De DNS prov som tas, tar man från anhöriga eller saker som tillhör den förmodat avlidna.
Lyssna gärna igen på vad som sägs i reportaget, eller försök göra en tidslinje över vad som skett så kommer du att se att det inte finns något konstigt i det här alls. De anhöriga säger att polisen varit hemma hos dem. Vi vet inte vad som sagt men det är klart som fan att man sitter med hjärtat i halsgropen och väntar på ett slutgiltigt besked.
Vet du hur lång tid det tar att göra såna prover förresten?? Om de avlidna befinner sig i Solna och de man tar prov på finns i Örebro. Det som vi tror går jättesnabbt och enkelt är förmodligen inte alls lika enkelt utan följer ett protokoll.
Vi vet inte heller om man underrättar anhöriga i takt med att identifieringarna är avklarade, syriska ambassaden bekräftade ju en person från Syrien som avliden. Vi vet inte varifrån den informationen kommit.
Min enda poäng är att det är rätt dumt att sitta och spekulera och utgå från att saker sköts dåligt när man faktiskt inte har en anledning alls.
Jag är helt säker på att våra kära tidningar gjort flera reportagen redan om de döda och ivrigt sitter och väntar på rätt tillfälle att gå ut med intervjuer med anhöriga...
Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Jo, men de ger ju en indikation. Nästa steg är enkelt: Leta upp anhöriga, ta munskapsprov på anhöriga, matcha mot den avlidne. Bob's your uncle.
Om dessutom någon anhörig misstänker att någon anhörig är avliden, och aktivt kontaktar myndigheterna om detta, behöver ju myndigheterna inte ens leta upp anhöriga. Så jag fattar inte var skon klämmer i de fall där anhöriga står i media och klagar på att de inte får besked fast de frågat.
Jag tänker inte gå i god för upprörda anhöriga från notoriska skrik-kulturer. Men tar man dem på orden har de
inte fått besked om att anhöriga troligtvis gått bort.
https://www.gp.se/nyheter/sverige/lina-och-asli-far-inga-svar-om-deras-slakting-lever.b6c07967-9751-42ec-ba5e-69523942741d