Kommentar till Anjo's senaste video: Min karriär är över! Behöver hjälp!
https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY
Först måste jag säga att jag tyckte att det var bra av Anjo att ta tillvara på Axel Luo Öhman's regel att man måste göra ordentlig research på sina gäster innan man bjuder in dem.
Sedan måste jag säga att det var förnuftigt av dig att då göra, precis som Axel skrek att du måste göra, research på Axel Luo Öhman innan du bjuder in honom som gäst.
Jag uppskattade väldigt mycket att du delade med dig av denna research, den var ...
intressant (?)
Jag gjorde egen research, på denna hypotetiska framtida gäst, och hittade mycket riktigt flera av sakerna som du redan visade. En sak jag fann, som du
inte tog upp, var att han tydligen - av Cissi Wallin - har blivit avslöjad som en nät-groomer som lurat hem flertalet unga flickor på internet hem till sig själv för att begå övergrepp på dem. Hans poddkollega Henrik "Henko" Johansson (som visades lite kort i ett av klippen du hade hittat) hjälpte Axel med att skrämma en av dessa stackars flickor till tystnad genom att i form av ett förtäckt hot "försäkra att inga repressalier kommer ske" om flickan skulle våga gå till polisen för att polisanmäla Axel. Henrik skickade alltså inte denna försäkran i ett privat SMS till flickan, eller liknande, utan valde att via sina största plattformar (vid tiden var Henrik ganska stor i sociala medier; det var fram för allt InteRasistMen på twitter, facebook osv och Haveristerna) gå ut med det. Hotet bestod då naturligtvis av att detta är kända personer som har stor räckvidd, och detta kommer bli en stor nyhet i Sverige om flickan går vidare. Flickan var, i sin kontakter med Cissi Wallin, mycket mån om att hennes identitet skulle förbli anonym. Detta visste Axel och Henko, så därför var det enkelt för dem att på detta sätt hota henne till att inte anmäla våldtäkten.
Efter att Cissi Wallin avslöjade att hon hade kontakt med flertalet flickor med liknande erfarenhet av övergrepps-Axel, så påbörjade Haveristerna (Axel och Henko) en hämnd-hetsjakt på Cissi Wallin - de skapade podd-avsnitt om henne och hittade på falska rykten om henne i säkert fem år, och denna hetsjakt pågår än idag.
Jag gjorde lite mer research på Axel och har nu kommit fram till att det är ett bottenlöst rabbit-hole, det är som att öppna pandoras ask. Min rekommendation till dig, som du efterfrågade i din video, är att
inte bjuda in honom som gäst. Om du gör det så kommer ditt video-klipp raderas av Youtube på tre röda sekunder och hela din Youtube-kanal löper risk att tas bort!