Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Sålde av hälften av mitt innehav igår för strax över 105$ och plockade hem vinsten. Har nu bara 700 aktier kvar och de får troligen ligga. Eventuellt att jag säljer ytterligare 200. Aktien är nu mycket högt värderad även om framtidsutsikterna är mycket goda är frågan om den kan öka så mycket mer totalt över året... Någonstans behöver det finnas åtminstone lite substans även om marknaden i mångt och mycket har lämnat det bakom sig... Jag kommer inte att öka mitt innehav såvida aktien inte går ned rejält.
Ska dock tillägga att jag gjorde samma sak i november och sedan dess har aktien mer än dubblats... Men var och en tar sina beslut.
// CC
Tack för din transparens, det höjer kvalitén här inne.
Själv har jag bestämt mig för att behålla samtliga aktier så länge den underliggande affären går bra, vilket man lugnt kan säga att den gör just nu. Detta till trots att jag har väldigt svårt att motivera nuvarande värdering. Det är extremt mycket framtida tillväxt inprisat just nu, så sannolikt kommer aktien backa någon gång under året, när nuvarande hysteri har lagt sig lite. Mitt agerande då kommer vara att köpa mer.