2025-01-31, 15:11
  #26521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Dels för att vi i Sverige har världens strängaste narkotikapolitik, och politikerna är inte intresserade av att ta in nån som helst argument. Och att namninsamlingar aldrig fungerar. Och att svenssons ändå bara kommer håna det som "crybaby pundare som vill ha sitt knark i fred"

Poängen med en namninsamling är typ att bilda opinion, och att folk står för det och skriver under med sina riktiga namn , och i det här landet skulle jag tycka det var som att ge sitt namn till snuten så de kan ha extra koll på en..

Strängaste narkotika politik ? Ja i Europa kanske. Missat att det finns länder med dödsstraff eller ?
Citera
2025-01-31, 16:04
  #26522
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
I Sverige kan man inte bli dömd för brott retroaktivt så bunkra på du.

Men innehav av narkotikaklassad vara är ett enskilt brott i sig.

Om du fortsätter att ha kratom i din ägo efter att den har narkotikaklassats, kan det ses som ett brott enligt den nya lagstiftningen. Det innebär att du kan dömas för narkotikainnehav från och med det datum då växten klassades som narkotika, alltså spelar det väl ingen roll hur eller när du införskaffade det då det är själva innehavet från det angivna datumet som blir brottet du begått.

Det finns då alltså inget skydd mot retroaktiv tillämpning att ta hänsyn till här, det är inte innehavet under den lagliga tiden du straffas för, utan det du straffas för är innehavet efter klassningen där du anses ha begått ett nytt brott.

Rätten skulle kunna ta hänsyn till faktorer som att du kanske inte hann eller hade möjlighet att göra dig av med innehavet innan det blev olagligt, men det blir svårt att bevisa detta.
Citera
2025-01-31, 16:25
  #26523
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Jag ser att många shoppar bara flyttar över till Spanien o byter namn men det verkar som allt kommer fortsätta som vanligt därifrån och man helt enkelt får chansa på att beställa till Sverige?
Citera
2025-01-31, 17:38
  #26524
Medlem
Nån som vet hur kratom kan påverka en operation/narkos? Är det någon fara att använda dagen innan operationen? Borde väl vara helt utan nån vecka innan men det blir väldigt svårt för mig, tiden räcker inte till och jag oroar mig för att abstinens oxå kanske kan påverka operationen? Snälla, nån som kan hjälpa mig? Vågar inte fråga mina läkare och har svårt att leta info 😕
Citera
2025-01-31, 17:51
  #26525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qrs10
Nån som vet hur kratom kan påverka en operation/narkos? Är det någon fara att använda dagen innan operationen? Borde väl vara helt utan nån vecka innan men det blir väldigt svårt för mig, tiden räcker inte till och jag oroar mig för att abstinens oxå kanske kan påverka operationen? Snälla, nån som kan hjälpa mig? Vågar inte fråga mina läkare och har svårt att leta info 😕
Försök använda så lite som möjligt. Miljoner amerikaner använder kratom och jag har inte sett nått alarmerande om det efter åratal på Reddit och här. Blir nog bra ska du se.
Citera
2025-01-31, 18:31
  #26526
Medlem
Tror ni det kommer bli riskabelt att behålla påsarna med kvarvarande kratom efter klassning?
Tänker om polisen beslagtar kundlistorna hux flux från butikerna, kommer det räcka med att ens namn och adress finns där för att snuten ska knacka på dörren och checka av ens fartränder i toastolen?
Köpte en sista 100g för att vänja av mig om det blir klassat.

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Första gången jag tog Kratom så tog jag några matskedar och oj vad risig i kistan jag blev, så drogen är definitivt inte harmlös när det kan bli så av att blanda ihop teskeds- och matskedsmått, dock så är väl det en fördel med Kratom, att man spyr före man tar så mycket att andningen/hjärtat påverkas, eller vad som nu teoretiskt sätt kan hända.

Ja, fast då är man ju ärligt talat rätt korkad om man tar några matskedar redan första gången, hehe. Fast att du blev risig i kistan tror jag inte beror på de aktiva substanserna, utan det beror nog snarare på att vi dricker växtdelar och magen gillar inte det. Blir själv väldigt fisig av kratomet.
Citera
2025-01-31, 19:01
  #26527
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
Tror ni det kommer bli riskabelt att behålla påsarna med kvarvarande kratom efter klassning?
Tänker om polisen beslagtar kundlistorna hux flux från butikerna, kommer det räcka med att ens namn och adress finns där för att snuten ska knacka på dörren och checka av ens fartränder i toastolen?
Köpte en sista 100g för att vänja av mig om det blir klassat.

Jag tror inte polisen kommer bry sig om nån kratom alls och de kommer inte jaga kratom användare asså komigen man blir inte bäng på skiten, kratom är som lugnande te man blir 0 bäng.

Det som kommer ske om det blir olagligt är att shopparna stängs ner och då blir det bara extra jobb för tullen att jaga kratomet. De vill liksom strypa tillgången. De tar bort källan så att säga. Det är mer effektivt än att jaga användare.

