Citat:
Ursprungligen postat av
IdiAminsKusin
Polisiärt vet man med högsta sannolikhet vilka som var skjutna efter några timmar... Att du och resten av landets nyfikna människor inte får ett hundra procent säkert utslag kring vilka offren är, kan med säkerhet klassas väldigt lågprio.
Att folk därefter drar slutsatser tagna ur information från journalistik snarare än nåt annat leder till spekulationer som nog får ses som rätt fantasifulla!
Jag talar om att jag roas av att läsa idiotiska jävla inlägg där folk spekulerar utan att underbygga med vare sig fakta, konsekvensmässighet eller reson.... DU adderade just till floran av såna inlägg.
Jag drar slutsatser utifrån vad som kommunicerats på pressträffarna. Detta är lika med noll.
Tror inte jag hade varit jättesäker på din syn av att "polisen har stenkoll". Att hantera en kris av denna skala innebär inte att man inte prioriterar allmänheten och frånhåller kommunikation. Detta är en central del i krishanteringen i sig - för att undvika scenarion som vi har nu på Flashback med 8M visningar och feluthängda GM.
Sluta addera idioti till tråden.