2025-01-28, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Pluss att han inte ens visste vad offerkoftor och mustachemannen betyder.
Då kan man knappast anklaga han för att plattforma nazipropagandan.

Han visste troligen inte ens vilka som var i rummet när videon spelades in.
Helt rätt så han är faktiskt bara ett offer, och nu får Jocke dela med sig av ena hörnet på sin kofta.
Det är synd om dom.
Citera
2025-01-28, 00:26
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Helt rätt så han är faktiskt bara ett offer, och nu får Jocke dela med sig av ena hörnet på sin kofta.
Det är synd om dom.

Dom är i stor fara nu efter att Polismyndigheten och åklagare släppte ut en mördare ur häktet.
Klart att dom är ett offer. Vi alla vet "vilka som styr" och släpper ut mördare som försökt mörda Anjo och Jockiboi.
Rättsskandal är vad det är. Stackars Anjo, stackars Jockiboi. Dom lär inte kunna sova innan Chrippa blir dömd för mordförsöket/stämplingen.
Citera
2025-01-28, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Det är synd om dom.

Jocke bör väl hålla sig låååångt ifrån Anjo nu, i vart fall om han vill fortsätta vara relevant i gammelmedia? Gammelmedia väl vill knappast ens snudda vid tanken att ha en person med möjliga kopplingar till antisemitism som frontfigur för sina program?
Senast redigerad av Pippi64 2025-01-28 kl. 00:36.
Citera
2025-01-28, 00:37
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jocke bör väl hålla sig låååångt ifrån Anjo nu, i vart fall om han vill fortsätta vara relevant i gammelmedia? Gammelmedia väl vill knappast ens snudda vid tanken att ha en möjlig antisemit som frontfigur för sina program?

Bra att Hubinette skrev i artikeln om Anjo... att Jocke och Jonna är tätt ihopkopplad med Anjo.
Jockiboi och Anjo är dom som aldrig blir ovänner. Anjo skulle offra sin högra arm för att skydda "Jockes heder".
Citera
2025-01-28, 00:48
Medlem
Citat:
Dom är i stor fara nu efter att Polismyndigheten och åklagare släppte ut en mördare ur häktet.
Klart att dom är ett offer. Vi alla vet "vilka som styr" och släpper ut mördare som försökt mörda Anjo och Jockiboi.
Rättsskandal är vad det är. Stackars Anjo, stackars Jockiboi. Dom lär inte kunna sova innan Chrippa blir dömd för mordförsöket/stämplingen.
Jupp, de där "offerkoftorna =judar" genomsyrar ju hela samhället. Nu har de siktat in sig på just Anjo och Jocke.

Citat:
Ursprungligen postat av Pippi64
Jocke bör väl hålla sig låååångt ifrån Anjo nu, i vart fall om han vill fortsätta vara relevant i gammelmedia? Gammelmedia väl vill knappast ens snudda vid tanken att ha en person med möjliga kopplingar till antisemitism som frontfigur för sina program?
Jocke kan inte hålla sig borta från Anjo ens om han vill. Anjo har för mycket på Jocke som han kan publicera när han vill. Jocke har hamnat i samma situation som många dåliga hundägare, hunden styr.
Citera
2025-01-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ja det var det värsta jag har hört. Istället för att ta avstånd från det som sas, och be om ursäkt till alla judar som kan ha tagit illa upp av nazipropagandan, så väljer Anjo att förneka att han visste att dom pratade om Hitler och judar.
Snacka om fjantigt. Han kommer nog aldrig kunna erkänna sina misstag.
Högmodet är så extremt att han måste ljuga för sig själv och andra.
Han som påbörjade sin antisemitiska video med att berätta för tittarna att dom skulle prata med kodord, så fick tittarna själva lista ut vad som åsyftades. Men han själv skulle alltså missat detta? Fast gästerna förstod och använde samma kodord. Förövrigt för videon inte skulle bli stoppad av Youtube.
Citera
2025-01-28, 11:27
Medlem
elin1488s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Han som påbörjade sin antisemitiska video med att berätta för tittarna att dom skulle prata med kodord, så fick tittarna själva lista ut vad som åsyftades. Men han själv skulle alltså missat detta? Fast gästerna förstod och använde samma kodord. Förövrigt för videon inte skulle bli stoppad av Youtube.

Det går inte att missa vad man pratar för folk i två timmar när det handlar så mycket om "mustaschmannen" (rolig omskrivning för Adolf Hitler). Nu blir man matt av främst Carmonas trötta och faktabefriade resonemang om "bankerna", men hade man pallat detaljgranska och sammanställa alla uttalanden om "koftorna" så krävs det intellektuell funktionsnedsättning för att man inte ska förstå vilka man snackar om.
Citera
2025-01-28, 11:28
Medlem
Såg nån hur stolt Anjo var över att visat Pär hans son, och att Pär tyckte han såg ”Svensk” ut.

Att han sitter o säger det stolt till Viktor, som i Anjos värld då inte ser svensk ut.

Anjo verkar ha rätt skeva värderingar.
Citera
2025-01-28, 11:29
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:

Varför gjorde han inte en rask?
Skylla på sin dotters operation, sin döende farmor och farfar.

Edit: Måste påpeka det igen. Skitbra tajming med denna publicitet, när han försöker sälja in sin dokumentär.
Senast redigerad av Crabby88 2025-01-28 kl. 11:42.
Citera
2025-01-28, 12:36
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:

Han ljuger som en psykopat som inte skämdes när hans lögner blev avslöjade när han var ett barn, så han lärde sig aldrig att det var fel. Vanligt folk lär sig att inte ljuga genom att känna den skammen som Anjo inte kan känna.

