2025-02-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
TV4 kör hårt med "Bort från Europa" även på kl 22 nyheterna.

Vågar påstå bestämt att dom har mer på fötterna än videoklippet. Känns för kaxigt köra så hårt på det annars.

För TV4:s skull får vi verkligen hoppas att de har mer än detta. I annat fall har de med sin "tolkning" både sänkt sitt varumärke/ trovärdighet permanent och orsakat risk för allvarliga motsättningar i samhället.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
TV4 kör hårt med "Bort från Europa" även på kl 22 nyheterna.

Vågar påstå bestämt att dom har mer på fötterna än videoklippet. Känns för kaxigt köra så hårt på det annars.

Eller så är de fullt medvetna att ingen kommer att kunna motbevisa dem då ljudet i originalklippet ändå är vad det är och kör på vad deras "expert" tycker sig höra.
Citera
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WellSearchGame88
Den blir offentlig, däremot kan sekretessbelagda uppgifter maskas.
Uttala dig inte om saker du uppenbarligen inte vet något om! Förundersökningar är under förundersökningssekretess till dess att åtal väcks. Är GM död innan åtal väckts blir den aldrig offentlig.
Citera
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Blev den nedlagd?

Tror du han blev dömd eller vad menar du? Självklart blev det nedlagt, men man gjorde ändå en ordentlig utredning.
Citera
2025-02-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Om GM hade 4 vapen, och det billigaste AR-geväret ligger på runt 20 tkr, så måste han ha lagt runt 80-90 tkr på gevär och ytterligare några tusenlappar på licenser samt jägarexamen. Runt 100 lök har han pungat ut, någon släkting som han övertalat att finansiera vapen och dylikt?

Man kan ju bara spekulera. Men kan ju vara en ombyggd AR-15.
Som nämns i denna tråd : (FB) Får jag Säpo på mig om jag beställer hem ett AR-15 luftgevär?
Citera
Medlem
slaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
"Elon Musk sprider nu en lögn om att medier och politiker håller tyst om dådet. "//Expressen

Precis.
Till och med Elon Musk har reagerat på att medier och polis inte gått ut med relevant information om mördarens namn (och bild) trots att de vetat det omgående.
Han är nog inte den ende som har reagerat.
Klart att tystnaden får folk att spekulera.

Elon är helt puckad. Han sprider bara skit och foliehattinfo.
Han är väl sur för att det inte är en muslim som gjort det.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Hur menar du med tid? Vi har typ 300 000 registrerade jägare i Sverige. Du kan få en examen på 3 dagar. Sen är det fritt fram att köpa vapen på licens. Du måste förstås förvara dom rätt osv. Det är inte så jättekomplicerat

(EDIT: Redigerade ord i texten)

Det som är lite sjukt är att AR-10/15 är tillåtna för jakt numera sedan något år tillbaka: https://www.jaktojagare.se/utrustning/nu-ar-ar-vapen-tillatna-for-jakt/

Vill man göra jävelskap med ett vanligt jaktgevär är det lite omständligt med att ladda om och sådär men med ett halvautomatiskt jaktgevär är du ju rena slaktaren om du bara har dom intentionerna..

De är ingen skillnad på en AR och en vanligt t.ex browning bar. Halvautomater i jaktsammanhang är inget nytt utan har varit så i deccenier i sverige. Skillnaden sedan 2023 är att man kommit på att det inte är utseende hos ett vapen som är det dödliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, det är inte han inne på toaletten som stönar, det är en person utanför som blir skjuten.

Det är filmen som är en minut, den inifrån toaletten. Längst ner i listan här: https://gofile.io/d/qIaCIe
Jag tänker inte lägga upp min förstärkta ljudfil som jag skapat med AI, av respekt för han som blir skjuten. Jag tycker inte det passar sig.

Varför bullshita en sån här grej ? Vad får du ut av det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Du glömmer att TV4 är vänstervridna och gör vad som helst för att porträttera GM som en galen rasist. Det är han säkert också, men jag blir så jävla trött på media som kör stenhårt på ren spekulation så länge det matchar deras agenda.
Vänstervridna går inte logiskt samman för mig.

Min enda fungerande etikett är: Intelligens-befriade verklighetsfrånvända stockholmare"
Citera
Medlem
Svempass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGeorge
Va svamlar tv4 om. Hör absolut inte "ni ska bort från europa". Nån som har annan teori om vad som sägs i inspelningen?

Lyssnade noga ett par gånger Allihopa skriker han eller om det är någon annan. Hörs på båda versionerna.
Citera
Medlem
What-The-Fucks avatar
Jag kände en kille som tog hand om sin Alzheimers-sjuka mamma. - Han gick på Soc och hade praktik på Ica.

Började klockan 5 på morgonen varje dag utan lön. Mamman dog och han blev sjukskriven i en vecka.

Soc nekade honom ersättning trots läkarintyg, underkände den kommunala vårdcentralens läkarintyg, för att han inte infann sig på sin praktikplats. - Varken råd till mat eller hjärtmediciner. - Han fick hjärtinfarkt.

- Efter akut operation så var han uppgiven. - Planerade att gå amok på Soc, rensa hela stället och spränga FK i luften...

Speciellt som han visste att hans syriska grannar (5 stycken) som varit i Sverige i två år fick 215.000 SEK i månaden för att ta hand om den sjätte familjemedlemmen i personlig assistansersättning...

- Hur ett land behandlar sina medborgare kan få oönskade resultat.

- Dags för Sverige att fatta!

/WTF
Senast redigerad av What-The-Fuck 2025-02-05 kl. 22:15.
Citera
2025-02-05, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsGeorge
Va svamlar tv4 om. Hör absolut inte "ni ska bort från europa". Nån som har annan teori om vad som sägs i inspelningen?

Ja typ tusentals spekulationer om vad som sägs om du söker i tråden. Helt meningslöst att fastna på detta klipp med piss kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in