Du kan ha ditt kratom hemma utan problem oroa dig inte alls. Om du nojar lägg in det i nån te påse så att det ser ut som te eller nått.

Skulle rekommendera köpa mer om du har råd innan allt tar slut. Det kan ta 1 vecka kanske nån månad innan de förbjuder, det är inte 100% säkert att det blir olagligt men för att vara på den säkra sidan skulle jag köpa så mycket så möjligt om du nu gillar kratom.
Citera
2025-01-31, 19:57
  #26528
Medlem
Går klassningen igenom får man nog anta att Kratom kommer att ses med samma ögon som dom gör med Kat.
Citera
2025-01-31, 19:59
  #26529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Går klassningen igenom får man nog anta att Kratom kommer att ses med samma ögon som dom gör med Kat.

Så lär det nog bli. Det vore rimligast, även om man själv tkr att det är orimligt att klassa det. Det lär absolut inte bli nå straff som piller och horse iaf
Citera
2025-01-31, 20:10
  #26530
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Det är väl ändå upp till var och en i vilket syfte man intar en drog. Kratom kan givetvis tas i berusningssyfte såväl som i medicinskt syfte, likt alla andra droger.
Jag kan inte ta Kratom i berusningssyfte då jag inte blir speciellt påverkad av det.

Den enda gången jag fått en berusningsliknande effekt var när jag slängde i mig lite mycket-lite för länge och fick ett rejält magsår som gjorde att jag kände mig påverkad pga blodbristen gav mig dåligt balanssinne.

Det löste sig med lite omeprazol men har nu förstått att Kratom inte går att berusa sig på utan att det bara har en liten ångestlindrande effekt och även lite smärtstillande.

Ni som påstår att ni blivit påtagligt berusade av kratom måste vara samma sillmjölkar som däckar av ett par folköl.
Citera
2025-01-31, 20:15
  #26531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag kan inte ta Kratom i berusningssyfte då jag inte blir speciellt påverkad av det.

Den enda gången jag fått en berusningsliknande effekt var när jag slängde i mig lite mycket-lite för länge och fick ett rejält magsår som gjorde att jag kände mig påverkad pga blodbristen gav mig dåligt balanssinne.

Det löste sig med lite omeprazol men har nu förstått att Kratom inte går att berusa sig på utan att det bara har en liten ångestlindrande effekt och även lite smärtstillande.

Ni som påstår att ni blivit påtagligt berusade av kratom måste vara samma sillmjölkar som däckar av ett par folköl.

Jag blir typ lika påverkad av kratom som av tramadol . Om jag tar en stor mängd, då pratar jag typ doser på runt 8-10gram utan tollerans . Påverkad blir man, även om det nu är väldigt milt. Beror väl även på vilken drog du jämför med.
Snackar vi saker som typ subutex och grejjer så är kratom självklart väldigt milt.
Citera
2025-01-31, 20:22
  #26532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Jag tror inte polisen kommer bry sig om nån kratom alls och de kommer inte jaga kratom användare asså komigen man blir inte bäng på skiten, kratom är som lugnande te man blir 0 bäng.

Det som kommer ske om det blir olagligt är att shopparna stängs ner och då blir det bara extra jobb för tullen att jaga kratomet. De vill liksom strypa tillgången. De tar bort källan så att säga. Det är mer effektivt än att jaga användare.

Du kan ha ditt kratom hemma utan problem oroa dig inte alls. Om du nojar lägg in det i nån te påse så att det ser ut som te eller nått.

Skulle rekommendera köpa mer om du har råd innan allt tar slut. Det kan ta 1 vecka kanske nån månad innan de förbjuder, det är inte 100% säkert att det blir olagligt men för att vara på den säkra sidan skulle jag köpa så mycket så möjligt om du nu gillar kratom.

Ja, man kan ju tycka att polisen borde ha viktigare saker att ta tag i dessa tider. Nöjer mig med 100g då jag har en 250g påse oöppnad kvar och för min del så räcker 100g nästan en full månad. Så har gott om det för att vänja av mig långsamt, men tror inte det är riktigt nån vits att dra ut på det i 2-3 år...

Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Jag kan inte ta Kratom i berusningssyfte då jag inte blir speciellt påverkad av det.

Den enda gången jag fått en berusningsliknande effekt var när jag slängde i mig lite mycket-lite för länge och fick ett rejält magsår som gjorde att jag kände mig påverkad pga blodbristen gav mig dåligt balanssinne.

Det löste sig med lite omeprazol men har nu förstått att Kratom inte går att berusa sig på utan att det bara har en liten ångestlindrande effekt och även lite smärtstillande.

Ni som påstår att ni blivit påtagligt berusade av kratom måste vara samma sillmjölkar som däckar av ett par folköl.

Kan fortfarande bli berusad på kratom ibland, men det är mest lugnande och lätt humörhöjande för mig nu. När jag var helt ny på det 2023 blev jag dock nästan varje gång i början kalas på kratom, men det var väldigt kortvarigt, kanske 1h, sedan blev jag dåsig av det, som jag fortfarande blir.
__________________
Senast redigerad av LoketeGo 2025-01-31 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in