2024-09-21, 00:02
Moderator
Fear2bes avatar
Köpte på mig rejält under dippen och sitter med aktier jag gav runt 11 usd för. Köpte för att de tog ett kontrakt med Kratos Defence som Google var för "goda" för att ta. Militära drönare plus AI klart att man investerar i Terminator Judgement Day.

Sen verkar deras AI kunna hantera den alltmer växande komplexiteten med byråkrati som kommer av att vuxna leker alltmer avancerade regellekar. Stor potential så jag kommer nog aldrig att sälja den. Om inte Alex Karp går fullständigt bananas. Gillar att Alex har samma frisyr (ovårdat fågelbo) som en galen vetenskapsman och roliga föreläsare på universitetet.
Citera
2024-09-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Den senaste veckan har Alex K sålt nästan hälften av sitt innehav i Palantir tillsammans med flera andra höga personer inom företaget. Att insider säljer kan vara ett dåligt tecken men värt att notera är att detta är en del av en långsiktig plan. Dvs beslutet att sälja togs för flera månader sedan och när väl planen har beslutats kan den inte ändras. M.a.o. att Alex säljer har inget att göra med att kursen är runt al time high. Detta kan förklara varför kursen är fortsatt hög, trots denna utförsäljning.

// CC

Tack för infon, vart läste du det? på avanza?
Citera
2024-09-22, 15:28
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Tack för infon, vart läste du det? på avanza?

Hej Hastalavisa200

Via nedan klipp på YT. Se 3 min 15 sek in så ges den förklaringen.

PALANTIR CEO SELLS MILLIONS OF PLTR STOCKS AGAIN!! IS THIS EVEN LEGAL?? - PALANTIR STOCK NEWS TODAY

https://www.youtube.com/watch?v=Lpi4J2DsBrk

// CC
Citera
2024-09-26, 21:40
Medlem
Väldigt trevlig utveckling på kursen senaste året. Har hållit i varenda aktie sedan IPO och påminner mig själv nu om att fortsätta köpa. Jag tror att vi ska upp rejält på lång sikt, även från denna nivå.
Citera
2024-11-04, 23:46
Medlem
Stark rapport ikväll, men värderingen är fortsatt skyhög och det här tåget behöver tuffa på länge för att komma ikapp. Fortsätter att hålla aktierna, fyller på då och då.
Citera
2024-11-06, 21:56
Medlem
Köpte den här i juli och är uppe 84%. Tyvärr inga stora summor. Kommer fylla på när den går ner.
Citera
2024-11-06, 22:11
Medlem
Äger via teknik fonder så självklart nöjd med att de gör framsteg.
Citera
2024-11-06, 23:19
Medlem
Fittaaaa, att jag sålde denna dagen innan rapport för att Karp å någon mer hade sålt hormycket aktier... Aja fick ut en bra vinst men tråkigt att de inte har synts till en ENDA dipp än på jag vet inte hur länge så man kan tanka på.

Någon gång kommer den, tror ni det är snart eller?
Citera
2024-11-07, 09:04
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Fittaaaa, att jag sålde denna dagen innan rapport för att Karp å någon mer hade sålt hormycket aktier... Aja fick ut en bra vinst men tråkigt att de inte har synts till en ENDA dipp än på jag vet inte hur länge så man kan tanka på.

Du är inte ensam, gjorde också det. Å andra sidan köpte jag in mig på 8.50 så ska väl inte gnälla allt för mycket. Men surt att den gick upp ännu mer dagarna efter

Trodde också på en liten rekyl ner efter rapport men fortsätter uppåt. Får väl se efter valet i USA har lugnat ner sig om den rör sig lite nedåt.
Citera
2024-11-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
Du är inte ensam, gjorde också det. Å andra sidan köpte jag in mig på 8.50 så ska väl inte gnälla allt för mycket. Men surt att den gick upp ännu mer dagarna efter

Trodde också på en liten rekyl ner efter rapport men fortsätter uppåt. Får väl se efter valet i USA har lugnat ner sig om den rör sig lite nedåt.

Ja asså sjukt! jag brukar inte va med på sånna här aktieresor men jäklar vad den bara går uppåt asså.. känns lite orimligt
Citera
2024-11-08, 09:32
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz

Ni är inte ensamma. Jag erkänner att jag gjorde detsamma. Sålde hälften av mitt innehav i måndags då mycket talade för en rekyl. Nu sitter jag på en hel del kontanter. Tänker dock inte gå in igen då aktien är mycket högt värderad just nu. Läxan "Time in the market beats timing the market" Den får de flesta av oss lära sig... Lägger mer pengar på Tesla och SoFi som jag bedömer har större uppgångsmöjligheter i procent än Palantir. Men... ingen vet...

// CC
Citera
2024-11-09, 21:45
Medlem
bongiovis avatar
Det känns ändå rätt bra. En del rynkade på näsan när jag investerade i Palantir. Är glad att jag har ca 3000 aktier och gick mot strömmen där experterna stod och viftade. Har ett gav på drygt 26$
Senast redigerad av bongiovi 2024-11-09 kl. 21:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in