Anjo och Jockiboi borde gifta sig och komma ut ur garderoben.
Citera
2025-01-28, 17:28
Medlem
Henriksss avatar
Kommentar till Anjo's senaste video: Min karriär är över! Behöver hjälp!
https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY

Först måste jag säga att jag tyckte att det var bra av Anjo att ta tillvara på Axel Luo Öhman's regel att man måste göra ordentlig research på sina gäster innan man bjuder in dem.

Sedan måste jag säga att det var förnuftigt av dig att då göra, precis som Axel skrek att du måste göra, research på Axel Luo Öhman innan du bjuder in honom som gäst.

Jag uppskattade väldigt mycket att du delade med dig av denna research, den var ... intressant (?)

Jag gjorde egen research, på denna hypotetiska framtida gäst, och hittade mycket riktigt flera av sakerna som du redan visade. En sak jag fann, som du inte tog upp, var att han tydligen - av Cissi Wallin - har blivit avslöjad som en nät-groomer som lurat hem flertalet unga flickor på internet hem till sig själv för att begå övergrepp på dem. Hans poddkollega Henrik "Henko" Johansson (som visades lite kort i ett av klippen du hade hittat) hjälpte Axel med att skrämma en av dessa stackars flickor till tystnad genom att i form av ett förtäckt hot "försäkra att inga repressalier kommer ske" om flickan skulle våga gå till polisen för att polisanmäla Axel. Henrik skickade alltså inte denna försäkran i ett privat SMS till flickan, eller liknande, utan valde att via sina största plattformar (vid tiden var Henrik ganska stor i sociala medier; det var fram för allt InteRasistMen på twitter, facebook osv och Haveristerna) gå ut med det. Hotet bestod då naturligtvis av att detta är kända personer som har stor räckvidd, och detta kommer bli en stor nyhet i Sverige om flickan går vidare. Flickan var, i sin kontakter med Cissi Wallin, mycket mån om att hennes identitet skulle förbli anonym. Detta visste Axel och Henko, så därför var det enkelt för dem att på detta sätt hota henne till att inte anmäla våldtäkten.

Efter att Cissi Wallin avslöjade att hon hade kontakt med flertalet flickor med liknande erfarenhet av övergrepps-Axel, så påbörjade Haveristerna (Axel och Henko) en hämnd-hetsjakt på Cissi Wallin - de skapade podd-avsnitt om henne och hittade på falska rykten om henne i säkert fem år, och denna hetsjakt pågår än idag.

Jag gjorde lite mer research på Axel och har nu kommit fram till att det är ett bottenlöst rabbit-hole, det är som att öppna pandoras ask. Min rekommendation till dig, som du efterfrågade i din video, är att inte bjuda in honom som gäst. Om du gör det så kommer ditt video-klipp raderas av Youtube på tre röda sekunder och hela din Youtube-kanal löper risk att tas bort!
Citera
2025-01-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrikss
Kommentar till Anjo's senaste video: Min karriär är över! Behöver hjälp!
https://www.youtube.com/watch?v=3vwv8ApIsKY

Först måste jag säga att jag tyckte att det var bra av Anjo att ta tillvara på Axel Luo Öhman's regel att man måste göra ordentlig research på sina gäster innan man bjuder in dem.

Sedan måste jag säga att det var förnuftigt av dig att då göra, precis som Axel skrek att du måste göra, research på Axel Luo Öhman innan du bjuder in honom som gäst.

Jag uppskattade väldigt mycket att du delade med dig av denna research, den var ... intressant (?)

Jag gjorde egen research, på denna hypotetiska framtida gäst, och hittade mycket riktigt flera av sakerna som du redan visade. En sak jag fann, som du inte tog upp, var att han tydligen - av Cissi Wallin - har blivit avslöjad som en nät-groomer som lurat hem flertalet unga flickor på internet hem till sig själv för att begå övergrepp på dem. Hans poddkollega Henrik "Henko" Johansson (som visades lite kort i ett av klippen du hade hittat) hjälpte Axel med att skrämma en av dessa stackars flickor till tystnad genom att i form av ett förtäckt hot "försäkra att inga repressalier kommer ske" om flickan skulle våga gå till polisen för att polisanmäla Axel. Henrik skickade alltså inte denna försäkran i ett privat SMS till flickan, eller liknande, utan valde att via sina största plattformar (vid tiden var Henrik ganska stor i sociala medier; det var fram för allt InteRasistMen på twitter, facebook osv och Haveristerna) gå ut med det. Hotet bestod då naturligtvis av att detta är kända personer som har stor räckvidd, och detta kommer bli en stor nyhet i Sverige om flickan går vidare. Flickan var, i sin kontakter med Cissi Wallin, mycket mån om att hennes identitet skulle förbli anonym. Detta visste Axel och Henko, så därför var det enkelt för dem att på detta sätt hota henne till att inte anmäla våldtäkten.

Efter att Cissi Wallin avslöjade att hon hade kontakt med flertalet flickor med liknande erfarenhet av övergrepps-Axel, så påbörjade Haveristerna (Axel och Henko) en hämnd-hetsjakt på Cissi Wallin - de skapade podd-avsnitt om henne och hittade på falska rykten om henne i säkert fem år, och denna hetsjakt pågår än idag.

Jag gjorde lite mer research på Axel och har nu kommit fram till att det är ett bottenlöst rabbit-hole, det är som att öppna pandoras ask. Min rekommendation till dig, som du efterfrågade i din video, är att inte bjuda in honom som gäst. Om du gör det så kommer ditt video-klipp raderas av Youtube på tre röda sekunder och hela din Youtube-kanal löper risk att tas bort!

Då får man ju hoppas att Anjo bjuder in Axel så kanalen försvinner.

Vore ju strålande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in