2025-02-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlga
Varför ifrågasätter du en som har jobbat på soc? Jag swishade pengar till en kompis som gick på soc.bidrag för ett tag sedan, då drog de bort den summan från hennes bidrag. Prova att gå på deras tiggepengar får du se vilket hemskt liv man får.

Detta stämmer. Kontoutdrag kollas och finns inkomna Swish så dras den summan bort från det mycket magra försörjningsstödet. Det är inte tänkt att levas på under längre tid utan endast som nödlösning varför de som lever på det längre har det jäkligt tufft. Det finns inget utrymme för tex nya vinterskor. Inte minst nu när matpriserna gått upp.
Citera
2025-02-06, 18:52
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Efterlyst börjar ikväll igen, och man kommer ta upp händelsen i Örebro.

Se på fan, jag har tänkt på det ett tag. Kul att det är tillbaka
Citera
2025-02-06, 18:53
Medlem
bonanbruses avatar
Polisen verkar ju ha kukat till det här.

Man kan såklart inte förvänta sig en perfekt och felfri insats när man räknar in bristen på erfarenhet av liknande situationer, rädsla, ovisshet, oklar lägesbild osv.

Men om det nu stämmer att GM gått omkring och skjutit i 1 timme så går det ju inte att rättfärdiga polisens brist på ingripande. Ja, det fanns rök. Men det finns andra ingångar om så genom ett fönster. Ja, folk springer omkring där inne och risken för misskjutningar är ett faktum. Men i min mening så är den risken värd att ta, för skytten kommer GARANTERAT att skjuta oskyldiga ändå.

Sen är det ju otroligt viktigt att understryka att vi inte vet tillräckligt ännu för att kunna dra några konkreta slutsatser, så ta det jag säger med en nypa salt.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Efterlyst börjar ikväll igen, och man kommer ta upp händelsen i Örebro.

Efterlyst går inte på trean.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
"Ni ska bort från Europa!" kan ju i ärlighetens namn ha skrikits av vem som helst, behöver ju inte vara mördaren, det är ju nåt som tex Jomshof och Ekeroth för jämnan säger

Prova att köra den i ChatGPT eller liknande, så kanske man får ett adekvat svar på frågan.

Av allt han nu skulle kunna tänkas säg, så är väl ”ni ska bort från Europa” det minst troliga alternativet. Vem pratar på det viset?

Man får jobba jävligt hårt för att lyckas tolka in det till det TV4 vill göra.
Citera
2025-02-06, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Det ryktas om att skolans rektor skall ha blivit intervjuad och sagt att denne sprang iväg från skolan.
Någon som sett filmklippet?
Vill veta om det ligger någon sanning bakom det. Har rektorn INTE hållit sig till den inrymningsplan skolan har hoppas jag innerligt att detta uppdagas då det i så fall skulle vara skandal!

Läraren som låste dörren och täckte för fönstren ska däremot höjas. Det är SÅ man ska jobba!
En eloge till dig/dem som på detta vis bidrog till att rädda liv!

Jag såg det, de intervjuade henne utomhus, blond page och glasögon. Hon sa att hon hade sprungit ut. Hon såg helt skärrad ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Finns nog många poliser som sympatiserar med rickard och eftersom dom visste att denna skola finns det knappt några svenskar på, så dom lät hjälten slutföra sitt hjältedåd!

Har det kommit ut vilka fler som är identifierade som är avlidna?
Citera
Medlem
everythingiss avatar
5 minuter med en avsliten artärer i lår eller axel och det är slut... Det finns en anledning att man stoppar blödningar i ben och armar med avsnörande förband.. Direkt. Det kommer nog visa sig att flera offer dog av skador som inte är direkt dödande.... Om det inte kommer att mörkas.
Citera
Medlem
Det är något med filmen och alla bilder som kommer fram nu, något budskap finns nog.
Citera
2025-02-06, 18:55
Bannlyst
Varför lyssnar inte polisens ljudtekniker igenom klippet och drar ner byxorna på tv4 och får slut på rasist anklagelserna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Du är inget mer än en stövelslickare som försvarar polisen i varje fall. Patetiskt. Du vet själv att polisen hade kunnat agera snabbare.
Du tror inte att det var en extremt svår situation att komma till när det är 17.000kvm att söka av med rökgranater som gör att de inte ser tydligt och de tror att det brinner och de samtidigt blir beskjutna med höghastighetsvapen och inte vet om det är en eller flera gärningsmän? Det är bara att kliva in och städa upp... Känns som att du kollar lite för mycket på Hollywood-filmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur många förblödde medan polisen stod och väntade på att GM skulle skjuta sig själv?

Det hoppas jag vi får reda på.

Jag gillade inte heller det här uttrycket polisen sa "Ungefär 1 timma innan vi hitta gärningsmannen"

Ungefär 1 timme???? Om de var 1 timme och 1 minut, så kunde säkert 1 till blev skjuten?

Ungefär 1 timme och 5 minuter??? Så kanske ungefär 5 personer till vart skjutna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in