2025-01-28, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvix
Är detta verkligen slutet? På något sätt måste det gå att få tag på trotts att det såklart kommer bli svårare????

Ingen vill väl åka dit på grovt narkotikabrott för att ha fört in pulver som kan liknas vid starkt Kaffe???!
Citera
2025-01-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ingen vill väl åka dit på grovt narkotikabrott för att ha fört in pulver som kan liknas vid starkt Kaffe???!

exact så, jag kommer sluta så fort som möjligt. gjorde panikbeställning igår men ångrar det redan, hoppas att jag bara slänga det till slut
Citera
2025-01-28, 14:20
Medlem
st33rs avatar
Det är bara att inse att ev protestlistor helt verkningslöst

Vi lever i ett land som går mot resten av världen som avkriminaliserar drogbruk och legaliserae droger

I Sverige ensamt är man brottsling om man har spår av droger i blodet

Polisen styr agendan. Man inför lagen om "försök till ringa narkotikabrott", man ändrat lagar för posten så man ska kunna komma åt knark

Det finns inte utrymme för diskussion eller nyansering .

I det här fallet verkar det hastays fram tack vare en journalistfitta som.letade efter en egen "skandal" hon kunde hitta. Då hittade hon kratom. "Ska det va så? Va? Va? Va? Tänk på barna! Va? Va? Va?"

Poliser . Journalister. Organisationer. En jävla röra av pissråttor .
Citera
2025-01-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristianLiv
Jo, kontakta Socialminister Jakob Forssmed (samma person Hanna från p3 gjorde). Ifrågasätt hur man rättfärdigar att göra kratom olagligt när det inte finns någon samhällsfara med det och man inte kan ge exempel på dödsfall där enbart kratom varit involverat. Hur kan man fortsatt ha alkohol lagligt om anledningen till att göra kratom olagligt beror på ett visst antal personer hamnat på sjukhus medan tusentals varje år både avgiftas av alkohol, dör och även leder till våldsamma handlingar.

Fråga hur man tar ställning till WHO:s uttalande från 2021 där deras undersökning lett till att kratom inte innebär någon hälsofara eller samhällsfara och att man inte rekommenderar att göra det olagligt internationellt.

Låt oss se hur de tar ställning till detta

Epost Jakob Forssmed: socialdepartementet.registrator@regeringskansliet. se

Jag har skrivit ett mail, men är lite osäker på om jag vågar underteckna med mitt namn. Jag har inte skrivit någonting om att jag själv använt kratom, men det kanske är en risk ändå? Kan någon som är bevandrad i juridik ha någon ide om detta?
Citera
2025-01-28, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Jag skulle verkligen inte rekomendera att kära lyrica gapapentin eller liknande istället. För stor risk att bli torsk på det istället.

Aldrig bra att byta ut en substans mot en annan. Kan sträcka mig till att I absoluta värsta fall kan man ta lite gabapentin dom 3 första dagarna. Absolut inte längre än så

Om du inte kan kontrollera dig så är ju såklart lyrica off limits. Men jag förutsatte det som en självklarhet.
Citera
2025-01-28, 15:12
Medlem
Gör det någon skillnad om alla vi som fått förhöjd livskvalite skriver och förklarar? Hade med största sannolikhet vart grovt alkoholiserd blandmissbrukare idag om de inte vore för kratom...

Blir så fruktansvärt trött alltså... Börjar på nytt jobb den 6e feb, ska jag behöva ha tramadol eller liknande i kroppen nu för att klara av att 5a hand om våra barn, sköta jobbet och ständigt ha en klump i magen och tryck på bröstet för att det ev. blir urinprover i tjänsten?

Eller ska man sluta med skiten och må piss, ev inte klara av jobbet ordentligt och bli avskedad innan min anställning går över till en tillsvidareanställning... Fan också.
Citera
2025-01-28, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av en_liten_ren
Jag har skrivit ett mail, men är lite osäker på om jag vågar underteckna med mitt namn. Jag har inte skrivit någonting om att jag själv använt kratom, men det kanske är en risk ändå? Kan någon som är bevandrad i juridik ha någon ide om detta?

