2025-02-07, 12:07
Medlem
Zvazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missgbg
Han hade väl precis blivit av med sitt socbidrag? Vilket spekuleras vara ett motiv till att han gjorde som han gjorde.
Hörde att han inte har haft någon inkomst sedan 2015
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Han hade ingen inkomst, inget jobb. 0 kr på sitt bankkort. Vem hjälpte honom med hyra, mat osv? Föräldrar? Hade GM körkort & bil? Vad brukar han göra på dagarna? Spela Tv spel? Så många frågor.
En totalt isolerad individ som sugigts ib i ett totalt känslomörker av ensamhet och tomhet där inte bara det egna livet, utan allt mänskligt liv tappat sitt värde.

Som gammal true-crime-knarkare var min första tanke inceldåd, men känns allt mer som totalt nihilistiskt bara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De79
Tröttsamt att du skriver om och om samma sak utan att kunna vara mer precis och styrka att det du skriver stämmer. M a o eget påhitt.

Du har en otrevlig ton och jag tycker du är en latmask som inte orkar googla själv, jag tänker inte göra det åt dig.

Men källor är bra.
En källa är till exempel polischefen Wirén som säger:

Citat:
– I tumultet gällde det att identifiera och avväpna en gärningsperson, samt hjälpa skadade och rädda liv.
https://www.na.se/2025-02-06/polisen-inferno/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Svenska Insatsstyrkan är nog inte på samma nivå som swat eller seals motsvarighet i USA.
Jag kritiserar inte... Jag är bara fundersam... i efterhand... All heder till polisen i slutändan.

Vet inte hur stor skillnad det är på nationella insatsstyrkan och de regionala insatsstyrkorna. Nationella insatsstyrkan är överjävligt seriös och vältränad, utan tvekan världsklass. Men har ju gått mycket politik i detta, GW med flera hävdar väl att det är fel att satsa så mycket på den nationella insatsstyrkan givet hur långt vårt land är.
Citera
2025-02-07, 12:08
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Sluta att projicera din lilla bög. Med skyddsväst och vapen hade varje man med normal testonivå försökt stoppa gm. Du vinner inte kamper genom att vara passiv, hade du inte haft micropenis, kvinnohöfter och chipstuttar så hade verkligheten lärt dig det.

Men polisen är feminiserade trafik och mopedkontrollanter.

"Din lille bög" höj nivån.
Tittar man på tiden du tillbringar framför datorn på Flashback så gissar jag på att din målande beskrivning passar utmärkt på dig själv 8 inlägg om dagen i snitt i 12 år....

"Med skyddsväst och vapen" skriver du precis som du ens varit i närheten av en sådan situation.
Du har uppenbarligen dina kompisar och din verklighet här.
Jag blir bara så trött över alla "experter" som förstör tråden med eget faktalöst tyckande.

Tids nog kommer vi få en exakt tidslinje med tidpunkt för respektive mord osv, då för vi se om polisen har agerat felaktigt. Jag tror och fakta pekar på att inte bara dom utan all blåljuspersonal gjorde ett bra jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Svenska Insatsstyrkan är nog inte på samma nivå som swat eller seals motsvarighet i USA.
Jag kritiserar inte... Jag är bara fundersam... i efterhand... All heder till polisen i slutändan.

Det säger väl sig självt, eller? Usa är usa och där har polisen mer befogenheter och hela samhället är självklart mer förberedda på en sån här händelse än vad vi har varit här i Sverige. Det kommer nog bli ändringar i den beredskapen här också ska du se.
Citera
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siskebabmedsas
Hur har det gått med det där ”ni ska ut ur Europa”?
Har lyssnat på klippet och hör inte det där. Samtidigt har jag svårt att tänka mig att han skulle dra den kommentaren.
Om TV4 spridit sitt, och det inte stämmer. Då är det ytterst allvarligt. För alla okritiska åsnor tar det som TV4 skriver som sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Dom chansade såklart då dom vet att oavsett om dom får rätt eller inte så kommer deras klipp finnas kvar ute på nätet i alla tider, och dom som önskar motiv i deras riktning kommer gilla fast vid den oavsett vad polisen kommer fram till då tv4 redan bestämt motivet.

En ev ursäkt i efterhand är chansningen värd.

Klippet har ju spridit sig till andra länder redan, så tv4 har absolut lyckats med det dom ville.
Jag tror knappast att dom kommer gå ut med en ursäkt.

Jag läste någonstans att det va en lärare som hade trätt fram att det va hon som hade skrikit nåt i stil med "Ni måste ut allihopa", jag minns ej ordagrant. Det finns längre bak i tråden.
Men det kan även vara som andra har skrivit, att GM säger (inte skriker) något i stil med att han inte kan jobba.

Dessutom med tanke på hur nära skotten hörs och såna där dörrar är extremt tunna, så hade det hörts klart och tydligt om det va GM som hade skrikit.
Men flera har vittnat om att GM va helt tyst under hela tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Han hade ingen inkomst, inget jobb. 0 kr på sitt bankkort. Vem hjälpte honom med hyra, mat osv? Föräldrar? Hade GM körkort & bil? Vad brukar han göra på dagarna? Spela Tv spel? Så många frågor.
Han hade tidigare socialbidrag och kapitalinkomster.

Han tros ha triggats av att han nyligen fått besked om att hans socialbidrag skulle dras in.
Citera
Medlem
Om man går in på X och existenz konto så hittar man även GMs konto. Rickard Andersson. Det måste vara han. @rickard17799381
Finns inte mycket av värde förutom att han uppenbart inte gillar koranen. Det är vi iofs många som inte gör.
Citera
Medlem
Citat:
Hörde att han inte har haft någon inkomst sedan 2015

Bidrag registreras inte som inkomst, därav var han nolltaxerande.
Citera
2025-02-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Nja, polisen var väldigt snabbt på plats sen hände det inte så mycket mer.

Det är ju helt felaktigt. Polisen gick in i byggnaden och drog på sig skyttens eld, och sedan tog skytten självmord. Insatsstyrkan sökte igenom 17000 kvadratmeter efter andra skyttar och bomber.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/polisen-beskriver-handelseforloppet-ett-inferno
Citera
2025-02-07, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Samma polisman berättar för Ab att han i torsdags fick gå in i skolan och beskriver då hur han kunde ana paniken och skräcken som utspelas där. Men vill inte gå vidare med detaljer.

Vad är det han syftar på där tror ni? Hur kan man dagar efter själva händelsen ana paniken och skräcken som fanns där utöver att det möjligen ligger kvar blod.

Enbart ett sätt att rädda polisens ansikte. Att familjer fått vänta 3 dygn på att veta ngt överhuvudtaget är skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in