2025-02-06, 18:56
Medlem
dialektikers avatar
Aha, nu får vi se kopplingen GM hade till Risbergska. Han gick på detta KomVux tidigare, enligt Expressen.
https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/misstankta-massmordarens-semesterfilm/

Hans aggressioner verkar vara mot sin misslyckade skoltid där??

Riktigt sjuk människa. Han ser deprimerad ut på ALLA bilder ända från barndomen.
Hur kan föräldrarna varit så inkapabla att hjälpa honom?
Men han var nog fruktansvärt svår att ta sig an.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hoppas du har fel. Annars är det en skandal.
Det hoppas jag med. Kikar på pressträff nu, ska se om jag kan spola tillbaka och höra om. Återkommer.
Citera
Medlem
Newfields avatar
Jag föstår inte hur ni orkar driva att han var rasist utan att det finns tydliga tecken eller historik. Ser ni inte vad jag ser på bilderna på GM?

Det är ju uppenbart att personen någon gång i yngre tonåren drabbats av någon allvarlig psykisk åkomma som blivit obehandlad. Han är helt tom, blank, nada.

Det vore en sak om han lämnat en manifest eller varit aktiv politiskt. Helt ärligt tror jag inte han brydde sig alls i någon människa oavsett ursprung. Det beskriver ju även dom som känmer han sen innan.
Citera
Medlem
MorT2s avatar
Tack!
Då har jag mer förståelse till att hon inte stängde in sig på skolan och att hon agerat rätt utefter de förutsättningar som fanns på den plats hon befann sig när det skedde.

Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
Kanske den här du menar? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/rektorn-pa-campus-risbergska-i-orebro-vi-sprang-for-livet
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
"Ni ska bort från Europa!" låter, med förlov sagt, extremt oidiomatiskt, vare sig du är rasist eller något annat. "Ni ska ut ur Sverige!" är väl det gängse sättet att uttrycka sig?

Själv kan jag inte höra ett ord av vad som sägs på TikTok-klippet.

Ja precis, vem fan säger så. ”Ni ska bort från Europa” låter som en dålig Hollywood-film. Gjord av amerikaner så klart.
Citera
2025-02-06, 18:57
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
och???

Mördaren hade ju övermannats!!

Nej det hade inte inträffat, det är korridorer som korsas överallt i den skolan. Det är 17000kvm.

Det måste du förstå själv att det är orimligt och kräver otroligt mycket gas.
Citera
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Det är bra det. Vi behöver inte dela åsikt.
Du har inte åsikter, du sprider desinformation
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Men det är ju polisens jobb att stoppa sånt och därför de har skjutvapen. Visst, stor risk för att bli skadade eller dö, men det ingår i jobbet. Tur att du inte är polis!!!!!!
Helt sjukt att de backar för en ensam skytt och inte ens skjuter ett endaste skott. Enda rätt vore verkanseld och växelvis framryckning.
Samma sak hände i Trollhättan med svärdmannen. Polisen väntande på insatsstyrkan och fler dog pga av det. Jag trodde de lärt sig något. Förbannat inkompetenta idioter, kommer bli hård kritik.
Hade det varit 4-5 stycken gärningsmän med vapen hade jag förstått, men de såg bara en gärningsman.

Polisen visste inte hur många gärningspersoner det fanns i och omkring byggnaden.

Nej, det ingår inte i PDV-metoden att utsätta sig för fara i blindo, läs på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Ja, annars hade jag inte valt det jobbet.

Du måste fortfarande lyda överordnades order. Polisyrket ger inget utrymme för de som trotsar befälens beslut
Citera
2025-02-06, 18:58
Medlem
Hegamons avatar
Vi har inte Texas-poliser. Däremot kan jag undra över att polisen sades se en person med gevärsliknande föremål. Där tycker jag nog att polisen borde kunna avlossa ett par skott. Det kan ju vara svårt att träffa om dom såg skytten på 50 meters håll. På det avståndet är det inte lönt att skjuta. Jag vet heller inte om det varit så mycket bättre med några skjutna poliser.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Du har inte åsikter, du sprider desinformation

Inte alls. Var ganska tydlig med att jag spekulerar. Hur du missade det när du svarade på mitt understrykande av detta är en gåta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
5 minuter med en avsliten artärer i lår eller axel och det är slut... Det finns en anledning att man stoppar blödningar i ben och armar med avsnörande förband.. Direkt. Det kommer nog visa sig att flera offer dog av skador som inte är direkt dödande.... Om det inte kommer att mörkas.

Är nog troligt att flera legat och förblött pga det senfärdiga ingripandet. Jag får inte ihop det, visst att man möts av rök och kaos men en timme är helt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in