Du kan inte dömas i efterhand. Om du skriver "Hej, jag sitter och dricker Kratom just nu och har så gjort i tre års tid" så kan du inte dömas ifall Kratom blir narkotikaklassat imorgon och du då har slängt pulvret när du informerades om den nya lagen.
Citera
2025-01-28, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Misstänker att vi kan tacka shopparna som även säljer cannabinoid vapes för det också. Varenda sån sida börja kränga kratom. Vissa tom över disk i butik.

Ligger något i det fan... Kratom var inte helt känt av vanliga befolkning tills just detta och kolla vad det lett till. Idioten under här är en av de .

Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Det är mycket, mycket MYCKET mer beroendeframkallande än socker. Fråga dom som har använt det dagligen I årtal.

Vissa upplever det till och med som svårare att sluta med kratom än vissa runga opiater osv.

INGEN riktig opiatberoende har någonsin sagt så. Ge mig ett exempel. Har hållit på med kratom i flera år nu och aldrig märkt nån större avtändning. Jag har hållit på med varenda opiat du kan få tag i princip så jag vet vad jag pratar om.
Citera
2025-01-28, 16:08
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Dom som är intresserad bör fundera på att sprida sin åsikt ang Kratom och dess användning.

https://kratomforeningen.se/vad-ar-kratom

Finns ett uttryck man hör lite överallt på nätet och det är, "You deserve what you tolerate".
Det är nog nu eller aldrig man ska göra sin röst och åsikt hörd om man vill ha minsta chans att ha Kratomet kvar,
när det väl är förbjudet är det nog redan försent.

Brukar det inte vara praxis att man följer WHO:s rekommendationer?
Citera
2025-01-28, 16:09
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har för ca 1 timme sedan tagit 2,5 skopor vilket skall vara likt en tesked per skopa så alltså strax över 5g och ofta tar jag det dubbla men då mår jag illa som tusan även om det på ett konstigt sätt är rätt skönt!
En sålänge mår jag inte illa alls, men det kliar som tusan på hela kroppen och speciellt i hårbotten och på ryggen.

Men hur ofta brukar ni använda Kratom?

/Mvh
Citera
2025-01-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Ligger något i det fan... Kratom var inte helt känt av vanliga befolkning tills just detta och kolla vad det lett till. Idioten under här är en av de .

INGEN riktig opiatberoende har någonsin sagt så. Ge mig ett exempel. Har hållit på med kratom i flera år nu och aldrig märkt nån större avtändning. Jag har hållit på med varenda opiat du kan få tag i princip så jag vet vad jag pratar om.

Jag är gammal opiat torsk, och varit på massa annat. Kratom AT är värre än den jag hade på tex H, C, benzo, eller alla tillsammans.

Verkar vara sjukt individuella det där. Men att påstå att socker är mer beroendeframkallande än kratom är bara ren och skär idioti.
Citera
2025-01-28, 16:17
Medlem
CptKirks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Har för ca 1 timme sedan tagit 2,5 skopor vilket skall vara likt en tesked per skopa så alltså strax över 5g och ofta tar jag det dubbla men då mår jag illa som tusan även om det på ett konstigt sätt är rätt skönt!
En sålänge mår jag inte illa alls, men det kliar som tusan på hela kroppen och speciellt i hårbotten och på ryggen.

Men hur ofta brukar ni använda Kratom?

/Mvh

2 och en halv tesked röd kratom en gång per dag på kvällen (först 1/halv efter en 1tim sista teskeden)
för mig en avslappande och skön känsla i kroppen, kommer saknar det som fan! det enda man har att se framemot sen är helgerna där man kan dricka öl....skit också.
vardagen åter grå och trist.
Senast redigerad av CptKirk 2025-01-28 kl. 16:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in