2024-11-10, 20:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JRembrandt
Köpte den här i juli och är uppe 84%. Tyvärr inga stora summor. Kommer fylla på när den går ner.
Tänk inte så. Fyll på hela tiden och njut av resan mot tresiffrigt.
Citera
2024-11-10, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Ni är inte ensamma. Jag erkänner att jag gjorde detsamma. Sålde hälften av mitt innehav i måndags då mycket talade för en rekyl. Nu sitter jag på en hel del kontanter. Tänker dock inte gå in igen då aktien är mycket högt värderad just nu. Läxan "Time in the market beats timing the market" Den får de flesta av oss lära sig... Lägger mer pengar på Tesla och SoFi som jag bedömer har större uppgångsmöjligheter i procent än Palantir. Men... ingen vet...

// CC
RocketLab och IM ❤️
Citera
2024-11-15, 21:36
Medlem
Köpte i slutet av maj. Har köpt för några tusen varje månad sen dess. Bara att fortsätta eller vad tycks?
Citera
2024-12-21, 12:24
Medlem
Jag visste inte alls om bolaget då min tunnelseende är inte brett i börsen. Jag tycker att det är sent för mig trots jag köpte åtta stycken för 74 vid dipp men usch alltså
Citera
2024-12-22, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backtrader
Klev in första gången 1 Okt och har fyllt på ett par gånger sedan dess. Har sett en del jämförelser med SNOW och det känns som att tillväxten måste öka en aning för att rättfärdiga de här nivåerna. Har dock GAV på 13,79 USD med pengar jag absolut inte behöver, så jag håller i dessa oavsett vad och hoppas på en långsiktig succé.

Det känns inte skit att se tillbaka på de 4 åren som har passerat. Klart en del höjdrädsla här, men jag har en känsla av att det här kommer att vara en aktie vars värdering kommer att vara "orimlig" under många år framöver. Gissar att man kommer få vänta länge innan man kan komma in på en så kallad rimlig värdering.
Citera
2025-02-04, 01:11
Medlem
Underbar efterhandel på palantir efter Q4 rapporten. MAN TACKAR!
Citera
2025-02-04, 01:19
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Underbar efterhandel på palantir efter Q4 rapporten. MAN TACKAR!
Den här om 10 år, det blir grejer det! Den säljer man inte i första taget.
Citera
2025-02-04, 01:21
Medlem
Nle201s avatar
Jag vill gärna veta er motivation bakom varför ni äger Palantir, ge mig fakta kring bolaget och framtida bedömningar, helst inget kaching snack.
Citera
2025-02-04, 08:19
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201
Jag vill gärna veta er motivation bakom varför ni äger Palantir, ge mig fakta kring bolaget och framtida bedömningar, helst inget kaching snack.

Jag har köpt Palantir i 3½ års tid. DCA på 17$. Låg back under lång tid men trodde på vad de gjorde och fortsatte köpa. Jag har själv inte alltid tid att göra analyser så jag ägnar tid till att ta reda på vem / vilka som är bra att lyssna på. Mitt råd är att söka på YT t ex på Tom Nash som varit en extrem PalantirBull under lång tid och som kan ge sitt perspektiv. Du har även söka på Jeremy Lefebvre men det finns många som kan ge sin syn. Lyssna inte på en eller två. Skapa dig en bred bild såvida du inte har tiden att själv sätta dig in i företaget.

// CC
Citera
2025-02-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nle201

Citat:
Jag har köpt Palantir i 3½ års tid. DCA på 17$. Låg back under lång tid men trodde på vad de gjorde och fortsatte köpa. Jag har själv inte alltid tid att göra analyser så jag ägnar tid till att ta reda på vem / vilka som är bra att lyssna på. Mitt råd är att söka på YT t ex på Tom Nash som varit en extrem PalantirBull under lång tid och som kan ge sitt perspektiv. Du har även söka på Jeremy Lefebvre men det finns många som kan ge sin syn. Lyssna inte på en eller två. Skapa dig en bred bild såvida du inte har tiden att själv sätta dig in i företaget.

// CC

Titta även på bolagets egen Youtube-kanal för att förstå värdet av vad de kan leverera. Här är också ett intressant kund-case:
https://www.palantir.com/assets/xrfr7uokpv1b/7uEHPTEM0MkKtBFcx2zh63/9d75da5b76439717ac95135b5012479e/Palantir-Airbus-Partnership_Overview.pdf
Citera
2025-02-05, 08:28
Medlem
CC75s avatar
Sålde av hälften av mitt innehav igår för strax över 105$ och plockade hem vinsten. Har nu bara 700 aktier kvar och de får troligen ligga. Eventuellt att jag säljer ytterligare 200. Aktien är nu mycket högt värderad även om framtidsutsikterna är mycket goda är frågan om den kan öka så mycket mer totalt över året... Någonstans behöver det finnas åtminstone lite substans även om marknaden i mångt och mycket har lämnat det bakom sig... Jag kommer inte att öka mitt innehav såvida aktien inte går ned rejält.

Ska dock tillägga att jag gjorde samma sak i november och sedan dess har aktien mer än dubblats... Men var och en tar sina beslut.

// CC
Citera
2025-02-05, 10:26
Medlem
Citat:
Sålde av hälften av mitt innehav igår för strax över 105$ och plockade hem vinsten. Har nu bara 700 aktier kvar och de får troligen ligga. Eventuellt att jag säljer ytterligare 200. Aktien är nu mycket högt värderad även om framtidsutsikterna är mycket goda är frågan om den kan öka så mycket mer totalt över året... Någonstans behöver det finnas åtminstone lite substans även om marknaden i mångt och mycket har lämnat det bakom sig... Jag kommer inte att öka mitt innehav såvida aktien inte går ned rejält.

Ska dock tillägga att jag gjorde samma sak i november och sedan dess har aktien mer än dubblats... Men var och en tar sina beslut.

// CC

Tack för din transparens, det höjer kvalitén här inne.

Själv har jag bestämt mig för att behålla samtliga aktier så länge den underliggande affären går bra, vilket man lugnt kan säga att den gör just nu. Detta till trots att jag har väldigt svårt att motivera nuvarande värdering. Det är extremt mycket framtida tillväxt inprisat just nu, så sannolikt kommer aktien backa någon gång under året, när nuvarande hysteri har lagt sig lite. Mitt agerande då kommer vara att köpa mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in