2025-02-06, 01:08
Medlem
Harmonizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argamaggan1
En sak förstår jag verkligen inte, OM han nu ville hämnas på socialen, varför gick han då då till en komvuxskola med sfiklasser och sköt ihjäl folk? Varför gick han då inte till närmaste socialkontor och sköt några sockärringar istället? Låter som ett helt ologiskt motiv med tanke på plats ovch utförande, menar om jag var arg på burger king, hade det då varit logiskt om jag gick och sköt på ett museum?

Enligt vad någon tidigare skrev som hade insyn så hade soc lokaler i skolan .
Citera
2025-02-06, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Precis vad jag suttit och sagt. GM bor 200 meter ifrån Socialetjänstens Örebrokontor.

Han väljer en skola där alla vet att 95% är blattar. Vill han bara döda människor så finns det många ställen närmare honom.
Citera
2025-02-06, 01:09
Medlem
What-The-Fucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoktPotatis
Kan absolut inte stämma.

Jo. Det stämmer. - Men det beror på om du menar en original Colt AR-15. Då får du nog vara beredd att punga upp 40.000:-

Wallmart i USA sålde dem för 1.095 dollar innan de slutade sälja dem i USA för ett par år sedan.

- Men begagnade kloner kan du köpa i Sverige för mellan 15-20 tusen.

/WTF
Citera
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Sanslöst.

Polisens presskonferenser har varit lika mycket formalitet som att statsministern och kungen gör utlåtanden. Tomma jävla ord som leder absolut ingenstans.

Håller med. Allt för att visa dom bryr sig. För det är vad alla förväntar sig av dom.

Men som ditt sista stycke säger, meningslöst prat.
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Gärningsmannen i Örebro är utan tvekan autistisk på något vis! Men den mest intressanta frågan jag själv ställer mig är varför i helvete är så många autistiska nu jämfört med 50 år sedan? Ökningen är abnorm utan dess like!

Alex Jones verkar ha rätt att det är något jävulskap i vattnet!

Det är mycket gifter och plast och annan skit i vår omgivning idag jämfört med förr. Självklart uppstår då nya sjukdomar. Miljön, livsstilen och det uppskruvade tempot i samhället bidrar också till att fler människor mår dåligt idag jämfört med förr.
Citera
2025-02-06, 01:10
Medlem
Citat:
Precis vad jag suttit och sagt. GM bor 200 meter ifrån Socialetjänstens Örebrokontor.

Troligen något så enkelt som att han var mer bekant med skolans lokaler, eller hade upplevt någon triggande händelse just där. Kanske att ha misslyckats när han försökte plugga upp bland annat matte. Han var inskriven senast 2021, men avbröt studierna.
Citera
Avslutad
Citat:

Lättare att råna en bank utan kontanter (på kontanter) än att komma in på ett Soc-kontor!
Citera
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo651
Han väljer en skola där alla vet att 95% är blattar. Vill han bara döda människor så finns det många ställen närmare honom.

Men han hade gått på skolan så sent som 2021. Då tar man ju spontant den än en skola man inte vet hur den är uppbyggd. Det måste ju inte vara etniciteten som styr utan att människor i sig är det primära. Alternativt nån speciell händelse eller så
Citera
2025-02-06, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Man kan jämföra det med norska polisens jobb 2011, som använde 1 timme på att ta sig till Utøya.

Från Osla till Utøya är det 40min med bil.

Från Stockholm till Örebro är det 2tim och 20min med bil.

Det går alltså inte att jämföra, det är inte lokalpolisen som kommer utan NI.
Citera
Medlem
bonanbruses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Lättare att råna en bank utan kontanter (på kontanter) än att komma in på ett Soc-kontor!

Absolut inte, jag bor i Örebro och har varit hos socialtjänsten, det är fri jävla väg ända in till receptionen. Sen är det låsta dörrar. Av glas.
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Svårt att dra någon slags slutsats. Det är två offer på bilderna som etniskt sätt är motsatsen sett till potentiella vinklingar från media. Kan ju exempelvis vara att man:
1. Riktat in sig på invandrare och damen kommit i skottlinjen
2. Riktat in sig på socialsekreterare och att mannen kommit i skottlinjen

Men jag har svårt att tro att där är 10 socialsekreterare att rikta in sig på på Komvux? Känns ju i nuläget som att man bara skjutit hejvilt och träffat lite av varje?
De kanske båda arbetar för socialtjänsten helt enkelt.
Citera
2025-02-06, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag gick i skolan på 90-talet. Det var sällsynt med sånt även då och de fåtal problembarn som fanns var barn till problemfamiljer. Någonting har ta mig fan hänt som kommer utifrån!

Du har fel. Gick i 80-90 talet. Fanns alltid 3-4 per klass som var adhd asperberger. Det visste man inte då. Men när man tänker tbk och ser vad de är idag. Då förstår man. Många av dem döda av knark eller sitter fängslade etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in