2025-02-05, 21:13
Medlem
Högerextremisterna härinne har totalt tappat det. Nu blir de så kränkta av att folk har mage att ifrågasätta deras konspirationsteorier att de öppet vädrar sin rasism. Inte för att de är medvetna om det, utan för att de är för korkade för att se det själva. Jävla tokroliga spån...
Citera
2025-02-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacRousseau
Att samhället är som en jättestor rund sten. När den börjar rulla så är det svårt att få stopp på den. Målet var att minska fackets makt och på så sätt sänka lönerna samt att sänka statliga skatten genom att dumpa på kommunerna.

Lagen om offentlig upphandling skulle öka företagsamheten. Det citerade inlägget nämde överbelastning och flyktingöverbelastningen var ju en direkt sidoeffekt av reformerna för att de sket i utfallet och hade lite dålig koll på vilka spärrar som fanns på hur mycket flyktingar som kunde komma då det var relaterat till tillgång på flyktingplatser samt att man skapade incitament för kommunerna att tjäna pengar och gave möjlighet tills tt få snabba cash med flyktingmottagande.

Så svaret är både ja och nej. Överbelastningen var för att undvika underskott och förhindra snabba ändringar på bidragsregler samtidigt som att det även hade en påverkan på bidragsregler då det senare blev lite av en kostnad för kommunen.
Ok, jag förstår hur du menar. Tack för förtydligandet.
Citera
2025-02-05, 21:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Problemet är varken vapenlicenser eller tillgång till skolor. Problemet är den allmänna hopplösheten som medför att de allra värsta exemplen slutar i dylika psykbryt. Lås skolorna och massakern flyttar till gallerior och publika evenemang istället. Inget tyder på att samhällskontraktet får en renässans i närtid.
Exakt så är det. Går det inte att uträtta massaker i skolor så ger man sig på andra publika evenemang.
De som är sjuka söker sig dit de kan utföra det de vill.
Samhället är sjukt. Detta är symtomen.
Citera
2025-02-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja alltså dom tog ett helt korrekt beslut att neka honom ersättning eftersom man får försörjningsstöd endast ifall man sköter sin planering hos te.x. arbetsförmedlingen. Man ska jobba för att bli självförsörjande.. Men lever man på existensminimum och inte mår så bra psykiskt kanske man missar att skicka in sin aktivitetsrapport i tid och att då bli nekad ersättning när man inte har några pengar känns lite som att bli pissad på när man ligger ner.

Därför mottar dom som jobbar på försörjningsstöd massor med hot, på vissa ställen har dom fått ta in vakter och dom sitter bakom glas som tål en hel del, på kontoret där jag bodde gick det in en kille med yxa som han drämde i glaset. Min poäng är att handledarna
är utsatta och det är konstigt att det inte hänt något liknande tidigare med tanke på alla vapen och bomber som används varje dag.

Ja, han hade tydligen ingen inkomst alls det sista, eftersom han inte följde reglerna för det och bråkade med Socialen. Men detta gör ju att situationen blev ohållbar för honom, som inte klarade av att sköta sig...men iaf hade vapen...
vilken kombo, ha en desperat ekonomisk situation, ha vapen för att man gillar att döda, och ett hatobjekt...kan bara gå på ett sätt!!
Citera
Medlem
mrmiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Ligger mycket i det. Det är en samhällskris som ingen ser eller vill se. Förskolorna och de arbetande mammorna producerar ohälsa. Det har spårat ur. De goda avsikternas tyranni har förstört Sverige.
Är också märkligt att han verkar ha kunnat leva på bidrag hela sitt vuxna liv och dessutom verka vara störd i huvudet utan att någon instans fångar upp det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeyJoe74
Högerextremisterna härinne har totalt tappat det. Nu blir de så kränkta av att folk har mage att ifrågasätta deras konspirationsteorier att de öppet vädrar sin rasism. Inte för att de är medvetna om det, utan för att de är för korkade för att se det själva. Jävla tokroliga spån...
Kan du bara knipa igen? Såna som du har svaret ”högerextremism” färdigt och letar sedan förtvivlat efter en passande fråga att smeta det agendadrivna papegojpladdret på.
Citera
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sia75
Vissa människor kan inte söka jobb. De behöver som vi hade förr, förtidspension. Autistiska, helt kryssade individer. Tvinga dessa ut i arbetsmarknaden? Vill varken du, jag eller någon arbetsgivare. Låt psykiatriker utreda hur arbetsför du är. Livsfarligt om dessa individer blir utan försörjning. Kommer inte närmare arbetsmarknaden för det. De blir bara hatiska och klistrade vid datorn för att följa upp hur de ska ta med andra i sitt självmordsuppdrag...

