2025-01-28, 17:46
Medlem
Henriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Då får man ju hoppas att Anjo bjuder in Axel så kanalen försvinner.

Vore ju strålande.

Han skulle förstås kunna spela in ett avsnitt, och sedan klippa bort när Axel, 50+ eller hur gammal han är, ylar som en 17-åring som precis har kommit på att andra i omgivningen reagerar om man skriker högt att man ska slita ut ryggraden ur öronen på 15-åringar. Risken är förstås att Anjo då behöver klippa bort 95% av Axels bidrag - så då blir det nog inte ett så intressant avsnitt, om avsnittets största punkt är tänkt ska vara den inbjudna gästens. Jockiboi kan få vara side-kick och han kan måla sig svart i ansiktet som han har erfarenhet av, så skulle Hübinette inte se skillnad på Jockiboi och Axel och bli lika förvirrad som han var när Alina försökte ställa frågor till honom. Axel skulle också bli lite förvirrad av att det fanns en till av honom i studion.
Senast redigerad av Henrikss 2025-01-28 kl. 17:49.
Citera
2025-01-28, 18:34
Medlem
Så Pontus satt där och var lite trött i två timmar. Dagen efter tog han ut minneskorten från kamerorna och plugga in i datorn. Väl där redigerade han, bytte kamera vinklar och exporterade filmen. Efter det laddade han upp den på YouTube.

Men inte en enda gång undrade han vem dom menade när dom sa mustachmannen?även fast Leo råkade säga Hitler klart och tydligt?

Skönt att han inte försökte komma med några bortförklaringar i alla fall…

Märkligt att Rask, Simon och Motvikt inte reagerar på det här, dom grabbarna brukar ju vara bra på att hitta fel på personer.

Och ingen verkar ha lyft Analys Hasse heller, som nu blivit exposad av gammelmedia.
Citera
2025-01-28, 19:59
Medlem
Deimos01s avatar
Vet Anjo inte skillnaden på dokumentär och film?
Han har kallat det han filmat och vill sälja till någon stor tv kanal för både en dokumentär och en film.
Citera
2025-01-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Vet Anjo inte skillnaden på dokumentär och film?
Han har kallat det han filmat och vill sälja till någon stor tv kanal för både en dokumentär och en film.

Troligtvis inte, han verkar knappt veta vad som är upp eller ner nu förtiden, han är en trött man som tappar greppet om sin mediaverksamhet. Skulle inte förvåna mig om det är er en såpopera han spelat in och nu tror det är en dokumentär och försöker sälja den till NRK
Citera
2025-01-28, 20:35
Medlem
Lokal har kört över anjo senaste dagarna, anjo kan inte ens svara på en fråga lokal ställde. istället gör han en intervju hos dialogiskt och försöker skämta bort hela situationen haha. Visar vilken vuxenbebis det egentligen är.
Citera
2025-01-28, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Lokal har kört över anjo senaste dagarna, anjo kan inte ens svara på en fråga lokal ställde. istället gör han en intervju hos dialogiskt och försöker skämta bort hela situationen haha. Visar vilken vuxenbebis det egentligen är.

Han skyllde väll på redbullen? Eller hur var det nu igen, oavsett så verkar han en gång för alla ha tappt allt förstånd.

Skrattar och yrar om allt möjligt.
Citera
2025-01-28, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Kommentar till Anjo's senaste video: Min karriär är över! Behöver hjälp!
https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY

Först måste jag säga att jag tyckte att det var bra av Anjo att ta tillvara på Axel Luo Öhman's regel att man måste göra ordentlig research på sina gäster innan man bjuder in dem.

Sedan måste jag säga att det var förnuftigt av dig att då göra, precis som Axel skrek att du måste göra, research på Axel Luo Öhman innan du bjuder in honom som gäst.

Jag uppskattade väldigt mycket att du delade med dig av denna research, den var ... intressant (?)

Jag gjorde egen research, på denna hypotetiska framtida gäst, och hittade mycket riktigt flera av sakerna som du redan visade. En sak jag fann, som du inte tog upp, var att han tydligen - av Cissi Wallin - har blivit avslöjad som en nät-groomer som lurat hem flertalet unga flickor på internet hem till sig själv för att begå övergrepp på dem. Hans poddkollega Henrik "Henko" Johansson (som visades lite kort i ett av klippen du hade hittat) hjälpte Axel med att skrämma en av dessa stackars flickor till tystnad genom att i form av ett förtäckt hot "försäkra att inga repressalier kommer ske" om flickan skulle våga gå till polisen för att polisanmäla Axel. Henrik skickade alltså inte denna försäkran i ett privat SMS till flickan, eller liknande, utan valde att via sina största plattformar (vid tiden var Henrik ganska stor i sociala medier; det var fram för allt InteRasistMen på twitter, facebook osv och Haveristerna) gå ut med det. Hotet bestod då naturligtvis av att detta är kända personer som har stor räckvidd, och detta kommer bli en stor nyhet i Sverige om flickan går vidare. Flickan var, i sin kontakter med Cissi Wallin, mycket mån om att hennes identitet skulle förbli anonym. Detta visste Axel och Henko, så därför var det enkelt för dem att på detta sätt hota henne till att inte anmäla våldtäkten.

