2025-01-29, 13:05
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror vi hade sju-åtta killar i P99-landslaget när de var i den åldern. Bara Svanberg och Ahmedhodzic som kom någon vart. Flera som spelar fotboll i allsvenskan och superettan, men inga fler toppspelare. Hugo Andersson klar för Värnamo nu till exempel. Han hölls väldigt högt som junior. Skulle bli nya stjärnbacken.

Ja alla kommer ju inte blir superproffs men om två av dessa lyckas är det ju kanon. Reyes och Sica ska in med så vi har totalt 7st.
Citera
2025-01-29, 14:52
Medlem
Salorms avatar
Vi behöver fler väluppfostrade Japaner i AS!
https://fotbollsthlm.se/djurgarden/k...saker-for-dig/
Citera
2025-01-29, 15:06
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Menar du att det skulle vara Berntsens fel att Hofvander skadat sig?
Hur fasiken kom du till den slutsatsen??

Nej, jag menar att jag inte förstår poängen med 2 årskontrakt. Speciellt inte med unga spelare. Här är ett tydligt exempel på hur det kan bli. Dvs om han i bästa fall gör succé när han väl är tillbaka, så har han utgående kontakt. Uppsidan är helt enkelt för låg, även om nedsidan också är låg.

Vi tog Kahlili 2.0 på tvåårskontrakt. Det lös osäkerhet om den affären. Nu var det ju tur i oturen, för särskilt bra var han ju inte, men då hade det varit bättre att inte ta honom från första början.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-29 kl. 15:08.
Citera
2025-01-29, 16:37
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur fasiken kom du till den slutsatsen??

Nej, jag menar att jag inte förstår poängen med 2 årskontrakt. Speciellt inte med unga spelare. Här är ett tydligt exempel på hur det kan bli. Dvs om han i bästa fall gör succé när han väl är tillbaka, så har han utgående kontakt. Uppsidan är helt enkelt för låg, även om nedsidan också är låg.

Vi tog Kahlili 2.0 på tvåårskontrakt. Det lös osäkerhet om den affären. Nu var det ju tur i oturen, för särskilt bra var han ju inte, men då hade det varit bättre att inte ta honom från första början.

Du sitter ju och använder spelarens skada för att motivera din åsikt om korta kontrakt, finns väl massa orsaker till att man vill skriva ett kortare kontrakt att det enbart skulle vara negativt köper jag inte. Finns väl gott om spelare i bajen där man kan peka på att ett kortare kontrakt i efterhand skulle varit bättre.
Citera
2025-01-29, 16:41
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Du sitter ju och använder spelarens skada för att motivera din åsikt om korta kontrakt, finns väl massa orsaker till att man vill skriva ett kortare kontrakt att det enbart skulle vara negativt köper jag inte. Finns väl gott om spelare i bajen där man kan peka på att ett kortare kontrakt i efterhand skulle varit bättre.
Jag har inte sagt att det är Berntsens fel att Hofvander skadat sig. Vad jag faktiskt skrev behöver jag inte förtydliga en 3:e gång för förstod du inte första och andra gången så lär det inte hjälpa.
Du får lita på mig, du missförstod.

Att vara smart i efterhand är ointressant att diskutera. Jag anmärkte alltså på två-årskontraktet redan när den skrevs, inte bara efter han skadade sig.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-29 kl. 16:45.
Citera
2025-01-29, 19:39
Medlem
mishimas avatar
Vad är det för skada Hofvander fått?

Inte första gången en spelare som värvas från lite lägre nivå till allsvenskan skadar sig tidigt. Kroppen är inte van vid träningsmängden och tempot, måste ta det lite lugnt i början.
Citera
2025-01-29, 21:09
Medlem
cokehyenas avatar
Fucking klass ändå på Djurgår'n.
Citera
2025-01-29, 22:40
Medlem
Citat:
Menar du att det skulle vara Berntsens fel att Hofvander skadat sig? Fattar inte alls vad du vill säga med det där.

Tråkigt för Hofvander.
Kanske slarvigt att citera just dig. Men är det någon som vet hur det funkar med skador och ersättning. När de inte kan delta i träning får de inte lön och sjukersättning av försäkringskassa + ev tilläggsförsäkring över ersättningstaket. Men när går de tillbaka och får full lön?

Det borde väl vara samma regler som för oss andra? Antingen jobbar och utför det du ska eller arbetstränar/rehab på deltid.

Under de första 90 dagarna har du rätt till sjukpenning om du inte kan utföra ditt vanliga arbete, eller ett annat tillfälligt arbete, hos din arbetsgivare. Efter 90 dagar har du rätt till sjukpenning om du inte kan utföra något arbete alls hos din arbetsgivare.

De är väl anställda för att vara elitfotbollspelare ? En arbetsuppgift är att apela match.

https://www.forsakringskassan.se/pri...-for-anstallda
Senast redigerad av MrOrdonnee 2025-01-29 kl. 22:42.
Citera
2025-01-29, 22:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag har inte sagt att det är Berntsens fel att Hofvander skadat sig. Vad jag faktiskt skrev behöver jag inte förtydliga en 3:e gång för förstod du inte första och andra gången så lär det inte hjälpa.
Du får lita på mig, du missförstod.

Att vara smart i efterhand är ointressant att diskutera. Jag anmärkte alltså på två-årskontraktet redan när den skrevs, inte bara efter han skadade sig.
Du svarar alltså att du är utvecklingsstörd... Skönt, då vet vi
Citera
2025-01-29, 22:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kanske slarvigt att citera just dig. Men är det någon som vet hur det funkar med skador och ersättning. När de inte kan delta i träning får de inte lön och sjukersättning av försäkringskassa + ev tilläggsförsäkring över ersättningstaket. Men när går de tillbaka och får full lön?

Det borde väl vara samma regler som för oss andra? Antingen jobbar och utför det du ska eller arbetstränar/rehab på deltid.

Under de första 90 dagarna har du rätt till sjukpenning om du inte kan utföra ditt vanliga arbete, eller ett annat tillfälligt arbete, hos din arbetsgivare. Efter 90 dagar har du rätt till sjukpenning om du inte kan utföra något arbete alls hos din arbetsgivare.

De är väl anställda för att vara elitfotbollspelare ? En arbetsuppgift är att apela match.

https://www.forsakringskassan.se/pri...-for-anstallda
Ja, så är det, men ändå kapitalförstörelse då värdet på sprlaren minskar.
Citera
2025-01-29, 23:14
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Fucking klass ändå på Djurgår'n.

Och ändå så blir det torsk i alla derbyn
Citera
2025-01-29, 23:21
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar