Faktum är fortfarande att det helt saknas belägg för att liberala vapenlagar ökar vare sig antalet våldsbrott eller antalet mord/dråp. Det gäller inte bara i USA utan även internationellt. Tjeckien har bland Europas liberalaste vapenlagar och hade mindre än hälften så många mord/dråp som Sverige 2021 (sista året jag hittar statistik för).
Visst, det är anekdotisk bevisföring men sätt dig och gör en systematisk jämförelse mellan europeiska länder själv om du har lust, jag vet redan att du kommer att komma fram till samma sak ifall du gör det på ett ärligt sätt eftersom jag grävt i detta tidigare. För min del räcker det med att det inte finns något
tydligt och starkt samband för att det ska framstå som ren idioti att skylla på vapentillgång.
Jag är helt ointresserad av vad du tror. Visa på ett tydligt och starkt samband, bevisa att de kriminella inte hade haft tillgång till vapen ifall det inte varit för liberala vapenlagar, eller låt bli att ens antyda att hederliga medborgare ska drabbas av inskränkningar.
Det sitter främst i generna och jo, afrikaner (väst- eller öst-) har extremt hög brottslighet i alla länder där de existerar. Tyvärr tillåter kommunistinfluerade länder som Sverige inte att man för statistik över ras, men om du tittar på nationalitet är invandrare från afrikanska länder extremt kraftigt överrepresenterade när det gäller våldtäkt, misshandel, rån och mord. Du kan ta en titt på P Jonassons
våldtäktsstudie till exempel.
Det finns massor av statistik som pekar i samma riktning och ingen, absolut
ingen, där afrikaner visat sig vara en grupp med låg kriminell belastning.
EDIT: Seriöst alltså, "knappast en våldsbenägen grupp i resten av världen".

Hur fan kan det finnas så okunniga människor år 2025?
EDIT 2: Det faktum att det gör det är verkligen ett kvitto på hur väl kommunistjävlarna på SVT och liknande har lyckats dölja sanningen för folket, och därmed kunnat driva igenom en politik som varit en katastrof för Sverige och kommer att utplåna oss som folk ifall inget görs.