2025-01-31, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Tycker det verkar långsökt att polisen skulle orka jaga och lägga enorma resurser mot tusentals kratomköpare för något dom trots allt köpte lagligt.

Dom är säkert nöjda att det blev förbjudet och att folk slutar köpa det.

Kalle 34 år som beställt 250g kratom 2 veckor innan klassning kommer man inte bry sig ett skit om precis som du säger.

Men Johnny 32 år som beställt 5kg precis innan klassning, du tror inte polisen fattar vad han försöker göra och då skulle vara intresserad?

Tröskeln nuförtiden är inte lika hög för att polisen ska få göra husis jämfört med hur det var för många år sedan. Om polisen nu idag lägger resurser på att jaga mindre hobbyknarkare så ser jag ingen anledning till att man skulle skita i detta.
Citera
2025-01-31, 13:05
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Nån som har koll på mänger för ringa osv?? Med tanke på att man får ha cannabis 50 g innan man gåt från ringa till normal borde det rörs sig om 1 kilo minst om de räknade rimligt

Det vet man först när det blir olagligt. Just nu är det lagligt fortfarande.
Senast redigerad av pOXE 2025-01-31 kl. 13:08.
Citera
2025-01-31, 13:06
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fd-svensson
För er som tittar ut på EU, ethos herbal lyckas få in det i UK. Kollar ni på Thom Thom så får ni det utblandat med tramadol, de på Discord gjorde ett test.
Kratom wholesale EU och kratom experts com tänker jag handla av. Bägge orden sitter ihop. Sedan får man testa ethos grek. EU kratom och kratom King är Ke. Jag har gått igenom alla kratom och wholesale. Hittade någon i Indonesien som verkar bra men det vågar man inte nu.
Hoppade till slutet av tråden så förlåt om jag trampat på någon fot

Varför ska man hålla på med discord, det finns många eu butiker som säljer det där det är lagligt, om man nu tänker köpa kratom så tar man en vanlig eu butik istället för nån random snubbe på discord
Citera
2025-01-31, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det kommer nog inte att bli lika hårt straff som att sitta på två kg Kokain, men jag kan ju ha fel.

Beror helt på hur man bedömmer saken. Media och regeringen har ju fått för sig att det här är en livsfarlig dödsdrog så jag är inte särskilt optimistisk att det kommer bli en särskilt realistisk bedömning på vart gränsen går för ringa.
Citera
2025-01-31, 13:18
Medlem
pOXEs avatar
Glöm inte att skriva under.

Om ni vill göra det ännu mer anonymt så använd nån random snubbes info från mrkoll. Tänk på att ni måste bekräfta underskriften från en email skapa några emails och skriv under

https://kratomforeningen.se/petition
Senast redigerad av pOXE 2025-01-31 kl. 13:38.
Citera
2025-01-31, 13:22
Medlem
pOXEs avatar
Är det han här i regeringen som ska bestämma om kratom ska förbli lagligt eller olagligt?

Jakob Forssmed

Hur många sprutor har Jakob Forssmed tagit? HEMLIGT

https://youtu.be/L692QKO_8eA?t=100
Senast redigerad av pOXE 2025-01-31 kl. 13:28.
Citera
2025-01-31, 14:01
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinmissbruk
Jag ser att det tydligen är en massa folk som sitter och bunkrar kratom just nu.

Hur tänker ni egentligen?

Ni kan inte dömas för att ha köpt kratom. Men ni kan dömas för innehavet från och med dagen det officiellt blir narkotikaklassat.

Så vad är då oddsen att polisen, efter klassningen, plockar fram information på alla bunkrare som fått leveranser och kör husis? Sitter du på tex 2 kilo så blir det väl ganska bra straff på det innehavet, så jag kan absolut tänka mig att man är intresserad och villig att lägga lite resurser här.

Kanske är jag helt dum i huvudet eller finns det något i det jag skriver?
I Sverige kan man inte bli dömd för brott retroaktivt så bunkra på du.

Däremot som du säger, polisen går in vars dom vill på grundar dom kan hitta på och hittar dom då 2kg kratom efter klassningen kommer dom förmodligen ta det ändå gissar jag, även om man inte kommer bli dömd i en rättsal så kan man bli av med det så ha inte mer än vad ni behöver för någon vecka hemma och göm resterande väl.

Fö, fan vad löjligt att klassa kratom, så typiskt töntsverige. Ännu en anledning att tagga härifrån även om jag älskar mitt land på så många andra fronter

Till sist: har ni kvar efter klassningen, glöm inte att spara kvittot!!!
Senast redigerad av knark-kungen 2025-01-31 kl. 14:05.
Citera
2025-01-31, 14:16
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Glöm inte att skriva under.

Om ni vill göra det ännu mer anonymt så använd nån random snubbes info från mrkoll. Tänk på att ni måste bekräfta underskriften från en email skapa några emails och skriv under

https://kratomforeningen.se/petition

A. underskrifter kommer inte göra någon skillnad, tvärtom
B. att skriva under en protestlista med namn från ovetande personer är rätt oetiskt. Och inte värt det vilket fall (se A)
Citera
2025-01-31, 14:17
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
A. underskrifter kommer inte göra någon skillnad, tvärtom
B. att skriva under en protestlista med namn från ovetande personer är rätt oetiskt. Och inte värt det vilket fall (se A)

Varför tvärtom?
Citera
2025-01-31, 14:25
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Varför tvärtom?

Dels för att vi i Sverige har världens strängaste narkotikapolitik, och politikerna är inte intresserade av att ta in nån som helst argument. Och att namninsamlingar aldrig fungerar. Och att svenssons ändå bara kommer håna det som "crybaby pundare som vill ha sitt knark i fred"

Poängen med en namninsamling är typ att bilda opinion, och att folk står för det och skriver under med sina riktiga namn , och i det här landet skulle jag tycka det var som att ge sitt namn till snuten så de kan ha extra koll på en..
Citera
2025-01-31, 14:27
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Dels för att vi i Sverige har världens strängaste narkotikapolitik, och politikerna är inte intresserade av att ta in nån som helst argument. Och att namninsamlingar aldrig fungerar. Och att svenssons ändå bara kommer håna det som "crybaby pundare som vill ha sitt knark i fred"

Poängen med en namninsamling är typ att bilda opinion, och att folk står för det och skriver under med sina riktiga namn , och i det här landet skulle jag tycka det var som att ge sitt namn till snuten så de kan ha extra koll på en..

Jag skriver inte mitt riktiga namn. Jag tar nån random snubbe från mrkoll
Citera
2025-01-31, 14:58
Medlem
En bekant beställde från S*premeSpeciosa och fick en påse med "SpaniaSpeciosa" med text på spanska. Utan någon förklaring.

Någon annan här? Antar att de har två butiker med delvis delat lager och körde en liten överlappande grej. De borde informerat om det. Dumt att halka när de kan köra felfritt sista tiden innan stängning.

Ska höra vad hon tyckte om produkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in