2025-03-18, 17:59
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Då var det min tur. Blev av med ett paket i Januari, antog att jag blivit lurad av säljaren (många som inte fick sina beställningar, många erbjudanden om 50/50 osv.). Visade sig nyligen att så inte var fallet utan det var Farbror Blå som tagit det, vilket jag förstod först när de gick in min lägenhet med huvudnyckel.
Blev att följa med in till station, förhör och pissa. Eftersom jag trodde att jag blivit lurad av säljaren så var varken lägenheten eller jag ren så jag kommer garanterat torska.

Precis som många andra skrivit innan, om ni blivit av med paket se till att städa hemma och håll er rena. Att ta bort Tor och gömma era wallets är inte heller dumt ifall dem tar dator/telefon.
Var inte dum, ha tålamod, ni kommer vara glada över det dagen dem dyker upp.
Fan, trist att höra. Köpte du från en inrikes eller utrikes vendor?

Också intressant att vissa får husrannsakan direkt och andra inte. Jag undrar vad det beror på.
Citera
2025-03-19, 17:49
Medlem
Blev av med +2k kr hos rc- sidan K..mi.
Fick mail att det va postat 25/2 med ej spårbar post och fick ett kort svar från dom flera dagar senare att dom postat det.
Sett att fler haft strul samma tid så vet inte än om dom börjat scamma eller det hänt något annat
Citera
2025-03-19, 19:25
Medlem
Har någon av er blivit dömd för försök till köp?
Citera
2025-03-20, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Har någon av er blivit dömd för försök till köp?

Ja, ungefär 150 personer har dömts för försök till ringa narkotikabrott det senaste året.
Citera
2025-03-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenSnorkig
Ja, ungefär 150 personer har dömts för försök till ringa narkotikabrott det senaste året.
Via posten?
Citera
2025-03-20, 16:05
Medlem
Beställt 4 försändelser från olika vendors och sidor, inget har kommit fram. Börjar bli riktigt svettig nu och vet inte hur jag ska agera.
Citera
2025-03-20, 20:08
Medlem
Se till nu att ha det rent och fint hemma - har du bil och körkort så kör inte påverkad om nu polisen har koll på dig.
Rensa även mobilen alternativt byta mobil och lika med datorn.
Tänk på att det kan ta tid innan du får besök om du nu kommer få besök.
Läs igenom denna tråd för mer tips.
Citera
2025-03-21, 07:14
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Köpte lite lagligt gräs från Herovapes som fastnade. Självklart slutade dom svara och behöll pengarna.
Citera
2025-03-21, 12:59
Avslutad
Är det bara jag som inte fått ett enda taget? Jag är helt enkelt extremt selektiv med vem jag lägger min order hos samt om möjligt har jag diskussion med dem på förhand så jag får ett hum angående hur seriöst och mycket vikt de lägger på stealth, funkat än även om jag mest köper irl sedan lagändringen..

Någon som vet hur det är med att få igenom rc genom tullen, fastnar mindre mängder ofta eller är det lika som tidigare?
Citera
2025-03-21, 21:29
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browler
Fan, trist att höra. Köpte du från en inrikes eller utrikes vendor?

Också intressant att vissa får husrannsakan direkt och andra inte. Jag undrar vad det beror på.
Inrikes. Bor inte i en storstad så i mitt fall så kanske det beror på det. Att dem inte har så mycket bättre för sig helt enkelt. Ostraffad kanske också var en faktor, typ "nu ska vi se till att han inte gör om det".
Citera
2025-03-21, 21:39
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Är det bara jag som inte fått ett enda taget? Jag är helt enkelt extremt selektiv med vem jag lägger min order hos samt om möjligt har jag diskussion med dem på förhand så jag får ett hum angående hur seriöst och mycket vikt de lägger på stealth, funkat än även om jag mest köper irl sedan lagändringen..

Någon som vet hur det är med att få igenom rc genom tullen, fastnar mindre mängder ofta eller är det lika som tidigare?
Den försändelse som nyligen blev tagen var mitt första och då har jag beställt i ca 4 år. Dock inte mer än en handfull gånger om året.

Att paket blir tagna beror på:
1. Insats/rutinkontroll på postcentraler.
2. De misstänker att en postlåda används för drogförsändelser och tar breven direkt.
3. Vendorn åker fast och polisen får tillgång till en kundlista/polisen hittar brev som ännu inte skickats.
4. Dålig stealth.

Trots att jag själv torskat så tror jag att chansen att åka dit fortfarande är väldigt låg. Handlar mer om otur.
Citera
2025-03-21, 21:57
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonasost
Beställt 4 försändelser från olika vendors och sidor, inget har kommit fram. Börjar bli riktigt svettig nu och vet inte hur jag ska agera.
Som tidigare nämnts: Städa hemma, om du har knark kvar och om du kan förvara dem säkert utanför ditt hem så kan du göra det, annars så är det bättre att du spolar ner dem i toan/kastar dem.
Ta bort Tor, göm din wallet och så är det så klart viktigt att du håller dig ren.

Du kan behöva vänta länge men jag lovar dig att det är värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in