Citat:
Ursprungligen postat av
Petterror
https://x.com/schillevippen/status/1...815918047?s=46
Intressant spaning på twitter där det blir så tydligt hur olika truppstrategier ser ut.
Jag är ju färgad och känner tilltro till våran strategi men vem fan är jag att spå nån framtid, lär ju inte finnas mycket att klaga på som Aikare heller (Sen i somras vill säga, gäller även för oss).
Blir intressant att följa både Bajens och Aiks resa, både i AS men även i europa.
Än mer intressant är att sporten och de med plånboken inte verkar förstå varandra.
Berntsen och Thomasen vill stärka upp men har förståelse för att det verkar saknas (?) pengar.
Från samma artikel:
Citat:
Under hösten var Pafos-mittfältaren Onni Valakari på lån i AIK. Men klubben klarade inte av att behålla honom och nästa klubb blev San Diego FC.
Det var något som gjorde att Berntsen vädrade sitt missnöje och tyckte att hela processen tog för lång tid. Mellan raderna kunde det gå att ana besvikelse mot personer högre upp i AIK.
Och efter lördagens match mot BP gick alltså Mikkjal Thomassen ut i media och var besviken och menade att truppen inte är redo.
Så, finns det en oenighet mellan sporten och personer högre upp i klubben?
- Jag tycker om att vara ärlig och vi har utvärderat det som hände i december och vi var inte nöjda med hur vi tacklade övergångsmarknaden då. Så som vi var internt då har gjort att vi nu har halkat efter i tid. Vi hade varit starkare vid den här tidpunkten om vi hade klarat av december månad på ett bättre sätt. Jag pekar inte på någon. Men vi borde ha löst det på ett bättre sätt.
Vad konkret?
- Jag kan inte säga mer än det.
Det är inte första gången detta utspel kommer från sporten (och Saletros för några veckor sedan) mot ledningen denna vinter. OM det är så att det finns pengar så uppstår ju än mer frågor varför det blev som det blev.