2025-01-30, 00:06
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hur fasiken kom du till den slutsatsen??

Nej, jag menar att jag inte förstår poängen med 2 årskontrakt. Speciellt inte med unga spelare. Här är ett tydligt exempel på hur det kan bli. Dvs om han i bästa fall gör succé när han väl är tillbaka, så har han utgående kontakt. Uppsidan är helt enkelt för låg, även om nedsidan också är låg.

Vi tog Kahlili 2.0 på tvåårskontrakt. Det lös osäkerhet om den affären. Nu var det ju tur i oturen, för särskilt bra var han ju inte, men då hade det varit bättre att inte ta honom från första början.

Btw har Rami Shaabans kontrakt gått ut än?
Citera
2025-01-30, 07:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Btw har Rami Shaabans kontrakt gått ut än?
Till att börja med så är ju A och O att ha en sportslig ledning som vet vad dom håller på med…
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-30 kl. 07:17.
Citera
2025-01-30, 07:28
Medlem
Shrimp-guys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Det viktiga är att delta och ha kul.

Aa jo, du har rätt. Always Look on the Bright Side of Life
Citera
2025-01-30, 07:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Och ändå så blir det torsk i alla derbyn
Lögnare.
Citera
2025-01-30, 08:07
Medlem
Petterrors avatar
https://x.com/schillevippen/status/1...815918047?s=46

Intressant spaning på twitter där det blir så tydligt hur olika truppstrategier ser ut.

Jag är ju färgad och känner tilltro till våran strategi men vem fan är jag att spå nån framtid, lär ju inte finnas mycket att klaga på som Aikare heller (Sen i somras vill säga, gäller även för oss).
Blir intressant att följa både Bajens och Aiks resa, både i AS men även i europa.
Citera
2025-01-30, 08:17
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
https://x.com/schillevippen/status/1...815918047?s=46

Intressant spaning på twitter där det blir så tydligt hur olika truppstrategier ser ut.

Jag är ju färgad och känner tilltro till våran strategi men vem fan är jag att spå nån framtid, lär ju inte finnas mycket att klaga på som Aikare heller (Sen i somras vill säga, gäller även för oss).
Blir intressant att följa både Bajens och Aiks resa, både i AS men även i europa.

Än mer intressant är att sporten och de med plånboken inte verkar förstå varandra.
Berntsen och Thomasen vill stärka upp men har förståelse för att det verkar saknas (?) pengar.

Från samma artikel:
Citat:
Under hösten var Pafos-mittfältaren Onni Valakari på lån i AIK. Men klubben klarade inte av att behålla honom och nästa klubb blev San Diego FC.
Det var något som gjorde att Berntsen vädrade sitt missnöje och tyckte att hela processen tog för lång tid. Mellan raderna kunde det gå att ana besvikelse mot personer högre upp i AIK.

Och efter lördagens match mot BP gick alltså Mikkjal Thomassen ut i media och var besviken och menade att truppen inte är redo.

Så, finns det en oenighet mellan sporten och personer högre upp i klubben?

- Jag tycker om att vara ärlig och vi har utvärderat det som hände i december och vi var inte nöjda med hur vi tacklade övergångsmarknaden då. Så som vi var internt då har gjort att vi nu har halkat efter i tid. Vi hade varit starkare vid den här tidpunkten om vi hade klarat av december månad på ett bättre sätt. Jag pekar inte på någon. Men vi borde ha löst det på ett bättre sätt.

Vad konkret?
- Jag kan inte säga mer än det.

Det är inte första gången detta utspel kommer från sporten (och Saletros för några veckor sedan) mot ledningen denna vinter. OM det är så att det finns pengar så uppstår ju än mer frågor varför det blev som det blev.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-30 kl. 08:20.
Citera
2025-01-30, 08:35
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Lögnare.
Eller hur!! Vi krossar BP om och om igen, senare tar deras bästa spelare
Citera
2025-01-30, 08:37
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Aa jo, du har rätt. Always Look on the Bright Side of Life
Deltagarna är väl ändå bajen? Och en gång är ingen gång!
Citera
2025-01-30, 08:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Eller hur!! Vi krossar BP om och om igen, senare tar deras bästa spelare
Vi har vunnit över Solna 2 år i rad.
Citera
2025-01-30, 08:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi har vunnit över Solna 2 år i rad.
Cuper räknas ju tydligen inte. Om vi vinner ECL och allsvenskan så räknas det inte heller. Vi måste göra något som inte bajen gör.
Citera
2025-01-30, 08:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Cuper räknas ju tydligen inte. Om vi vinner ECL och allsvenskan så räknas det inte heller. Vi måste göra något som inte bajen gör.
Vi har vunnit derbyn 5 år i rad. Sedan finns det lögnare som påstår annat.
Citera
2025-01-30, 08:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
När vann ni ecl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in