Citat:
Ursprungligen postat av
Binary
Många utgår efter bra och dåliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk lätt glömmer är den begränsade tillgången som inte påverkas av någon tillfällig hype. När fler stora företag och länder börjar köpa på sig BTC kommer det inte att räcka till alla. Inte på långa vägar. Då kommer man att erbjuda mycket högre priser för att de som har tänkt spara långsiktigt i 5-10 år eller mer blir intresserade av att sälja från sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan nå $250k i år och $500k nästa år. Det hänger mycket på att Trump-administrationen menade allvar och kommer igång redan i år med att köpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler länder hänger på. Det som dock talar emot är Trumps hintande om "militära operationer" i olika delar av världen.
Är ju inte bara det som ät ovisst, ekonomiska läget i usa är det många som oroar sig för och vi har sett att en del bitcoin influensers håller koll på inflation,jobb, och räntesiffror vilket alla kan påverka priset väldigt mycket.
Tror det är imorgon som jobbsiffrorna från usa släpps.
Altseason har jag lagt på sidan och orkar inte ens kolla mitt portfolio sedan flera veckor tillbaka då det inte är nån idé att hoppas på något innan man ser vad btc gör.
Altcoin har ju gått extremt dåligt sen december även fast btc gått både upp och ner och är ändå på en hyfsat hög nivå kring 100k.
Många altcoinsen är nere 50% eller mer och har sedan dess inte återhämtat sig.
Det enda positiva med att det drar ut på tiden är att man kan köpa på sig mer men samtidigt vill man ju bli rik och se sina coins göra 5-10x .