2025-02-05, 18:58
Medlem
Glossuss avatar
Räknar till 1 2 3 4 5 uppstudsar på 97,4 under senaste 18 h.
Botten är satt tillsvidare.
Citera
2025-02-05, 19:59
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Räknar till 1 2 3 4 5 uppstudsar på 97,4 under senaste 18 h.
Botten är satt tillsvidare.

Visade sig vara en usel analys..
Ber om ursäkt.
Citera
2025-02-05, 20:32
Avslutad
Ser ut som vi långsamt söker oss tillbaka dit vi var förra veckan, runt 90000 för att kolla vad som egentligen fanns där.

Och finns det inget att se där, 89 lär vara ett bra stöd, men jag tror man lurar där ett tag innan det blir ett råtterace ner till 65000.
Citera
2025-02-05, 21:05
Medlem
Tycker många gånger att man kan få en klarare bild av vart vi ska genom att kika på alts snarare än btc. Även om det naturligtvis är btc som är det som styr marknaden.
Men för att vara konkret, det var uppenbart att en dump var på g. Sålde rubbet i fredags och det var ju en del tur för exakt när är svårt att veta.
Men vad som skulle ske var uppenbart för det är alltid samma mönster.
Här är en altcoin som hade sin ath 2021, vi ser det klassiska mönstret.
https://imgur.com/a/yHq02Jt
Det upprepar sig sedan vid peaken förra året, och nu skedde den sista dykningen. Nu kommer det skvalpa ett tag och tidigast om några månader sker nästa tokrusning.
https://imgur.com/a/a5MSZMS
Citera
2025-02-06, 02:54
Avslutad
Bästa genomgången hittills på var vi befinner oss i cykeln och när nästa topp kan komma (september/oktober enligt dessa indikatorer):

https://www.youtube.com/watch?v=SHgh0CVaaBo

Personligen så kommer jag (förmodligen) att sälja i april.

Tänker inte diskutera huruvida det är klokt/oklokt att sälja eller huruvida vi är i en supercykel (vilket jag är tämligen övertygad om att vi inte är) eller liknande. Var och en agerar efter eget huvud.
Citera
2025-02-06, 15:51
Medlem
Tycker luften har gått ur och finns inte så mycket bullish längre
Risken är väldigt stor att det blir en krash i bår precis som många år innan och det innebär att btc har ca 2 5 månader på sig att gå upp kraftigt och det tror jag inte kommer ske i dessa osäkra ekonomiska tider.
Citera
2025-02-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Risken är väldigt stor att det blir en krash i bår precis som många år innan och det innebär att btc har ca 2 5 månader på sig att gå upp kraftigt och det tror jag inte kommer ske i dessa osäkra ekonomiska tider.

Jag är tämligen övertygad om minst ett ryck uppåt till (för bitcoin) efter nuvarande konsolidering.
Citera
2025-02-06, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Jag är tämligen övertygad om minst ett ryck uppåt till (för bitcoin) efter nuvarande konsolidering.
Många utgår efter bra och dåliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk lätt glömmer är den begränsade tillgången som inte påverkas av någon tillfällig hype. När fler stora företag och länder börjar köpa på sig BTC kommer det inte att räcka till alla. Inte på långa vägar. Då kommer man att erbjuda mycket högre priser för att de som har tänkt spara långsiktigt i 5-10 år eller mer blir intresserade av att sälja från sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan nå $250k i år och $500k nästa år. Det hänger mycket på att Trump-administrationen menade allvar och kommer igång redan i år med att köpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler länder hänger på. Det som dock talar emot är Trumps hintande om "militära operationer" i olika delar av världen.
Citera
2025-02-06, 16:45
Avslutad
Citat:

Håller med. Tror att vi ska upp till åtminstone 120K innan sommaren, vilket väl var ditt mål för denna cykel om jag inte missminner mig?
Citera
2025-02-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NathanielEssex
Håller med. Tror att vi ska upp till åtminstone 120K innan sommaren, vilket väl var ditt mål för denna cykel om jag inte missminner mig?

Jo, det var min ursprungliga cykeltoppgissning. Numera tror jag dock att toppen blir högre än så. Inte minst med tanke på nuvarande konsolidering mellan 90k och 110k.
Citera
2025-02-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Många utgår efter bra och dåliga nyheter. Buy the news osv. Men det folk lätt glömmer är den begränsade tillgången som inte påverkas av någon tillfällig hype. När fler stora företag och länder börjar köpa på sig BTC kommer det inte att räcka till alla. Inte på långa vägar. Då kommer man att erbjuda mycket högre priser för att de som har tänkt spara långsiktigt i 5-10 år eller mer blir intresserade av att sälja från sin cold storage. Det kommer bli dyrt. Jag tror absolut att vi kan nå $250k i år och $500k nästa år. Det hänger mycket på att Trump-administrationen menade allvar och kommer igång redan i år med att köpa till sin Strategic Reserve. Det borde leda till att fler länder hänger på. Det som dock talar emot är Trumps hintande om "militära operationer" i olika delar av världen.

Är ju inte bara det som ät ovisst, ekonomiska läget i usa är det många som oroar sig för och vi har sett att en del bitcoin influensers håller koll på inflation,jobb, och räntesiffror vilket alla kan påverka priset väldigt mycket.
Tror det är imorgon som jobbsiffrorna från usa släpps.

Altseason har jag lagt på sidan och orkar inte ens kolla mitt portfolio sedan flera veckor tillbaka då det inte är nån idé att hoppas på något innan man ser vad btc gör.
Altcoin har ju gått extremt dåligt sen december även fast btc gått både upp och ner och är ändå på en hyfsat hög nivå kring 100k.
Många altcoinsen är nere 50% eller mer och har sedan dess inte återhämtat sig.
Det enda positiva med att det drar ut på tiden är att man kan köpa på sig mer men samtidigt vill man ju bli rik och se sina coins göra 5-10x .
Citera
2025-02-06, 17:00
Avslutad
Citat:
Jo, det var min ursprungliga cykeltoppgissning. Numera tror jag dock att toppen blir högre än så. Inte minst med tanke på nuvarande konsolidering mellan 90k och 110k.

När tror du toppen kommer, har du något tips?

Ska rätta mig själv något i tråden. Har tidigare trott att om vi inte får någon blow off top så får vi ingen björnmarknad men huruvida vi ska få en björnmarknad beror tydligen på betydligt fler faktorer än jag tidigare förstått, såsom flera samverkande cykler som förefaller sammanstråla ungefär samtidigt tidsmässigt sett. Den som undrar får titta på Lark Davis senaste klipp på YouTube (och då inte bara det absolut senaste utan han har pratat om det i en del senare klipp), jag har dessvärre inte satt mig in i det särskilt mycket alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in