2025-02-05, 21:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Dags att tillåta hem skolning, folk flyttar till Åland. Vem vill släppa in sina barn i en dödsfälla?

Bara Sverige som förbjuder hemskolning. Vet flera föräldrar som önskar det men tyvärr flyttar dom också utomlands för att kunna ha hemskola. Finns online skolor för barn som reser ex, men det är på engelska
Citera
2025-02-05, 21:26
Medlem
Om det är sant att han nekades socialbidrag och att det var den avgörande faktorn, är det en dyster påminnelse om hur sårbara människor kan falla genom skyddsnäten. Med de kommande a-kassereformerna kommer regeringen att pressa ännu fler in i samma utsatthet, och det är en utveckling som kan få allvarliga och tragiska konsekvenser för många.
Senast redigerad av folkgemenskap 2025-02-05 kl. 21:35.
Citera
2025-02-05, 21:27
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmilton
Är också märkligt att han verkar ha kunnat leva på bidrag hela sitt vuxna liv och dessutom verka vara störd i huvudet utan att någon instans fångar upp det.
Vad gäller psykiatrin så får de inte ta en människa hur som helst.
Säger personen nej jag vill inte då kan de inget göra.
LPT är också svårt att få till. Polis måste ha ett läkarintyg på att X är farlig för sig själv och för andra.
Och är då X för sig själv, inte pratar med någon om sina destruktiva tankar så vet ju ingen något.

Har den här killen haft kontakter inom psykvården, eller är det enbart andra som diagnostiserat honom. Någon som vet ?

Det är så mycket som felar mellan olika instanser och framför allt hos våra politiker som sitter och äter gåslever och suckar och gråter framför kameran ett tag och " nu ska vi ta tag i "
Citera
2025-02-05, 21:30
Medlem
greta75s avatar
Helt omöjligt att skylla på någon förutom skytten. En sjuk människa som det brast för.

Det jag tänker att man kan göra för att minska chansen att det händer är att hjälpa de svaga i samhället mer. Det kostar tyvärr pengar, alltid värt det enligt min åsikt.
Citera
2025-02-05, 21:30
Medlem
Placeholders avatar
Det är väl så att man spenderat alla pengarna på invandring istället för att kunna ta hand om existerande galningar. Samma sak som med Malmös händelse.
Citera
2025-02-05, 21:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Visst, kan inte ta gift på att någon inte hojtar "Ni ska bort från Europa" i klippet som florerar men någonstans känns det som något TV4 vill höra. Verkligen försökt lyssna objektivt och "Europa"-delen tycker jag utifrån ljudbilden ligger närmare "allihopa". Det innan kan jag inte tyda öht ("Ni ska bort från" enligt TV4).

Tycker det låter som att en blatte säger "fan ska ni ropa". Det är ju klar blattesvenska?
Varför skulle en Sverigevän ens börja yra om Europa?
Citera
2025-02-05, 21:34
Medlem
Janina-Kazarinas avatar
Islam är problemet, overallt och alltid.
Muslimer hatar kristna men trots allt kommer hit i horder.
Muslimer hatar västvärlden, muslimer anpassas aldrig, de blir bara mer och mer radikaliserade, för varje generation värre och värre.
Olja och vatten kan aldrig beblandas, det går inte, det är emot naturlagarna, precis samma sak med Islam och andra religioner.
Våra korrupta politiker, alla de som sitter i Riksdagen inklusive SD är genomkorrupta och genomför Israels agenda att fördärva Europa och de kristna, vita i Europa genom att importera mängder med muslimer, spelar ingen roll om det är turkar, pakistanier, Bangdladesh, Syrien, Somalier, Eritreaner, Marokaner, Algerier, Irakier, Iranier, Bosnier, Albaner.....samma skit allihop.
Det är kört för svenskarna, som fortfarande sover och fortsätter att sponsra dvs betalar för sin egen undegång.
Det i särklass värsta är att svensken är så dum i huvudet, indoktrinerad att svensken hoppas att staten ska skydda en, att SDska göra något, men det kommer inte att ske. De som är dummast är just de som röstar på SD, då SD är ett av Israel kontrollerat parti och SD genomför islamisering dvs folkutbyte av svensken.
Så är det. OLJA och VATTEN kan aldrig beblandas, inte heller lera och järn, precis som Islam och någon annan religion.
Förresten, islamiseringen pågår för fullt, hyreshusen i Stockhokmsområdet kan numer betecknas FLYKTINGFÖRLÄGGNING, de över överfulla med muslimer av alla slag, turkar, irakier, araber, somalier, marokaner, pakistanier, bosnier, albaner, etc. Helt sjukt att svensken fortsätter rösta på alla de som sitter i Riksdagen idag.
Olika "kulturer" eller olika "civilisationer" går ej att beblanda.
God natt Sverige, lycka till allihop och adjö!
P,S, Alla ni som är riktiga svenskar, återvänd till Gud och BE BE och BE, eventuellt blir ni bönhörda, annars är ni historia!
Citera
2025-02-05, 21:36
Medlem
Det gäller alltså skolskjutningen i Örebro 2025-02-04:

Nu kommer det med stor sannolikhet bli ÄNNU svårare och krångligare att få och behålla vapenlicens - för man vill skicka godhetssignaler och signaler som visar på handlingskraft i politiken. Den kvoterade polischefen har redan yttrat sig åt det hållet. Redan nu är det ju otroligt svårt t ex för pistol när man börjar med sportskytte, otroligt krånglig lång process. I Finland t ex gör man det lättare och stimulerar, för Ukraina t ex har lärt hur viktig del i nationens beredskap vanligt folks kunskap om vapen och skytte är. Nära 90-95% av alla människor är säkert helt ok och lämpliga att ha vapenlicens. Nu ska politiker och handläggare på polisen - alla utan utbildning / kunskap i psykologi/psykiatri, och utan relevant data- fatta beslut om licens. Man kommer fortsätta missa - och fortsätta hindra lämpliga skyttar. Putin garvar - Sverige behöver inga yttre fiender, vi har egna internt. "Vi har inte hittat någon ideologisk bakgrund" säger man. Att mannen i Örebro gjorde detta kan mycket väl vara resultatet av vänsterideologi under 5-6 decennier - som exkluderat unga män från samhället. Massa data stöder det om man inser det, t ex rörande ökning av psykisk ohälsa, utanförskap och resultat skola, resultat mönstring mm mm.
Citera
2025-02-05, 21:37
Medlem
Ja vi måste kanske tänka om och rusta upp psykiatrin, jag har inga källor men det talas om hur fler och fler människor mår dåligt.

Problemet är att det är mycket svårt att rehabilitera människor med psykiska problem och läkarna och kuratorerna är också psykfall.

Var det socialtjänsten som han angrep?
Citera
2025-02-05, 21:42
Medlem
Intressant vad man kan tycka sig höra på en ljudfil. Först var jag nästan övertygad om att han skriker ”ni ska bort från Europa”, men.. varför skulle han yra om Europa? Sverige kan jag fatta, men känns långsökt att han skulle bry sig om hela världsdelen. Dock lätt att tolka det så när man utgår från rasistiskt motiv.

När jag läste om hans problem med soc tycker jag nu istället att han skriker ”jag kan inte jobba!”…

Man hör det man vill höra helt enkelt
Citera
2025-02-05, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja vi måste kanske tänka om och rusta upp psykiatrin, jag har inga källor men det talas om hur fler och fler människor mår dåligt.

Problemet är att det är mycket svårt att rehabilitera människor med psykiska problem och läkarna och kuratorerna är också psykfall.

Var det socialtjänsten som han angrep?

"Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade.
– Den enda teorin man har att gå på är socialen-spåret, säger en källa." enligt AB nyss.

Det vore intressant att veta mer - har han först likviderat Socialtjänstpersonal ? Har någon mer info om detta?
Citera
2025-02-05, 21:46
Medlem
Wyrdkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barninist
"Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade.
– Den enda teorin man har att gå på är socialen-spåret, säger en källa." enligt AB nyss.

Det vore intressant att veta mer - har han först likviderat Socialtjänstpersonal ? Har någon mer info om detta?

Då kan man fråga sig om det är muslimernas fel. De har ju som bekant fört ett propagandakrig mot socialen i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in