2025-02-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slangballe32
Om man går in på X och existenz konto så hittar man även GMs konto. Rickard Andersson. Det måste vara han. @rickard17799381
Finns inte mycket av värde förutom att han uppenbart inte gillar koranen. Det är vi iofs många som inte gör.
Stämmer bra, samme man som förklarar att det är en kvinnlig lärare som skriker.
Citera
2025-02-07, 12:10
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lolloliten
En kvinnlig lärare kände igen sin röst, hon skrev ”ni ska ut allihopa”. Hon ville med andra ord rädda liv.
Finns på Facebook om du kollar i tråden hittar du länken.

Här är den länken:

https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=10170408957210034&id=70586003 3&rdid=2czjUtYJb5JMkHJi

lärare tror att det är hon som skriker "ni ska bort, allihopa" för att få bort filmande elever. Ljudet är ganska förvrängt så det är svårt att avgöra kön.

Jag vet inte, men jag har bättre data än TV4. En kvinnlig (!!!) lärare kände igen sin röst.
Citera
2025-02-07, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av laafham
Det är ju helt felaktigt. Polisen gick in i byggnaden och drog på sig skyttens eld, och sedan tog skytten självmord. Insatsstyrkan sökte igenom 17000 kvadratmeter efter andra skyttar och bomber.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-beskriver-handelseforloppet-ett-inferno

Vem var det då som sköt en massa skott över 30 min senare? Hade polisen lagt in ett pass med skytteträning?
Citera
2025-02-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrollRoll
Tyvärr? Här har lagliga vapen använts och självfallet behöver man även lägga kraft på lagliga vapen så de inte används i kriminella sammanhang. Vanligast är ändå att de används för självmord, vilket är illa nog.

Ett tiotal personer har dött, och du tycker synd om de som har lagliga vapen och att de kanske kan få det lite svårare... Väx upp.
Ja men jag anser att man borde fokusera mera på hur skyddsnätet för den här typen av personer ser ut.
Citera
2025-02-07, 12:13
Medlem
Indweller108s avatar
Om nu TV4's Fredrick Malmberg är så säker på att hans och de s.k. experternas utvärdering av ljudfilen är korrekt, där han/de påstår att gärningsmannen Rickard Andersson utropat: "Ni ska bort från Europa", varför finns då inte ljudfilen tillgänglig så att alla kan utvärdera vad som sägs i den?
Citera
Medlem
Citat:
Stämmer bra, samme man som förklarar att det är en kvinnlig lärare som skriker.

Syftar du på Existenz? Det borde vara en självklarhet. Jag tror inte GM har yttrat ett ord under gärningen. han har varit målmedveten, fokuserad och bestämd. Hade han skrikit det så hade det framkommit av flera vittnen redan. Han hade inte nöjt sig med 10-15 offer utan han hade skjutit så många han bara kunde, som Breivik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108
Om nu TV4's Fredrick Malmberg är så säker på att hans och de s.k. experternas utvärdering av ljudfilen är korrekt, där han/de påstår att gärningsmannen Rickard Andersson utropat: "Ni ska bort från Europa", varför finns då inte ljudfilen tillgänglig så att alla kan utvärdera vad som sägs i den?

Den ligger på reddit.
Citera
2025-02-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Vem var det då som sköt en massa skott över 30 min senare? Hade polisen lagt in ett pass med skytteträning?

Insatsstyrkan kan ha skjutit och de kan ha använt distraktionsgranater.

Var är din källa på "en massa skott 30 minuter senare"?
Citera
2025-02-07, 12:14
Medlem
Troians avatar
Citat:
Exakt!

Också det inlägget bör ju läsas med viss skepsis. Det är inte konstaterat att det är så som mannen skriver.
Citera
2025-02-07, 12:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indweller108

Menar du ljudfilen som sådan? Möjligen källskydd.
Citera
2025-02-07, 12:15
Medlem
Jag har följt tråden till och från..

Tänker bara har man tagit upp hans färdväg någonstans?

Han har inga bilar registrerade på sig, oklart om han har körkort?

Ifrån hans boende bromsplan, stadsdelen norr till västhaga utan bil är en hyfsad lång färd med antingen cykel eller buss..

Om det enbart var ett vansinnesdåd utan motiv varför valde man inte en skola i närmare anslutning till sitt närområde?

Och socialtjänst teorin, kommunal har gått ut med att dom saknar medarbetare som tagit kurser för vidareutbildning på skolan.. om man är socionom varför om man har högskolebehörighet skulle man välja kurs/er på komvux och inte uni. Eller högskola?
Citera
2025-02-07, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PBL
Bakom just det här "förmodligen" kan ju finnas en så enkel förklaring som att poliserna på plats hade öron och kunde höra hur ett slutligt skott avlossades efter kontakt och att det därefter förblev tyst till insatsen avslutades?

Håller med. Dock är det ff inget tecken på att polisen förhindrade flera döda iom det, som personen jag citerade gärna påstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in