! 😂
Citera
2025-02-07, 13:28
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Så kan det vara, för har inte fått något polis brev och första försvann i oktober. Men det har vart 100% säljare med uteslutande bra feedback. Men hoppas hellre det än att Postnord stoppat dom.
Jag lovar dig att så är fallet. Har hänt mig med uppemot 10 gånger nu, och jag handlar bara från OGs.
Citera
2025-02-07, 13:43
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NFC
Jag lovar dig att så är fallet. Har hänt mig med uppemot 10 gånger nu, och jag handlar bara från OGs.

Svårt att veta det är väl bara att hålla rent och snyggt sen neka om det blir en polisgrej av det.
Citera
2025-02-07, 14:02
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Svårt att veta det är väl bara att hålla rent och snyggt sen neka om det blir en polisgrej av det.
Skulle det varit beslagtaget så kommer dom inte vänta utan det blir du varse väldigt fort. Håll inte rent hur länge som helst bara för att i slutändan titta tillbaka och tänka hur paranoid du varit

Men samtidigt, man lär ju ligga steget före. Man skulle ju kunna åka fast och istället ångra att man inte var mer paranoid.
Citera
2025-02-07, 14:07
Medlem
Sleazetjackisens avatar
Citat:
Skulle det varit beslagtaget så kommer dom inte vänta utan det blir du varse väldigt fort. Håll inte rent hur länge som helst bara för att i slutändan titta tillbaka och tänka hur paranoid du varit

Men samtidigt, man lär ju ligga steget före. Man skulle ju kunna åka fast och istället ångra att man inte var mer paranoid.
Beror väl på vad du anser är väldigt fort, men för egen del tog det 6+ månader från det att ett brev togs (trodde hela tiden att det bara inte va skickat) tills att jag en morgon vaknade av att det stod 4 poliser i lägenheten o ville göra husis. Vet även flera andra som har fått både husis och kallelser till förhör flera månader efteråt.
Men med det sagt, det finns lika många som blivit av med brev som aldrig fått några konsekvenser heller, allt handlar ju om hur villig man är att ta risken.. vissa bryr sig kanske inte alls medans vissa är oroliga att förlora allt
Citera
2025-02-07, 14:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Inlägg infogade från tråden: (FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. /mod
Citera
2025-02-07, 14:27
Medlem
inspulins avatar
Har en dålig känsla av att det nu är min tur att få ha med polisen att göra. Mina paket kommer nästan alltid inom 1 vecka å nu har det inte dykt upp något.

Jag vet ju hur jag ska hantera polisen om det blir något förhör men FAN jag vill ju ha mina droger
Citera
2025-02-07, 15:50
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ja några säger det, men hittills finns inget som tyder på det.

Haha, du verkar vara observant som få. Inget som tyder på det? Artiklar och en massa användare på olika forum som hävdar motsatsen.
Citera
2025-02-07, 15:54
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
Haha, du verkar vara observant som få. Inget som tyder på det? Artiklar och en massa användare på olika forum som hävdar motsatsen.
Aha, vad bra, länka då en artikel.
Citera
2025-02-07, 16:01
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Aha, vad bra, länka då en artikel.

https://polisen.se/aktuellt/nyheter/nationell/2024/juni/17-000-forsandelser-i-beslag-vid-postnordterminaler/

Du är inte kapabel att använda Google?
Citera
2025-02-07, 16:12
Medlem
NFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
https://polisen.se/aktuellt/nyheter/nationell/2024/juni/17-000-forsandelser-i-beslag-vid-postnordterminaler/

Du är inte kapabel att använda Google?
Jag har då inte sett 17000 individer klaga. Förmodligen är det samma gamla vanliga: decoy-försändelser så att dom riktiga kan slippa igenom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in