2025-01-26, 12:03
Medlem
Lagopussys avatar
Det är bra att det utreds. Jag tror Dumpen varit extremt försiktiga och inte använt något som ens kan antagas vara bp i sina chattar. De har också skrivit på sin sida sen start att läsarna inte ska skicka något de hittar eller får till dem, att läsarna gör sig skyldiga till brott så och de har sen start berättat vad de använder och hur.

Utredningen är bra för att den kommer ännu mer dra fram i ljuset vad många män sysslar med på nätet, hur de uppträder mot barn och unga och vilka övergrepp dessa utsätts för av männen.
Citera
2025-01-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AM88
Om man är för dumpen är man efterbliven, saknar intellekt och med i en sekt enligt dig. En ”seriös konversation” med en person som tycker man ska sluta hänga ut misstänkta förövare och låta dem söka riktiga barn istället. Du värnar om förövarnas rätt att inte bli uthängda när de söker barn, vad tycker du är ett rimligt epitet på en hjälte som dig?

Du har dålig koll på AI och naket märker jag, det går bra att generera bilder på nakna människor över på hundratals olika sätt och det är troligtvis det som dumpen har gjort. Med andra ord kan man skicka bilder av sexuell natur utan att det klassas som bp

En sida som har över 1 miljon besökare i månaden genererar pengar. Sponsorer, donationer och reklam genererar pengar.

Ganska säker på att en AI-bild som skildrar ett barn i sexuell mening klassas som bp.
Dock är jag osäker på om lagen om bp tar hänsyn till syfte och sammanhang i vilket bilden skickades.
Kanske krävs det att bilden i sig är sexuellt explicit. Oavsett externa faktorer.
Citera
2025-01-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är bra att det utreds. Jag tror Dumpen varit extremt försiktiga och inte använt något som ens kan antagas vara bp i sina chattar. De har också skrivit på sin sida sen start att läsarna inte ska skicka något de hittar eller får till dem, att läsarna gör sig skyldiga till brott så och de har sen start berättat vad de använder och hur.

Utredningen är bra för att den kommer ännu mer dra fram i ljuset vad många män sysslar med på nätet, hur de uppträder mot barn och unga och vilka övergrepp dessa utsätts för av männen.
En tjackis som inte betalar sin skatt och har ett dussin domar på sig borgar inte precis för extrem försiktighet men visst, enjoy that copium...
Citera
2025-01-26, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Ganska säker på att en AI-bild som skildrar ett barn i sexuell mening klassas som bp.
Dock är jag osäker på om lagen om bp tar hänsyn till syfte och sammanhang i vilket bilden skickades.
Kanske krävs det att bilden i sig är sexuellt explicit. Oavsett externa faktorer.
Ja det är ju självklart att den är skapad i ett sexuellt syfte då man vill locka in förövare som just ser bilderna som något sexuellt.

Det handlar inte bara om syftet utan också om hur det tas emot.
Citera
2025-01-26, 13:17
Medlem
Citat:
Detta ska väl prövas nu, eller?
Men som jag ser det, en Ai genererad bp bild saknar ju offret, dvs ett fysiskt barn. Och det är gjort i ett bra syfte.
Jag menar, det finns så inåt helvete mycket riktig barnporr därute som dessa gäddor kanske redan har, så va fan spelar det för roll?

Ponera då en riktigt bra målning av bp, går det under samma eventuella preudikat som en Ai eller ett fysiskt barn?
Citera
2025-01-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Detta ska väl prövas nu, eller?
Men som jag ser det, en Ai genererad bp bild saknar ju offret, dvs ett fysiskt barn. Och det är gjort i ett bra syfte.
Jag menar, det finns så inåt helvete mycket riktig barnporr därute som dessa gäddor kanske redan har, så va fan spelar det för roll?

Ponera då en riktigt bra målning av bp, går det under samma eventuella preudikat som en Ai eller ett fysiskt barn?

Manga och hentai som skildrar barn sexuellt klassas som bp. Det är olagligt. Trots att det är tecknat/animerat.
Citera
2025-01-26, 13:22
Medlem
Citat:
Manga och hentai som skildrar barn sexuellt klassas som bp. Det är olagligt. Trots att det är tecknat/animerat.
Ok, isf är hon rökt i förväg.
Citera
2025-01-26, 13:23
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Bara om du sprider den.
Citera
2025-01-26, 13:50
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är bra att det utreds.

Eftersom en förundersökning inleds med syfte att klara upp ett brott så är det en spännande ståndpunkt
Citera
2025-01-26, 14:03
Medlem
Sara är narcissist

Hon vägrar ta ansvar för något , o skyller ifrån sig hela tiden
Citera
2025-01-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Eftersom en förundersökning inleds med syfte att klara upp ett brott så är det en spännande ståndpunkt

Ja. Det betyder i ännu tydligare klarspråk att de tror att de har tillräckligt på fötterna för att det ska vara värt det.

Det säger något
Citera
2025-01-26, 14:35
Medlem
Det är ju fan som Bodström, Ashberg, Aftonbladet mfl jagar Dumpen.
Tycker de borde välja sina strider bättre och inte vurma för pedofilerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in