2025-02-06, 19:41
Medlem
Många överlevande sa att de tog 2 timmar att komma ut?

Låter ju med helt absurt långsamt
Citera
2025-02-06, 19:42
Medlem
Vittnesmål säger att GM var helt tyst, sa ingenting. Om det stämmer så kan man ifrågasätta påståendet, av TV4, att GM är den som skriker något på inspelningen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kling och Klang har begränsad taktisk utbildning om ens någon.

Att röra sig samordnat och säkert i en komplex miljö är inte något man gör utan att ha övat. NI har den kompetens, erfarenhet och förmåga som krävs.

Ställ dig frågan vad som kunde gått sämre om man inte väntat?

Man kan bara spekulera men inte osannolikt kunde poliser vådaskjutit varandra men också elever och personal inne i byggnaden.

Om 180 poliser inte vågar ingripa mot 1 asperger cepe så är man ju inte förvånad varför ghettobarnen i förorterna beter sig hur dom vill när det dyker upp 2 poliser "till orten"

Våra dialogpoliser lär inte ha högt förtroende.
Citera
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Detta stämmer. Kontoutdrag kollas och finns inkomna Swish så dras den summan bort från det mycket magra försörjningsstödet. Det är inte tänkt att levas på under längre tid utan endast som nödlösning varför de som lever på det längre har det jäkligt tufft. Det finns inget utrymme för tex nya vinterskor. Inte minst nu när matpriserna gått upp.

Det går inte heller ignorera utrymmet för GMs dyra resor till Miami, Thailand, Jamaica och ett mycket kostsamt vapenintresse på möjligtvis sexsiffrigt belopp.
Citera
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback1987
Min uppfattning också.

På vilket sätt kan du vederlägga att det var ett "lågaffektivt bemötande"?
Att polisen väntade i en timme är en trådsanning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Käften! Det är många i tråden som ser det som jag ser. Men skit samma, hans beteende bekräftar bara det jag ser i den tomma, mörka blicken. Det är ett utmärkande drag (eller kalla det vad du vill) hos dessa personer. Ofta lider de av autism, är psykopater, narcissister osv. Det bara är något speciellt i blicken.

När jag var i din ålder tyckte jag spökplumpen i Kalle Anka var läskig. Sen växte jag upp och fick en gnutta intelligens och nu tycker jag inte alls spökplumpen är läskig.
Citera
2025-02-06, 19:43
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken99
Absolut de är poliser i tjänst ingen skillnad. Alla har tungväst och skyddsmask.

Tillägg
I termin 4 har du stor pdv övning med examination så de har precis övat på detta.

Kämpa ner gm prio 1 med vad du har

Ytterliggare en fråga. Hur ser det ut med kännedom om byggnaden. Tex, hur eller hur lång tid tar det innan ni får reda på hur många in/utgångar det finns och antar att första uppgfift är att säkra att potentiella flyktvägar eller?
Citera
Medlem
han hade ju massor med ammo kvar, om han verkligen var ute efter att döda så många som möjligt hade han kunnat gjort betydligt mer skada, han måste nog varit ute efter specifika personer.. och när dom var eliminerade var han nöjd
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Och Thailand vid flera olika tillfällen såg det ut som. Är väl hans föräldrar som har det gott ställt och har släpat med honom på olika resor.

Man borde också undersöka om föräldrarna köpte hans vapen för inte fan kan han ha haft råd.

Alla varningsklockor ringer på det här mongot, ett riktigt cepe med massa vapen.

Föräldrarna borde larmat.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Polisen springer och gömmer sig när de ser en kille med vapenliknande föremål. Vad fan är detta? Har inte svenska polisen vapen eller några andra medel så de kan slå ut en beväpnad person snabbt och säkert?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det är ju intressant att höra att du tänker att jag företräder uppfattningen att polisen har stenkoll. Du kanske borde skaffa bättre glasögon, för det enda jag sagt är att VI INTE HAR EN JÄVLA ANING OM POLISEN GJORT RÄTT ELLER FEL.

Antog det utifrån det du skrev om att polisen hade koll efter några timmar.

Jag står för åsikten att polisen kan kommunicera bättre om läget. Isåfall hade jag och du kunnat ha en mer rimlig diskussion om vad som hänt efter 3 dagar. Det kan vi inte nu nämligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SUGGY
Varför folk skriker "Racism" just nu är för att dom har hört ett klipp som ingen egentligen kan göra exakt vad han säger. Alla drar en slutsats fast man egentligen inte vet? Experter på tv4 som lyssnat på det och konstaterat det som motiv. Sjukt att man bara säger saker utan att veta till 100%

Ni som följer tråden läser ni igenom alla inlägg? Eller skummar ni igenom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in