Efter att Cissi Wallin avslöjade att hon hade kontakt med flertalet flickor med liknande erfarenhet av övergrepps-Axel, så påbörjade Haveristerna (Axel och Henko) en hämnd-hetsjakt på Cissi Wallin - de skapade podd-avsnitt om henne och hittade på falska rykten om henne i säkert fem år, och denna hetsjakt pågår än idag.

Jag gjorde lite mer research på Axel och har nu kommit fram till att det är ett bottenlöst rabbit-hole, det är som att öppna pandoras ask. Min rekommendation till dig, som du efterfrågade i din video, är att inte bjuda in honom som gäst. Om du gör det så kommer ditt video-klipp raderas av Youtube på tre röda sekunder och hela din Youtube-kanal löper risk att tas bort!

På dig låter det som att du aldrig hört talas om Axel och haveristerna, eller varför har du gjort "research"?
Citera
2025-01-28, 22:29
Medlem
DonFoldits avatar
Jag har lärt mig något om nazism genom Anjos skandal.
Nu vet jag att nazister hatar saker som fackförbund, kvinnlig rösträtt och grävande journalister.
Nazister vill att staten ska ha mer makt, och att alla medborgare ska ha färre rättigheter och makt att påverka.

Det förklarar varför Anjo uppfattas som höger nu... för Anjo vill definitivt inte ha mer rättigheter och val att ta i hans liv.
Staten får gärna bestämma allt åt Anjo, förutom förtal då såklart, lagen mot förtal vill Anjo omvandla till yttrandefrihet, hets mot folkgrupp också. I övrigt så får staten bestämma allt om Anjo fick välja.

Jag trodde aldrig att jag skulle höra nån som vill avskaffa kvinnors rösträtt, tills jag hörde en nazi-kärring som sa det på svensk youtube.

Skeptisk till att Anjo lärde sig något.
Senast redigerad av DonFoldit 2025-01-28 kl. 23:10.
Citera
2025-01-28, 23:51
Medlem
Kickassfarsans avatar
Chipspundaren ska tydligen släppa en långfilm, en 2 timmars, bästa han gjort någonsin tydligen, då undrar jag bara, vem kommer han mobba i den "filmen?"
Citera
2025-01-29, 02:00
Medlem
DonFoldits avatar
Det känns lite fult det här som Anjo sysslar med genom att inte kunna erkänna sina misstag.
Ungarna som såg nazivideon som Anjo gjorde lär ju tro att det är judarna som har tagit ner videon i deras kamp mot den vita rasen och yttrandefriheten.

Ungefär som att Anjos menar att visst kan ni ta ner videon och utmåla er som arga judar som jobbar på youtube, men bieffekten blir att många ungar blir nazister och tror att judar ligger bakom förtrycket av yttrandefriheten och den ariska rasen som Anjo och hans son är med i.

Det kan säkert vara så att youtube inväntar ett avståndstagande från Anjo innan dom tar bort hela hans kanal för alltid.

Dom kanske ger han en chans att tillrättavisa ungarna som hörde videon, men Anjo gör raka motsatsen genom att attackera alla som kritiserar videon.

Vi får hoppas att youtube bryr sig om barnen som Anjo hjärntvättade med massa mobbnings och nazipropaganda.
Anjo bryr sig bara om visningar, inte vad ungar lär sig av hans skräpvideos.
Citera
2025-01-29, 10:14
Medlem
Deimos01s avatar
Cluee intervjuar chrippa som utreds för ekobrott, och cluee får skit för att han inte säger emot chrippa.
Anjo 'intervjuar' 2 människor som sitter och sprider nazist propaganda, Anjo sitter och skrattar, ler, nickar och till och med håller med om det som sägs.
Så jävla sjukt att Anjo ens vågade kritisera cluees video med Chrippa, när han själv gör något som är tusen gånger värre.
Citera
2025-01-29, 10:25
Medlem
Deimos01s avatar
Kan det va så att anjo inte bjuder in folk eftersom han inte skulle klara av att få ett nej? Att han är en sån osäker människa?
Därför väntar han på att nazister och andra människor som vill ha en plattform att sprida sin skit på kontaktar honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in