2025-01-28, 19:33
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Det finns ju flera stora EU shoppar, kommer de skicka grejer till Sverige om det blir klassat och så länge det kanske inte rör sig om mer än 500 gram åt gången så vad är chanserna att tullen kollar det?

Jag tvättar händerna med Vitt också innan hårda gym pass och finns fan ingen bättre PWO än detta, sånt fokus och energi utan att hjärtat eller pulsen slår frivolter samtidigt som det gör med andra starka kemikalier.
Senast redigerad av Kampf-Kommando 2025-01-28 kl. 19:50.
Citera
2025-01-28, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Vara största pundaren? Försöker få er att fatta men det verkar inte fungera.

Ni vet inte vad en avtändning är och jämför kratom med tunga opiater ni är ju helt jävla efterblivna, vet inte vad ni pratar om. Smörja är det vad ni sprider. Tänder man av en tung opiat efter ett länge bruk blir du sängliggandes i några dagar DET BLIR DU INTE AV KRATOM.

Edit: Även benzo jämför ni med. Tänder man av benzo så skakar man, spyr, skiter ner sig o allt vad fan de nu heter och så är det med opiaterna oxå (tungt missbruk) Nått man inte ens önskar sina fiender.

Tänk dig en riktigt jävla dålig bakfylla som inte försvinner som bara blir värre.

Jag har inte ens förnekat att en riktigt tung avtändning på riktiga opiater är mycket värre i den akuta fysiska fasen men om du jämför koffein/nikotin/socker abstinsens med det vi som inte har samma tur när det kommer till kratom går igenom så säger du att vi ljuger. Jag har ingen anledning att ljuga till dig då jag inte hittar någon stolthet i att ha gått igenom tyngre abstinens än någon annan. Jag svarar dig bara för att du har fel eftersom du gör din abstinens till en generell sanning. Det finns inte mycket forskning på Kratom jämfört med dom drogerna som varit med i flera decennium. Kom ihåg det.
Senast redigerad av Psykoslek 2025-01-28 kl. 19:59.
Citera
2025-01-28, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Det finns ju flera stora EU shoppar, kommer de skicka grejer till Sverige om det blir klassat och så länge det kanske inte rör sig om mer än 500 gram åt gången så vad är chanserna att tullen kollar det?

Jag tvättar händerna med Vitt också innan hårda gym pass och finns fan ingen bättre PWO än detta, sånt fokus och energi utan att hjärtat eller pulsen slår frivolter samtidigt som det gör med andra starka kemikalier.

Om dom kollar det hur många missbrukardoser blir 500 gram? 100st? Klassas det som lika hälsofarligt som vanliga opiater hade jag inte velat att ett sånt paket fastnade.
Citera
2025-01-28, 20:04
Medlem
Tror ni förbudet sker snart eller tar det ett tag?
Citera
2025-01-28, 20:16
Medlem
Kampf-Kommandos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memekrig
Tror ni förbudet sker snart eller tar det ett tag?

Och kommer inte staten ens göra en egen utredning med lite objektiv fakta eller kör de bara blint på vad Folkhälsomyndigheten säger är en bra fråga.
Citera
2025-01-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampf-Kommando
Och kommer inte staten ens göra en egen utredning med lite objektiv fakta eller kör de bara blint på vad Folkhälsomyndigheten säger är en bra fråga.
Blir en klassiker.
Citera
2025-01-28, 21:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Jag har inte ens förnekat att en riktigt tung avtändning på riktiga opiater är mycket värre i den akuta fysiska fasen men om du jämför koffein/nikotin/socker abstinsens med det vi som inte har samma tur när det kommer till kratom går igenom så säger du att vi ljuger. Jag har ingen anledning att ljuga till dig då jag inte hittar någon stolthet i att ha gått igenom tyngre abstinens än någon annan. Jag svarar dig bara för att du har fel eftersom du gör din abstinens till en generell sanning. Det finns inte mycket forskning på Kratom jämfört med dom drogerna som varit med i flera decennium. Kom ihåg det.

Fick inget exempel som jag bad om heller. Ang tunga missbrukare som säger kratom är värre än tex heroin. Sluta med kratom är inte värre än att sluta med cannabis. Inte i närheten av något annat som ni vill påstå. Nu säger vi punkt och avslutar kapitlet.

Jag säger allt av erfarenhet, av vänner och bekanta.
Citera
2025-01-28, 21:28
Medlem
Citat:
Har någon fått beställning från s*premespeciosa inlämnad igår/idag? Har gått två dagar för mig och får lite märkliga svar i supporten

Paketet är nu påväg så kan utesluta exitscam
Citera
2025-01-28, 21:47
Medlem
RompeTodos avatar
Citat:
Paketet är nu påväg så kan utesluta exitscam

Skönt, de har väl kanske 10ggr så mycket att göra än vanligt så man får väl räkna med ett par extra dagar
Citera
2025-01-29, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Förstör liv och familjer och folk förlorar förmågan att jobba, skadar även hjänan grymt mycket mer sen ser på kratom och ser att inget av dettta sker nån kratombrukare alls.

Folk har hittat ett bättre ofarligt medel än apotekets mediciner och då ska det jajjemen bort.

Det kommer nog finnas som receptbelagd medicin senare också vilket man kan se i andra länder där det blivit narkotikaklassat.

Jepp.
Man ska inte ta kratom som om det vore godis, men sjukt löjligt när man hör en radiopratare på P4 svamla om att det är en "mycket stark drog"
Om man någonsin tagit någon annan drog, inkl. alkohol, så inser man ju förstås att kratom snarare är en påtagligt klen drog, som är i princip omöjlig att ta ihjäl sig med, om man inte missbrukar annat skit samtidigt. Möjligtvis kan man kalla kratom starkt jämfört med kaffe eller te...
Citera
2025-01-29, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Fick inget exempel som jag bad om heller. Ang tunga missbrukare som säger kratom är värre än tex heroin. Sluta med kratom är inte värre än att sluta med cannabis. Inte i närheten av något annat som ni vill påstå. Nu säger vi punkt och avslutar kapitlet.

Jag säger allt av erfarenhet, av vänner och bekanta.

Det mesta är över efter en dag typ. Och att någon dött av det är för mig sjukt. Då är det förgiftning snarare än drog overdos och isåfall är personen en idiot som häller i sig såna mängder. Två teskedar på morgonen och en kopp kaffe får upp mig på morgonen då jag har en helvetes ångest, det är knappast pundargrejer det här. Pundare är såna som käkar 100 piller mot diarré och får hjärtstopp
Citera
2025-01-29, 07:53
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du kan inte dömas i efterhand. Om du skriver "Hej, jag sitter och dricker Kratom just nu och har så gjort i tre års tid" så kan du inte dömas ifall Kratom blir narkotikaklassat imorgon och du då har slängt pulvret när du informerades om den nya lagen.

Det aktiva ämnet i Kratom har varit narkotikaklassat länge så visst kan du dömas om du har det i kroppen. Däremot kan du inte dömas för innehav så länge inte varan i sig (pulvret, löven) är narkotikaklassade.

Ungefär som opievallmo. Det går fint att köpa frö, odla och sedan slänga eller torka till eterneller. Men du får inte skära å samla saften, inte göra te och dricka eller på annat sätt bereda växten för berusningssyfte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in