Ja precis men det finns ju dom som inte behöver söka jobb eller får hjälp att söka jobb då dom är arbetsföra men inte så bra på att skicka iväg ansökningar.. Problemet är ju att arbetsförmedlingen är värdelös, och dom privata aktörerna som ska hjälpa till med precis det här som är otroligt nog sämre.

Jag hade en vän som fick ca 9000 i månaden eftersom han var arbetslös och allt han behövde göra var att söka 3 jobb per månad och gå på möten med den här aktören som arbetsförmedlingen skickat honom till, det var 2 möten i veckan där dom kollade på klipp på youtube om hur man söker jobb.. .

Och överallt så nedrustar dom arbetsförmedlingen och dom här privata aktörerna poppar upp överallt.. Jag förstår dom som vill lägga ner arbetsförmedlingen helt men jag tror vi måste ha kvar arbetsförmedlingen och göra om hela myndigheten och hur dom jobbar. Och sluta ge skattepengar åt privata aktörer som ändå inte hjälper till.
Citera
2025-02-05, 21:18
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Jag var av uppfattningen att just polisen inget hellre vill än att förbjuda så många typer av vapen för allmänheten man bara kan. Dom vill ha monopol på "firepower".

Hur som helst var det var ju redan under utredningen huruvida man ska förbjuda vapen av "militär typ" igen. Detta ger ju motverkarna rejält med bränsle

Vilken utredning. SOU nummer ?
Citera
2025-02-05, 21:20
Medlem
Flaskpostenss avatar
Dags att tillåta hem skolning, folk flyttar till Åland. Vem vill släppa in sina barn i en dödsfälla?
Citera
2025-02-05, 21:23
Medlem
Sqrbankens avatar
Visst, kan inte ta gift på att någon inte hojtar "Ni ska bort från Europa" i klippet som florerar men någonstans känns det som något TV4 vill höra. Verkligen försökt lyssna objektivt och "Europa"-delen tycker jag utifrån ljudbilden ligger närmare "allihopa". Det innan kan jag inte tyda öht ("Ni ska bort från" enligt TV4).
Citera
2025-02-05, 21:23
Avslutad
Det mesta tyder just nu på att dådet var riktat mot socialtjänsten. Alltså inte rasistiskt motiverat som alla hjon tagit för givet.

Folk i vänstern är så besatta av att vinna politiska poäng att de skapar etniska konflikter där det inte finns några.

Edit: Jag säger inte att det är fastslaget. Det kan fortfarande ha varit rasistiskt motiverat, men det finns inga belägg för det i nuläget. Därför är det helt sjukt att se hur gärna folk VILL att det ska vara en nasse.

De skiter fullständigt i offren, de bryr sig bara om att deras politiska sida ska vinna poäng. Ren tribalism.
Senast redigerad av ManAvOrdning 2025-02-05 kl. 21:30.
Citera
2025-02-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Dags att tillåta hem skolning, folk flyttar till Åland. Vem vill släppa in sina barn i en dödsfälla?
Dags att förbjuda sär skrivning. Skolorna har många problem men några dödsfällor är de inte.
”Självmord är den vanligaste dödsorsaken bland unga i åldern 15–24 år, och enligt Hjärnfonden tar tre unga människor sitt liv varje vecka.”

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/okning-av-suicid-bland-unga-flickor_h8111951/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in