Citat:
Ursprungligen postat av
Jodusatt
Efter alla dessa explosioner den senaste tiden i detta avlånga land, är det inte lite konstigt att det ännu inte hänt på ett postkontor, postbilar eller lastbilar som exploderar? Jag bara säger...
Nu har jag inte full insyn men varit med sedan silk road tiden och känner/känt till en stor del av dessa som driver sin försäljning via arch, flugsvamp etc.
Men jag vågar nog lova att om man så skulle bura in samtliga av dessa säljare skulle det ha mer eller mindre noll påverkan på gängkriminaliteten.
Dessa personer gör ju däremot sina inköp från kanaler där många gånger aktiva gängkriminella på ett eller annat vis varit involverade i importledet.
Det är helt vanliga reko människor som vem som helst av oss, absolut inga aktiva våldsverkare.
Går man tillbaka i tiden till början av silk road (drygt 20 år tillbaka i tiden alltså) fanns det däremot många som var aktiva i gängmiljöer och sålde via nätkanaler, men den gängkriminialiten som fanns på den tiden var långt ifrån lika organiserad som den gängkriminaliteten vi ser idag.
På den tiden var det tillomed så att dom satt och beställde av varandra för att försöka lista ut vem den andra var och lyckades man med det så försökte man råna/pressa etc och mycket konflikter blossade upp så.
men det var många år sedan gängkriminaliteten var nere på den låga nivån och jagade korvörena som genereras på dessa marknader, men det är väl allmänt känt att polisen ligger ungefär 20 år efter i snitt.