Citat:
Ursprungligen postat av
Sia75
Vissa människor kan inte söka jobb. De behöver som vi hade förr, förtidspension. Autistiska, helt kryssade individer. Tvinga dessa ut i arbetsmarknaden? Vill varken du, jag eller någon arbetsgivare. Låt psykiatriker utreda hur arbetsför du är. Livsfarligt om dessa individer blir utan försörjning. Kommer inte närmare arbetsmarknaden för det. De blir bara hatiska och klistrade vid datorn för att följa upp hur de ska ta med andra i sitt självmordsuppdrag...
Ja precis men det finns ju dom som inte behöver söka jobb eller får hjälp att söka jobb då dom är arbetsföra men inte så bra på att skicka iväg ansökningar.. Problemet är ju att arbetsförmedlingen är värdelös, och dom privata aktörerna som ska hjälpa till med precis det här som är otroligt nog sämre.
Jag hade en vän som fick ca 9000 i månaden eftersom han var arbetslös och allt han behövde göra var att söka 3 jobb per månad och gå på möten med den här aktören som arbetsförmedlingen skickat honom till, det var 2 möten i veckan där dom kollade på klipp på youtube om hur man söker jobb.. .
Och överallt så nedrustar dom arbetsförmedlingen och dom här privata aktörerna poppar upp överallt.. Jag förstår dom som vill lägga ner arbetsförmedlingen helt men jag tror vi måste ha kvar arbetsförmedlingen och göra om hela myndigheten och hur dom jobbar. Och sluta ge skattepengar åt privata aktörer som ändå inte hjälper till.